אורי גלר

מתוך איןציקלופדיה

קפיצה אל: ניווט, חפש
Brit.PNG ערך זה נכתב בחסות ברית הערוצות - שידורי המהפכה.

Attention niels epting 01.png שים לב:
יתכן שבמהלך קריאת הערך, שעון המחשב יעצר פתאום, ירוץ מהר, יאיט, ישנה שעה, יתפוצץ, יתרסק, ישבר על ידי סדן, יתחיל לעופף, יתעקם, או יכנס לעימות עם ערס. היה וקורה משהו כזה, סימן שהמחשב שלך פועל על חלונות.

Urigellerisadink.jpg
Tablespoon6.jpg
"אני זוכר איך הוא התכופף בשבילי פעם, אהה... אלה היו הימים הטובים"
~ שבתאי צבי על כפית
"עיקום זה דבר פשוט, כל מה שצריך זה מעט השקעה וכסף."
~ אורי הצליח אפילו לקופף ת'קטן של מייקל לואיס!
"בארץ שלי כפיות מכופפות אורי גלר"
~ ואדים על אורי גלר

אורי גלר (נולד בתאריך שקר כלשהו) (כל שפה אחרת:Yuri Geler, 百合 ゲーレル) הוא ערפד מיסטיקן מהידועים מתכנית החדשות "כלבוטק" (עיין תכנית מס' 9992 בדבר תחמנים, שקרנים, רמאים ווואנבים). יודע לכופף כפיות אולם בתחילת דרכו, במהלך תאונת עבודה מצערת, כופף את עצמו. לאחר ניתוח מסובך שנערך בביה"ח ע"ש הקדוש מנגו (עיין הארי פוטר והגביע המכופף) הצליחו לישר אותו, אולם המח של אורי גלר נשאר מעוות (יש הטוענים כי הוא היה כזה גם לפני כן).

[עריכה] היסטוריה

אורי גלר נולד בטרנסילבניה שערןשיש לו כוחות על-טבעיים. הוריו של גלר שלחו אותו לבית ספר לחולי נפש לאחר שטען שהוא יכול לכבות גפרור בעזרת כח המחשבה ונשיפה קלה (דבר שהתגלה כשקרי). בבית הספר לחולי נפש גילה אורי הצעיר דבר מדהים - אדם שנולד ברומניה ב-1940 ונפגע בראשו, יהיה מסוגל או לעקם כל דבר אשר אורכו קטן מ-2 מטרים או לקבל יכולת לקרוא מחשבות או להיות חבר של מייקל ג'קסון או הכל ביחד. גלר, שרצה להיות הכל (חוץ מלהיות חבר של מייקל ג'קסון) קיבל את מבוקשו (מלבד מהעובדה שהוא נהיה רק חבר של מייקל ג'קסון). אחרי שגילה את כוחותיו, החליט לנסות לעקם את המחליק . לאחר הניסיון, מת המחליק מעיקום גב חמור, ובשל כך גורש אורי גלר משוויץ ועלה לישראל. במהלך המשפט שהתבצע נגדו טען גלר כי בסך הכל רצה להציע לאיש גפילטע פיש, בנוסף טען גלר כי האיש הסכים וסיבת מותו היא מאכילת הגפילטע פיש. לאחר בירור קצר הוחלט בבית המשפט לא לקבל את גרסתו של גלר (הגלשן היה מרוקאי) וכך גילה גלר בדרך הקשה שכשרון השקר לא בא בקלות.יש הטוענים כי הוא היה האחרי להבאת ג.יפית ועזר לה בגימול גמלים.

לאור הכאבים מכיפוף כפיות מסיבי , עבר אורי בשנים האחרונות לנשוך כריות.

[עריכה] ידע אקדמי

אורי גלר, לאחר שגורש ארצה משוויץ, החל לזייף תעודות בגרות ותארים שטען כי קבל מהאוניברסיטה היוקרתית "אוניברסיטת שקר כלשהו ע"ש פרופ' שקורסקי". בתקופת "הלימודים" נעלם לשעות ארוכות ולאחר שטען כי נחטף על-ידי חייזרים בעלי עין אחת מגלקסיית שביל החלב, ובחללית שלהם דחפו לו החייזרים צלחת לווין ענקית לתוך העין מצא גלר את עצמו שוב בבית החולים לחולי נפש. לאחר ששוחרר מבית החולים (יש הטוענים כי עקם את המנעול בעוד אחרים טוענים כי זמר בצורה שהוציאה את מנהל ביה"ח מכליו עד כי הסכים לשחרר את גלר) גלר החל להתמקצע כמלצר חתונות, בריתות, בר מצוות ובכל דבר שנגמר ב-ות. לאחר שנתגלו רבבות של כפיות עקומות שוב נאלץ גלר לחפש עבודה, זאת על אף טענתו כי יש לו אחיזה חזקה (שוב נוכח גלר לגלות כי אין לו עדיין מקצועיות בתחום השקר, אולם הבין כי יוכל לעשות בוחטות מלעקם כפיות).

אורי גלר, בהגיעו ארצה, חווה טראומה קשה לאחר שגילה כי נילס הולגרסון, גיבור ילדותו, לא קיים במציאות.

ידוע לכל כי לצד הכלב, אורי גלר נחשב לחברו הטוב של האדם, אך לא ידוע כי אורי גלר גם ישב בכלא על אונס קטינות מגודלות.

Spoon too big.jpg

קלסתרון של הקורבנות האחרונים של גלר

כאשר גלר הגיע לארץ, הוא זינק על ערוץ 2 כדי שיעשו לו סדרה משלו. בשל החשד שמדובר במטורף (החשש אומת כשהזכיר גלר כי נחטף ע"י חייזרים), הוחלט בערוץ לסרב להצעתו. בתגובה, אמר אורי גלר את הדבר הבא: אני עוד אעקם את כל המדינה, וכשזה יקרה, אתם תצטערו על זה!... לאחר שאמר דבריו, בכה בכי מר ורץ מחוץ לאולפן בצווחות מחרידות של צבוע, מקורביו מספרים כי כל הלילה לא הצליח לישון ובבוקר גילה כי ישן על כפית עקומה. בערוץ 2 מספרים כי אמר את הדברים תוך בכי ומבטא כבד כך שלא יכלו להבין מה הוא רוצה מחייהם.

[עריכה] הפעם הראשונה בטלוויזיה

ב-1964 הוזמן אורי גלר לתכנית "מעשנים עם ג. יפית". בפרק זה עישנו אורי גלר, דודו טופז, עודד מנשה (הפוקימון הנורא) וג. יפית ביחד סיגריה אחת נוטפת עטרן. לאחר מכן עיקם בטעות את אותה הסיגריה, שהייתה אצל דודו טופז, ולאחר מכן הדהים מדינה שלמה כאשר אמר: "אהההההההה!..." לאחר מכן רבים רצו חוזה עמו, אך עדיין - ערוץ 2 לא גילה בו עניין.

[עריכה] הבינלאומיות

בשנת 1972, חתם אורי גלר חוזה עם חברת מתכת , ששמה "חברת המתכת הלא-ניתנת לעיקום". במהלך הצילומים לפרסומת ביקשו מאורי גלר לעקם את המתכת. לאחר ריכוז כוחות גבוה מדי התעקמה המתכת יחד עם הפרסומאי, 2 צלמים ומאפרת (לאחרונה נתגלה כי אורי גלר לא עיקם את המאפרת אלא נתפס לה הגב, אבל כאילו שהוא מעקם כפיות, גם להם נתפס הגב החברה ניתקה את קשריה עם גלר. גלר, ממורמר ונעלב, החליט להתחיל לקבץ נדבות בדיוק כשבאיחוד האירופי ראה מפיק בריטי כי גלר הוא מכונת הריגה מעוקמת. והזמין אותו לאירופה, כדי לככב בפרסומת לשמן תינוקות, שם עיקם את התינוק לקראת הסחיטה בפומבי בטלוויזיה. העולם ונתניהו ראו את התינוק המוכן לשחיטה והריעו בקול.

[עריכה] פרשיית פוקימון

יש לציין בעת היותו שיכור, גלר חשב שהפוקימון "קדברה" מבוסס עליו.

קדברה מכחיש כל קשר לפרשה.

[עריכה] העימות עם המבוגרת התימניה

ב-8 לינאור 2006 לאחר הופעת רחוב מרשימה בראש העין שבה הצליח לכופף כפית (!!!), אורי גלר הותקף על ידי אישה מבוגרת כשבידה ג'חנון קפוא. אורי ניסה לכופף את הבצק הקפוא אך במהרה הבין שהמשימה גדולה עליו וברח מן המקום. גורמים משטרתיים הסבירו כי האשה טענה שהבן שלה, כפיתליסט קיצוני ומעריץ גדול של ראובן המלאך, שלח אותה על מנת לחסל את אורי והסביר כי "אורי עשכנזי מניאק מתעלל בכפיות!!". לאחר שהחלים מפצעיו טיפל גלר בפוביה שלו מבצקים שחומים וביטל את התביעה המשפטית נגד הבן של האישה והסביר שהם הגיעו להסכם: [1]

[עריכה] אורי גלר כמשדך

לאחר שהצליח לשדך שני ניירות אחד לשני, הגיע למסקנה כי ככל הנראה קיים בו כשרון יוצא דופן לשידוך. לפיכך, מצא את עצמו כרב המשדך בין גברים בבני ברק, מה שגרם למהומות גדולות בעולם הדתי. למרבה ההפתעה, קיבל גלר עידוד ותמיכה מאדם לא צפוי ששמו עובדיה יוסף, שהגיב בנוגע לעבודת הקודש של גלר, כאשר פנה אל :הגבר החרדי: "תצא בחוץ".

[עריכה] מזימותיו של גלר

אורי גלר שיתף פעולה עם המוסד כדי לכופף כפית לתוך ראשו של עמיר פרץ ולגרום לו להתעלף. אולם הוא נכשל במלאכה והכפית עוקמה לתוך שפמו הסבוך של עמיר פרץ. מקורות יודעי דבר (לפחות 1) טוענים כי הכפית לא יצאה מהשפם כבר 15 שנה. כל מי שראה את הכפית היכנשהו בנבכי שפמו של עמיר, נא להתקשר לאורי גלר. אותה כפית, אגב, חשובה לאורי גלר מכיוון שזוהי הכפית היחידה שהצליח לכופף אי פעם (וגם זה, כך עלה במחקר חדש, היה בכוח הזרוע).

[עריכה] אורי גלר כממציא

מלבד כל השטויות שנכתבו על אורי גלר למעלה, אורי זכה גם בפרס נובל לפטנטים, כאשר המציא יחד עם ממציא הסקס את המושג "כפיות", לאור העובדה שהיה מסוגל לעקם כפיות וגם אברי מין לא-משוגלים של גברים קטינים.

[עריכה] אורי גלר מגיע לשפל חדש

במהלך המשבר הכלכלי הגדול אורי פשט את הרגל וגווע ברעב. הסיבות העיקרית לכך היא: הוצאת חוק נגד עיקום כפיות. אך אורי לא וויתר והמשיך לעקם כפיות באופן מחתרתי. הוא נתפס לאחר כמה חודשים, וקיבל קנס של 60,000 שקלים חדשים. אורי הבין שאין לו ברירה, ושהוא חייב למצוא עבודה. תחילה, הוא ניסה לעבוד כנערת ליווי, אך אף-אחד לא קיבל אותו. כשהתראיין אמר בתגובה: אני לא יפה כמו פעם בסופו של דבר הוא שלח את בתו לעבוד במקומו בזמן שהוא ניצל את קופוני הזיון שלו, וזיין כלבות שמנות. אחרי המשבר הכלכלי החוק נגד עיקום כפיות הוסר, ולבנתיים גלר ממשיך לעבוד בעיקום כפיות ולאחרונה החל לפתח סגנון חדש של עיקום כפיות עבות יותר.

[עריכה] אורי גלר מתנדב בהאיטי

במהלך שנת 2010 אירעה רעידת אדמה בהאיטי. ברגע ששמע גלר על המתרחש, החליט להתנדב בצוות ההתנדבות הישראלי שהורכב כדי לסייע לנפגעים בהאיטי. גלר אפילו נאם ואמר שהוא גם ינסה לעודד את רוחם של הנפגעים בעיקום כפיות, הספורט שאותו פיתח. הטיסה של המתנדבים יצאה בשלהי 2010. בתוך 15 שעות הטיסה הגיעה, וגם שם גלר פתח את פיו ואמר שהוא שמח להיות כאן. אבל לפי גורמים זרים הוא נסע רק בגלל שיש בוטנים חינם בטיסה, דבר אותו הכחיש ואמר שהוא נסע בגלל שהוא אף פעם לא ראה ניגרים.

כלים אישיים