אבו מאזן

מתוך איןציקלופדיה

קפיצה אל: ניווט, חפש
"מי אוהב את השב"כ?"
~ מאזן (הבן של אבו) על אמא ואבא

אבו מאזן, או אבו שליימזל או מחמוד עבאס הננס שלחדר נכנס, הוא מנהיג ארגון טרור פלסטיני, ציוני נלהב, מכחיש שואה בדימוס ושרברב חובב.
בין התפקידים שמילא: חשב ארגון "אל קעידה", ראש יחידת הכרישאים במוסד, ראש הרשות הפלסטינית וראש הרשות הפליצתית.

[עריכה] חייו ופועלו

[עריכה] ילדותו

אבו מאזן נולד בשנת 1935 בצפת אשר בפלסטין ההיסטורית, למשפחת ברסלבערים ידועה. בילדותו נהג לקפץ על מכוניות ולצרוך משקאות חריפים.
כשהיה בן 13, נסעה משפחתו לערוך לו בר-מצווה בבית הכנסת המרכזי של דמשק. בעיצומו של הטקס פרצה מלחמת העצמאות, וחתן השמחה, שנפגע בעינו מטופי חלב, אושפז בבית החולים ע"ש לוציפר בעיר. בעקבות בלבול שחל בבית החולים, נמסר הילד למשפחת עבאס מקטאר, והוא נאלץ לאמץ את השם "מחמוד", לקפץ על קטרים וקרונות ולהתנזר מאלכוהול.

[עריכה] חייו בקטאר

בבגרותו למד ראיית חשבון, ועבד כחשב בארגון אל קעידה כאחראי על המאזן השנתי (ומכאן כינויו "אבו מאזן"). במסגרת עבודתו גנב מיליונים ממעסיקיו והעבירם כתרומה לקרן ליבי. חשדו של בין לאדן התעורר, והוא שלח סוכנת סמויה לברר את העניין. למרבה מזלו של מחמוד, הסוכנת היתה אחת מילדי תימן האבודים, וכתוצאה מכך התאהבה במחמוד עבאס ונישאה לו, בטקס מרגש. לזוג נולדו שלושה ילדים, שעברו ברית מילה בסתר.

[עריכה] חזרה לציונות

בשנת 1967, עם כניסת כוחות הצנחנים לקטאר, החליט מחמוד לעבור לצד הציוני, והתגייס למוסד. התקדם במהירות בזכות שליטתו בשפה הערבית, בקיאותו בתזרים מזומנים וקיבולת האלכוהול המרשימה שלו, ונהיה לראש יחידת הכרישאים.
רוב פעולותיו במוסד עדיין שרויות באפלה, אך ידוע שהשתתף בחטיפת מרדכי ואנונו (בתפקיד "סינדי"), במבצע "אביב נעורים" (בתפקיד אהוד ברק) ובמבצע יהונתן (בתפקיד אידי אמין).

[עריכה] ברשות הפלסטינית

לאחר הסכמי אוסלו הוחלט להשתיל את אבו מאזן ברשות הפלסטינית. יחד עם יוסי ביילין גיבש תכנית להקמת מדינה פלסטינית באיי מרשל. את שנות האינתיפדה בילה בהילולות שתיה במרתפי השב"כ. באחד הלילות מצא מבחנה זרחנית על הבאר, ולמחרת נתן לחברו הטוב יאסר ערפאת לשתות ממנה. כתוצאה מכך נשרו לערפאת השערות, ובלי שערות על הפנים הוא כבר לא היה ערפאת, וכך נסללה דרכו של אבו מאזן לראשות הרשות.
בתור ראש הרשות הפלסטינית עסק בחיזוק ארגון החמאס ובהגשת עצומות לאו"ם.

[עריכה] הכחשת השואה

בעיתון "אצבעוני" התפרסמו טענות, לפיהן בעבודת הדוקטורט שהגיש לאוניברסיטת לומומבה אשר במועצות הברית, מכחיש אבו מאזן את השואה. בתגובתו, שהתפרסמה במדור "המצאות" בעיתון, מכחיש אבו מאזן את הטענות. לטענתו דבריו הוצאו מהקשרם, ועבודתו אינה מכחישה את השואה, אלא רק את קיומה במציאות. בעקבות השערוריה שפרצה נשללה חברותו בהסתדרות הציונית העולמית, וגלעד ארדן עשה לו unlike.

כלים אישיים