אוזן הרע

מתוך איןציקלופדיה

קפיצה אל: ניווט, חפש
"בעזרת השם בלי אוזן הרע"
~ ואן גוך על אוזן הרע

אוזן הרע הוא מאכל יהודי מסורתי עתיק יומין, אשר כמעט ונעלם מהשולחנות. מקורותיו בערבות פולניה, אז היו נוהגים לטפל בדלקת האוזן התיכונה בטיפול כירורגי שכלל כריתה רדיקלית של האוזן, ובישולה בכיכר הכפר המרכזית. השלב הסופי של הטקס המיוחד היה ארוחה משותפת של כל בני הכפר את קדירת מרק האוזן הרע, או בקיצור, מרק אוזן. טקס זה נועד לגרש רוחות רעות תוקפות אוזניים. בהקשר זה יש כמובן לציין גם את המאכל המסורתי מרק רגל הרע, או בקיצור מרק רגל.

בדורות האחרונים ירד קרנו של מרק אוזן הרע, וחבל שכך. אין ספק שאחראים לכך רופאי אוזניים זדוניים. למעשה קיימת כיום דת שלמה שמתנגדת לפעולתם המושחתת של רופאי האוזניים, דת הסיינטולוגיה.

[עריכה] אוזן הרע בימינו

כיום לא ידוע בציבור אוזן הרע המסורתית, והכינוי אוזן הרע שגור בפיהם של בני תשחורת נלהבים אשר רוקדים לצליליו של זמר החתונות המרוקני הידוע, רע מוכיח (הקריאה היא: "אוזן אוזן יא אוזן הרע, אוזן אוזן יא אוזן הרע")

[עריכה] אוזני הרע מגויים

טיפולים בגויים על ידי יהודים התקיימו בעיקר בזמן מגילת אסתר שם מסופר גם על מקרים מצערים ביניהם גם מקרה כישלון ומוות כתוצאה מכריתת אוזניים לא נכונה על ידי תלייה. המקרה נגמר במוות של משפחה שלמה שחלתה בזיהום אוזניים. למרות שהמשפחה מתה האוזניים סיפקו את המנה הכי טעימה של אוזן הרע, וכמסורת (וניסיון חיקוי עלוב) כל שנה היהודים מנסים ליצור אוזניים טעימות, אך מכיוון ששכחו כיצד להכינם, המתכון השתבש.

Wooly.pNg ערך זה הינו קצרמר בנושא אוזן הרע. אתם מוזמנים לתרום לאיןציקלופדיה ולהוסיף בו בדיחות, תכנים אירוטיים ו/או מסרים קומוניסטים. במקום ליצור ערך קצרמר עדיף לכתוב את השטות הקצרה בבנק הרעיונות.
כלים אישיים