אפלטון

מתוך איןציקלופדיה

קפיצה אל: ניווט, חפש

אפלטון הוא שמה של דמות חשובה בהיסטוריה היוונית, אשר חיה מס' שנים מסוים לפני הספירה (למרות שיש הטוענים שהספירה החלה דווקא לאחר שמת).

[עריכה] ילדותו

מעיון בתיקי השירות הסוציאלי בעיר הולדתו, עולה שבילדותו סבל אפלטון רבות מהתעללויות נפשיות מצד אימו, ויש התולים בכך את ההסבר לרצונו העז של אפלטון להציק לכל העולם ולסבכם עם שגיונותיו ההזויים. אביו שהיה יהודי,עזב אותו בגיל שמונה ימים בשל הפחד שלו מדם.אביו של אפלטון פחד לראות את בולבולו הקטן של בנו הופך ליותר קטן.אז הוא לא נשא זאת יותר וברח לגרוזיה שם הקים משפחה עם אישה מזימבבווה.נולדו להם חמישה-עשר ילדים,וכולם בדוגמת שח-מט.

[עריכה] קורות חייו

עיסוקו העיקרי של אפלטון היה רדיפת אנשים תמימים שחטאו רק פעמים ספורות בחייהם תוך שהוא אונס אותם להקשיב לדבריו. לעיתים אף השתמש בחומרים הממטשטשים את דעתו של האדם בכדי שלא יהיו בעלי רצון חופשי לברוח ממנו, כמתואר בהרחבה בספרו "המשתה". להרחבה על מפעלי חייו ראו בקטגוריה "זכרון".

[עריכה] נטיותיו המיניות

אפלטון היה ידוע בחיבתו למין עם בני המין הגברי, ובעיקר קטינים. הדעה הרווחת היתה שהוא נהג כך בגלל משיכתו לגברים, אך תיאוריה זו הופרכה לאחר שהיסטוריונים מצאו בחפירות ביוון העתיקה מסמכים ששופכים אור חדש על הפרשה. מסתבר שאפלטון היה "סטרייט" (אדם מקובע על הליכה בקו ישר), אך נשות יוון שהיו ידועות בחוכמתם הצליחו להתחמק ממנו בדרכים עדינות ומתוחכמות (כגון "בעיטות" ו"אגרופים"), לעומת הנערים, שלא ידעו את הסיכון הנפשי הכרוך בהאזנה לאיש, וכך נפלו ברשתו כמו עכברים במלכודת.

[עריכה] מאסרו

עוד עולה מן הממצאים, שמשטרת יוון הצליחה לשים עליו את ידה הארוכה (ויש ויכוח על האורך המדויק), הוא נידון לתקופת מאסר מסובכת במיוחד (או כהגדרת השופט: 45*[225!^75]*שנה, הוא טען שלאפלטון יהיה די זמן לחשב את מס' השנים המדויק), והוא בילה בבית הכלא את שנות ה-30 שלו.

[עריכה] מותו

לאחר בריחתו מהכלא הוא נשבע שלא להיתפס ע"י המשטרה, וקנה 2 תפוחים,מכר אותם, שתה בירה,הקיא, לאחר מכן הוא מת.

[עריכה] זכרון

אפלטון היה ידוע במפעלי חייו הרבים:

  • הקמת בית הזונות בנתניה ברחוב שמואל הנציב.
  • העלאת מי דרוזים לארץ בזול.
  • הקמת אירגון "תנו לאימו לחיות".למרות שהארגון נכשל במטרותיו בשל פרטים טכניים עדיין נזכר הארגון במפעליי חייו בשל הקושי של הקמת הארגון.
  • שותפות עם החברה של ביצות ההפתעה.אך סילקו אותו לאחר שנתיים מפני שגילו שאת כל ההפתעות הוא לקח לעצמו.
  • המצאת פטנט חדיש: "האורגזמטרון".מכשיר הנותן תחושה של אורזמה בראשך.
  • חקיקת המושג "אהבה אפלטונית" בקהילת ההומוסקסואלים, פירוש המושג מסביר כי ניתן לאהוב גם בלי יחסי מין, מכיוון שחשש מכאב בפי-הטבעת שלו.
כלים אישיים