אירופה

מתוך איןציקלופדיה

קפיצה אל: ניווט, חפש
"גן עדן זה מקום בו הטבח צרפתי, מעצב האופנה איטלקי, המשורר אנגלי והמהנדס גרמני. גיהנום זה מקום בו הטבח אנגלי, מעצב האופנה גרמני, המשורר איטלקי והמהנדס צרפתי"
~ שבתאי צבי על אירופה

אירופה - יבשת השוכנת בין אסיה, אפריקה ואמריקה ושוכנות בה כמה מהערים התרבותיות בעולם כמו בודפשט, וינה ונירנברג אירופה נוצרה ע"י ג'ורג' אירופה שחתך חלק מאסיה ושם אותם במקום אחר וקרא לה "אירופה" על שמו.

Ourprasiddent
ג'ורג' אירופה

[עריכה] החיים באירופה

אירופה התפרסמה באנשיה התרבותיים אשר שומעים מוזיקה קלאסית, רואים תיאטרון ואוכלים זאכרטורט או שטרודל בבית הקפה ברחוב זייברליצשטראסה 16 בדיסלדורף (בין המכולת של וילי פלדרמאוס לחנות הפרחים של בריגיטה אונטרהאכטנג). לאנשי אירופה חשוב במיוחד הכבוד לנשים והם נוהגים לנשק את ידי הנשים וגם אם קיללו אותן להתנצל בתואנה שהמתנצל הוא ג'נטלמן אירופי. בישראל חיה קהילה אירופית קטנה אך דינאמית המורכבת בעיקר מזקנים ממורמרים שמתגעגעים לימים שהם הזמינו כל יום טארט דובוש בבית הקפה של מיקלוש בשדרות קישצ'להאנפלצ'האזה פינת מולנאר בבודפשט. האירופים משוכנעים שתרבותם היא הנעלה בתרבויות ומכנים כל תרבות אחרית לבנטינית בין הבולטים ביניהם בישראל הוגה הדעות ההונגרי טומי לפיד.

[עריכה] אירופה הקלאסית

כינוי שהומצא בידי סוכני נסיעות ישראליים וכולל את כל החלקים באירופה שמותר היה לישראלים לבקר בהם בשנות השמונים, כלומר החלק המערבי- ביקור באירופה הקלאסית אמור לכלול 5 ערי בירה בחמישה ימים

[עריכה] גיאוגרפיה

אירופה נמצאת בין הרי אורל במזרח לבין תעלת להמאנש במערב (שמפרידה בינה לבין בריטניה), בין עגן הים התיכון בדרום לקוטב הצפוני בצפון. אירופה היא היבשת הקטנה ביותר אך יש בה הכי הרבה מדינות.

[עריכה] מדינות באירופה

[עריכה] היסטוריה

אירופה היא כאמור ערש התרבות. באירופה המציאו את הגלגל, את הלחם הפרוס ואת אנה פרנק. תמיד היו מלחמות באירופה ולכן נתנו להן שמות, כמו: מלחמת מאה השנים (שארכה 115 שנים) מלחמת העולם הראשונה, מלחמת העולם השניים ומלחמת העולם השלישית. הסכם ריבנטרוב פנתרוטוב פתר חלק מהבעיות אך יצר אחרות.

[עריכה] אישים

מספר אישים נולדו באירופה כדלהלן, ולכולם אותו מכנה משותף: היותם תרבותיים!

כלים אישיים