אדון שעועית

מתוך איןציקלופדיה

קפיצה אל: ניווט, חפש
"Bean"
~ אדון שעועית על כל דבר

אדון שעועית (Mr. Bean) היא סדרת טלויזיה מז'אנר תוכניות המציאות אשר צולמה ושודרה לראשונה בבריטניה בין השנים 1990 ו-1995. התכנית תיעדה את חייו של אדם בריטי, אשר זוהה כ"אדון שעועית", הסובל מאוטיזם (הסיבה לכינויו הוא ש"שעועית" היא המילה היחידה שהיה מסוגל לומר), ושמה אותו ללעג ולקלס, לעתים תוך צילום רגעים אותנטיים מחייו, ולעתים באמצעות מתיחות יזומות כנגדו. לסדרה צולמו 14 פרקים בלבד עקב מותו של בין בהשתלשלות אירועים בלתי צפויה אשר נגרמה בעת שצחצח את שיניו. הסדרה זכתה לפרסים רבים.

[עריכה] חייו של המוטנט

כבר מגיל ילדותו של אדון שעועית התגלתה מוטציה קטלנית. הרופאים גילו ש-50% מה-DNA של אדון שעועית הינו שעועית, 49.9% של גרביל ו-0.1% של אתיופי אלבינוני. "אדון שעועית" סבל מאוטיזם קשה, והמילה היחידה אשר היה מסוגל להגיד היא "Bean" (שעועית). החוסר באינטראקציה חברתית גרם לו להיקשר באופן עז לבובת הדוב שלו, אשר כונתה בסדרה "טדי", ולהאמין כי היא מסוגלת לחשוב ולדבר. למרבה ההפתעה, הצליח שעועית לנהל מערכת יחסים רומנטית קצרה עם הספרנית ירמה גוב (Irma Gobb), אשר לבסוף התברר כי היתה לא אחר מאשר הזמר הישראלי ההומוסקסואל גידי גוב, אשר חבש פאה נוכרית וניצל מינית את שעועית. פעמים רבות במהלך התכנית תועד שעועית נוהג במכונית צהובה מסוג "חיפושית" משנות ה-40 אותה לקח ללא רשות ממגרש הגרוטאות הסמוך לביתו. בשלב מסוים הבין שעועית כי מתנהל אחריו מעקב, ומאז החל לנסות להתנקש בחייהם של הצלמים אשר עקבו אחריו בכל פעם שראה את מכוניתם התכולה.

[עריכה] הפקות נלוות

על בסיס הסדרה הופקו סדרת אנימציה, וכן שני סרטים בכיכובו של הכפיל רואן אטקינסון, אשר בניגוד לבין היה מסוגל לדבר, מה שהוסיף עומק לעלילה ותרם להצלחת הסרטים.

כלים אישיים