אנה פרנק

מתוך איןציקלופדיה

קפיצה אל: ניווט, חפש
Tzutzu הודעה לציבור הפלצנים:
פלצנים יקרים, הרשו לנו:
  1. זאת פשוט בושה!
  2. הגזמנו לגמרי
  3. לאן הידרדרנו?
  4. עברנו כל גבול
  5. לכל שומרי הסביבה, פלוצים רק מגדילים את החור באוזון.

תודה.

Dolz זהירות מפאקצות
אזהרה:ערך זה עלול להכיל מידע פאקצי ,פרחי או סתם מפגר.

לא מיועד לבעלי לב חלש,כאבי שיניים,ציפורן חודרנית,מחזור, אינפקציה\גירוד בישבן או מחסור חמור בחוש הומור.

  • עוד ערכים פאקצים [1]
"גמני קוראת איןציקלופדיה!!1"
~ אנה פרנק על איןציקלופדיה, מתוך "יומנוער של אנה פרנק 2007"

אנה פרנק - יהודיה פאקצה[1] שחיה בתקופת מלחמת העולם השניה ויומנה מאותה תקופת המלחמה הופץ בכל רחבי העולם.

אנה פרנק

אנה נולדה בשנת 1929 וכבר בגיל שנה החלה להתעניין ביומנים. אנה הלכה למוזאון היומנים של הולנד ואף נהיתה מדריכה בו. עם פרוץ מלחמת העולם השניה ליקטה אנה פרנק כ-2,000 יומנים לבערך. אנה נהיתה שיאנית העולם בהחזקת מספר היומנים הגדול ביותר בעולם. צוותו של ספר השאים של גינס הגיע ותיעד את הרגע הגדול ואנה אף פורסמה במהדורת 1935 כשהיתה בת 6 בלבד. בבדיקה לאחר מותה גילו המדענים כי רוב היומנים היו חסרי תוכן מלבד מספר דפים עליהם היה כתוב "ראשונהההההה!!!".

מחנה קיץ

מחנה הקיץ אליו נשלחה אנה פרנק. מתוך היומן: "המחנה נראה נפלא מבחוץ, אבל הלכנו מלא ואני כבר מתה להתקלח!"

חיים בצל המלחמה

בזמן המלחמה, כשהולנד היתה בשלטון היטלר, גילה אוטו פרנק, שבתעודת הזהות שלו נכתב שהוא בעצם יהודי. מר פרנק המופתע אסף את משפחתו וברח לדירה הסמוכה ושאל אותם האם אפשר להתחבא בספרייה שלהם. המשפחה המופתעת שאלה מדוע לו לרצות להתחבא בספרייה. כשאוטו סיפר להם את האמת הוציאו המשפחה השכנה קילשונים ורדפו אחר משפחת פרנק. משפחת פרנק עברו מדלת לדלת וביקשו להתגורר אצל ספריות האנשים אך מכולם התקבלה תשובה שלילית.

לבסוף, כשהם איבדו כל תקווה, הגיעו לדירה קטנה ושאלו אם אפשר לגור בספרייה. "למה לגור בתוך הספרייה אם אפשר לגור מאחוריה?" שאל בעל הבית. משפחת פרנק הבינה שאפשר להסתיר חדר בעזרת הספריה והחלו לגור בדירה הקטנה הזו.

יומנה של אנה פרנק

בזמן שהסתתרה עם משפחתה מאחורי הספריה בצפיפות עם עוד 3 משפחות, כתבה אן יומן בה היא מתארת את כל מה שעבר עליה. ליומן קראה "קיטי מאמי".

היי קיטי מותק, ממצב? את יודעת מאמי, היום אסור ליהודים ללכת לבתי קולנוע. חבל, כי נוראאאא רציתי ללכת לסרט החדש "פתאום 30 יהודים". שמעתי מהחבר'ה שהוא סרט מאזה סבבה, ואני עוד אפסיד אותו. אוווווווף, הלוואי שזה יגמר כבר החרא הזה. אני לא סובלת את הערסים האלה שקוראים לעצמם "נאצים". מי הם חושבים שהם? למה מי מת? את יודעת קיטי? אתמול בלילה שמעתי קולות אנחה מהחדר הסמוך. איייייייכס! ההורים שלי זקנים מדי בשביל סקס! טוב קיטי, אני חייבת לזוז מאמי. נתראה אחר כך, טוב? ביי מאמי.

יומנה של אנה פרנק - 1.1.1941

היי קיטי מאמוש, ממצב? היום אכלתי לארוחת צהריים איזה דיסה דוחה כזאת, כאילו איכס! מה המשפחה המארחת (עלק) מתקמצנת עלינו, למה מה? בגלל שאנחנו יהודים הם לא יתנו לנו? איזה זבלות! שיחנקו אמןןן! טוב יאללה קיטי מאמי, אין לי זמן אני חייבת לרוץ. ביי מאמי!

יומנה של אנה פרנק - 2.2.1942

יאוו! את יודעת קיטי? אתמול ראיתי דבר מאזה מגניב!! זה היה כזה.. רק שניה מאמי, דופקים בדלת, אני כבר חוזרת טוב מאמי?

יומנה של אנה פרנק - 5.5.1945

שבתאי צבי היה פה!

יומנה של אנה פרנק - 15.15.1999

היומן התפרסם בכל מדינות העולם ונהיה לסמל הפקאצות בזמן במלחמת העולם השניה.

מותה של אנה פרנק

לאחר כתיבת 6,583 קטעים ביומנה, וישיבה במקום המסתור כ-3 שנים, מתה אנה פרנק ב-1945 לאחר שהנאצים תפסו אותה ואת משפחתה והשליכו אותם לרכבת הטרנספר. למזלם של משפחת פרנק הם הצליחו להימלט מן תחנת הרכבת, אך לרוע(!) מזלם הם עלו על מוקש מיוחד מסוג jk-34, שהיה נפוץ ביותר בתקופת השלטוןן הנאצי. המוקש המיוחד מתפוצץ, מפזר ניירות צבעוניים, מפריח בלונים, וכמו כן קורא בקול מכני: "מזל טוב לי! הרגתי יהודי!". לוויתה נערכה בחשאי ויש אנשים האומרים שאלפי נאצים באו ללוויתה ואף זרקו רימונים כאות הזדהות עם כאבה.

הערות שוליים

  1. הקטעים מן היומן כתובים בכתב רגיל. יש לזכור כי בימים אלו לא היה אינטרנט ולכן לא היתה שפת הפקאצות.

ראו גם:

כלים אישיים
דף זה בשפות אחרות