איטליה

מתוך איןציקלופדיה

קפיצה אל: ניווט, חפש
Thumbnail איןויקיזציה: יש לשכתב ערך זה
ייתכנו לכך מספר סיבות: ייתכן שהמידע המצוי בדף זה מכיל שטויות חסרות טעם, או שהוא פשוט לא מצחיק, או שאולי הוא ערוך בצורה גרועה, ויכול אפילו להיות שהוא אמיתי. אבל בכל אופן, הערך הוא חסר ערך עבור איןציקלופדיה. אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות בדף זה, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. אם אתם סבורים כי אין בדף בעיה, ניתן לציין זאת בדף השיחה שלו. יש כאלו שאפילו יקראו את מה שכתבתם.
איטליה
Italyflag Crest Of Italy
דגל איטליה סמל איטליה
מוטו לאומי "אספרסו די קומפרינדו איטליאנו גראנדה"
Italy Location
יבשת אירופה
שפה רשמית

איטלקית, בלארוסית

עיר טקילה

רומא

העיר הגדולה ביותר

רומא

משטר

דיקטטורה

ראש המדינה

קורל ביטון - מורן אטיאס

מטבע

דינר שמינר

אזור זמן

מוקדם מדי

סיומת אינטרנט

KOFE

"פסטה, אספרסו, מקיאטו... אספרסו כפול! פיאט אונו..."
~ מורן אטיאס על איטליה
"che cosa?"
~ אלמוני איטלקי על איטליה

איטליה (איטלקית:Italia, אנגלית:Spaghetti, בלארוסית: Людзі) היא מונרכיה דמוקרטית הנמצאת ביבשת אירופה.

[עריכה] היסטוריה

איטליה הינה מדינה שידעה תהפוכות גדולות בינם ידועות בעיקר ימי האימפריה הרומית שמרכזה באיטליה. האימפריה נשלטה בידי אידיוטים משוגעים חסרי כל דעת ששרפו מבני שלטון ובני אדם ועוד כול מיני זוועות. מאז ועד שנות העשרים של המאה העשרים קרו באיטליה הרבה דברים עליהם תוכלו לקרוא:רנסאנס, ליאונרדו דה-וינצ'י וכו. אבל אם תרצו מידע מפורט עוד יותר כדאי לכם להיכנס לערך Assassin's Creed II. בתחילת שנות העשרים של המאה ה-20, עלה לשלטון איזה אידיוט בשם מוסוליני שהיה ידוע בתור אדם גמיש במיוחד זאת הוכיח בנאומיו הכריזמטים. מוסוליני עשה יותר מדי טעויות בחייו ולבסוף נתלה הפוף על וו שתולים עליו חזירים וכולם צחקו. על המקרה הוקרן הסרט האיטלקי: "היטלר? לא זה מוסוליני אז בואו נצחק עליו!! חה חה". היום איטליה היא מוסד חשוב בעולם.

[עריכה] אתרים תיירותיים

האתר הכי מפורסם הוא למעשה הקולוסיאום (בערסית: "העיגול") הוא למעשה מועדון מזרחית נטוש שכיום משמש מקום מפלט לערסים שמעוניינים במקום שקט לעשן, לשתות ולגרבץ.

ColosseumAtEvening1

הקולוסאום (או:מועדון ה"עיגול" בדימוס)

אתר נוסף שראוי לביקור הוא מפעל פיאט, שבו מייצרים מכונות כביסה בעלות גלגלי מגנזיום. המפעל זכה במקום השני בדירוג "המפעלים הטובים ביותר לייצור מכונות כביסה עם גלגלי מגנזיום לשנת 2008 (במקום הראשון זכתה סובארו).

איטליה מאוד איטלקית בזמן האחרון, משהו צריך לפקח עליה, אולי סנדביץ. האיטלקים אוהבים מאוד טלק, זה מסביר הרבה. לעיר פיזה קוראים פיסה, מה שאומר שאם בשפה העברית שינו אות אחת גם לכם מותר (פיצה). לא לך ג. יפית

אתר שזוכה לפרסום ותשבחות רבות בזמן האחרון הוא הפלאפל של שלמה המלך בצומת הרב אליהו בירוחם. אמנם אין קשר בין איטליה לפלאפל של שלמה, אך פלאפל שלמה המלך הוא המממן של הערך. בנוסף, הפלאפל זכה לפרסום של ג. יפית. "פלאפל שלמה המלך, עשוי מאבקת כביסה, מענפי עץ האקליפטוס ומגרבי משי! פלאפל שלמה המלך זה כדאי וזה מומלץ! היי! מה זה? מאיה? איפה הפלאפל? -מאיה: אמממממ..."

[עריכה] ההמנון הלאומי

נא לקום לשירת ההמנון:

Giuseppe Di Stefano Funiculi funicula01:14

Giuseppe Di Stefano Funiculi funicula

425

gl:Italia
כלים אישיים