אונס

מתוך איןציקלופדיה

קפיצה אל: ניווט, חפש
Adult neon אזהרה!
ערך זה מכיל תכנים ואולי אפילו טחינות אירוטיות. לכו לעשות שיעורים!

אונס הוא הפנטזיה הארוטית של כל פמיניסטית, לפיה סוף-כל-סוף ימצא גבר הרוצה בה. המאפיין המרכזי של הפנטזיה היא שהפמיניסטית לא לא מוכנה להודות לעצמה בכך שהיא רוצה גבר, ולכן היא אמורה להתנגד בכל הכוח. לאחר המעשה היא אמורה לדבר באמצעי התקשורת על התוקפנות הגברית ועל דיכוי האישה.

במובנה הרחב משמשת המילה לתיאור מעשה כלשהו שנעשה לאדם הרוצה בכך, אך לא רוצה להודות שהוא רוצה.

[עריכה] הסבר מדעי

הפקולטה לפברוק מחקרים, הפועלת מטעם אוניברסיטת שקר כלשהי גיבשה תאוריה מסבירה שאונס היא לא פרי הפנטזיה הארוטית של האישה הפמיניסטית, אלא תוצאה של מדיניות הגברים שבמטרתה לפגוע באישה. האסכולה המדעית גורסת כי ישנו ארגון סודי בינלאומי של גברים הקובע את מדיניות האונס.

לפי התורה הפמיניסטית, גברים אונסים נשים על מנת לשמר את תחושת העליונות הגברית ואת נחיתות מעמדן של הנשים. כלומר, אונס הוא תוצאה של מסורות חברתיות ממושכות, בהן לגבר יש דומיננטיות פוליטית וכלכלית. בחברות רבות קיימת התייחסות אל נשים כאל רכוש השייך לגבר. נוצר תהליך של היזון חוזר: אי-השוויון בין המינים משפיע על האינטראקציה בין גברים ונשים. הפחד מאונס משפיע על נשים להגביל את עצמן לפעילויות בטוחות, בהן הקשר עם גברים זרים הוא מינימלי או מוגבל לתנאים בטוחים, וכך מוגבלת הצלחתן ומשתמר אי-השוויון. כלומר, המדיניות הגברית קבעה שעל מנת להתקדם בסולם החברתי ללא הפרעתם של הנשים, צריכים מדי פעם לאנוס מישהי.

פורנוגרפיה וזנות הם שני תחומים שבאמצעותם משמרים הגברים את נחיתותן של הנשים, משום שהם מובילים לדה-הומניזציה של נשים ולתפיסתן כחפץ מיני, ובכך תורמים לשיעורי האונס הגבוהים. הגישה טוענת כי זה ששחקניות הפורנו יותר סקסיות מהפמיניסטיות גורמת לכך שהן נאנסות הרבה יותר פעמים במהלך חייהם. למעשה, מרבית הפמיניסטיות היו מעדיפים שמישהו היה תופס אותם כחפץ מיני, אבל הן יודעות שיכשלו באודישנים.

את הגישה הנ"ל מציגה החוקרת סוזן בראונמילר (מהפקולטה לפברוק מחקרים), מחברת הספר "בניגוד לרצוננו, נשים, גברים ואונס" (1975), בטענה כי "אונס הוא תהליך מודע של הטלת אימה שבאמצעותו מחזיקים כל הגברים את כל הנשים במצב של פחד מתמיד".

[עריכה] פמיניסטיות מפורסמות

פרט לסוזן בראונמילר, פמיניסטיות רבות מציגות את דעתם הארוטית על האונס. המאפיין הבולט לרבות מהן, שכולן לא מבחינות בין אונס מרצון לאונס בכפיה.

[עריכה] קתרין מק'קינון(Catharine MacKinnon)

קתרין מק'קינון התפרסמה בזכות כך שבעלה זרק אותה מפני שהיא לא סיפקה אותו. בעקבות כך, היא החליטה שהוא אנס אותה. החלטה זו באה על מנת לבסס את מעמדה של קתרין בקהילה הפמיניסטית. ציטוטיה[1]:

  • אני קוראת אונס לכל סקס, בו האישה לא מרוצה.
  • כל סקס, אפילו בין זוג נשוי הוא מעשה אלימות המופנה כלפי האישה.
  • גברים היושבים בכלא על אונס, נענשו על מעשה שרב הגברים קוראים לו סקס. ההבדל היחיד שהם נתפסו.

[עריכה] אנדריאה דבורקין(Andrea Dworkin)

אנדריאה דבורקין התפרסמה בעיקר מפני שבעה הכה אותה בגלל היותה שמנה, מכוערת ומגעילה. עיקר פעילותה התרכזה בהאשמה של כוכבות פורנו בכך שהם גורמות לבעלה להכות אותה. ציטוטיה[2]:

  • פורנוגרפיה משומשת באונס - בתכנון שלו, בביצוע שלו, יצירת הכוראוגרפיה שלו, ובעידוד ההתרגשות ליצירת המעשה.
  • הפורנוגרפיה היא סקסואליות הכרחית לכוח הגברי: של שנאה, בעלות, מדרג, סדיזם ודומיננטיות.
  • פמניסטיות שואלות איך פורנוגרפיה גומרת לאונס. למעשה האונס נגרם וגורם לפורנוגרפיה וזנות.

[עריכה] מליסה פרליי(Melissa Farley)

מליסה פרלי, מגיל הרך החלה לשנוא זנות. הסיבה המרכזית היא שאף אחד בזמנו לא היה מוכן לשלם עליה. עקב כך, היא נשארה רווקה ופנתה לכיוון של פסיכולוגיה קלינית. ציטוטיה [3]:

  • התיאורים הפוסטמודרניים של הזונות כמועסקות כתחום תעשיית המין, מעלים תנאים שבעסק אחר היו נחשבים להטרדה מינית, ניצול מיני, או אונס.
  • אם אתה מסתכל על זה, זנות היא אונס בתשלום. אתה עושה אותם כנועות למשך זמן [שאתה משלם], אז אתה הדמות השולטת. היא עושה מה שאתה רוצה.
  • אנחנו הפמיניסטיות, חושבות שלנשים מגיעה הזכות לא לעבוד בזנות.

[עריכה] רובין מורגן(Robin Morgan)

הבעיה המרכזית של רובין מורגן היא שיש לה שם של בן. הביעה הזו החלה כשההורים שלה נתנו לה שם, שבבית הספר השפיל אותה כל פעם שהכיתה התחלקה לקבוצת בנים ובנות. בהמשך, היא לא הצליחה להפוך לשחקנית, בגלל העדר כישורון. כמובן שהסיבה המרכזית שרובין הציגה הייתה העובדה שהיא לא גבר. ציטוטיה[4]:

  • חברות היא סחיטה הדדית, המועלה לרמת אהבה.
  • אני טוענת שאונס קיים כל פעם שיש יחסי מין שלא יוזמו על ידי האישה.
  • אני מרגישה שנאת הגבר היא פעילות פוליטית מכובדת ויישומית.
  • רק זאת שמנסה את האבסורדי, יכולה להגיע אל הבלתי אפשרי.
  • סקסיזם היא לא אשמתם של הנשים. תהרגי את אביך, אל את אמך.
  • אנחנו לא יכולים להשמיד את אי צדק בין גברים לנשים, עד שלא נשמיד את הנישאים.
כלים אישיים