בודהיזם

מתוך איןציקלופדיה

קפיצה אל: ניווט, חפש
"זאת סך הכל הצגה מה הוא מתלהב?!"
~ שלושת האנשים שבודהה ראה על בודהא

עבודהיזם, או בו-תאיזם, היא דת המבוססת על הפחדת המאמין עד כדי נירוונה.

האגדה מספרת שהבודהיסטים הראשונים על כדור הארץ ניסו לחמם גפילטעפיש במיקרוגל ונוצר להם סוג של ייצור קטן, אותו הם אכלו וכתוצאה מכך קיבלו הרעלת מוח קשה עד שנאלצו לפסל את עצמם ולקרוא לעצמם בודהה בתקווה שהאל יעזור להם, בתכלס, הררי שאוורמה נפלו עליהם בבת אחת והם נאלצו לתקוע נודים בדרכם החוצה מהמפולת השווארמית שתקפה אותם. מאז ועד היום, 3,203,492 בודהיסטים ברחבי תבל מחפשים אחר השאוורמה הנצחית שתעזור להם לנצח במשחק יניב בפייסבוק ולקבל אסף בחדר של יחס 50.

[עריכה] מייסד הדת

מהטמה מאנצ'יז, ששינה את שמו מאוחר יותר לגואטמה סידהרתא שקיימוני בודהא שוילטהאונג או בקיצור בודהא, שנולד במאה השלישית או השתים עשרה לפני הספירה, וחי במאות העוקבות באופן לא אחיד או קוהרנטי, הקים את הכת לאחר שנתקל במכונת דיש תוך כדי ריצת אמוק אחרי הכסף, שהיה אז חיה בלתי מבוייתת. המהטמה קיבל הארה, שהורתה לו את הדרך הנכונה להשיג את הכסף. הוא החל ללמד את בני משפחתו ואת השכנים, שלא צריך לרוץ אחרי הכסף כדי שזה יבוא אליך. מכיוון שהרעיון היה מהפכני, רצו אנשים ללמוד ממנו כיצד הוא עושה זאת. הוא דרש מכל אחד מתלמידיו שיביא תשלום כלשהו, וכך הפך איש עשיר מאוד. מיד כשהתעשר, עמד על הר ונשא דרשה, שבה אמר כך:

"יבורכו הענבים. אם המאנצ'יז לא יבוא אל הכסף, הכסף יבוא אל המאנצ'יז. ואהבת את אביך ואת אמך. חבר'ה, אמרתי לכם שלא צריך לרוץ אחרי הכסף כדי להיות עשיר. לא רצתי אחרי הכסף, ותראו: אני עשיר. מש"ל."
~ מהטמה מאנצ'יז על ההר

לאחר הדרשה על ההר, עזב המהטמה את הארץ במטוס מנהלים פרטי, והגיע לאולפן ההקלטות של להקת נירוואנה. לכן, המשפט הידוע ביותר אצל הבו-תאיסטים הוא "אני רוצה להגיע לנירוואנה".

[עריכה] התפשטות התורה

בתחילה, כאשר התורה הייתה צעירה, היא משכה הרבה אנשים. אבל כמו כל שיטת פירמידה לעשיית כסף, גם היא נפלה והתמוטטה ביום אחד בהיר בשנת 1929. הנפילה הביאה לשפל בעסקי הדת החדשה, מה שגרם לכל מי שראה חסיד שוטה של המהטמה מאנצ'יז לנסות להבהיל אותו בצעקות. החסידים, שאכן היו שוטים, נהגו להיבהל בסגנון של ילדות קטנות, ולאחר כל "בו!" שנשמע לעברם הם רצו בקוקיות פרועות ובשמלה ורודה קרועה, אל עבר השקיעה.

דווקא מתודת הבהלה הזו משכה חסידים רבים נוספים לכת, בעיקר מקרב חוגי הפדופילים.

[עריכה] תורת הבו-תאיזם

הבו-תאיזם היא הדת הנוחה ביותר בעולם כולו, כיוון שאין צורך לרדוף אחרי הכסף, כמו שמצוות ודורשות היהדות (ויקרא ט"ו), הנצרות (חזון יוחנן י"א), והאיסלאם (הדרשן במסגד, כל יום שישי). רק הבודהיזם דורש שבעה ימי מנוחה שבועיים, ולא רק אחד. עם זאת, הצבע הצהוב של הגלימות שלובשים החסידים השוטים עדיין מפחיד את הגבירות, ומעטים מבין הנזירים נהנים מחסדיהן.

Budhizem
מאמין טיפוסי בשעת מדיטציה שימו לב לשערות בית השחי שלו

[עריכה] הבהודהיסטים כיום

כיום נותרו מעט מאוד בודהיסטים. הבודהיסטים המעטים שנשארו הם אנשים נחמדים, שמאמינים בגילול נשמות, שכל חייהם מטפחים את מקדשם ואת בתיהם, גולשים באיןציקלופדיה, מתלבשים בגלימות צהובות, חיים בצניעות, מחרבנים, משחקים בשח-מט ורואים אנימות (בעיקר הנאטי). זאת בעצם כל הדת שלהם. בודהיסט לא יהרוג בחיים אפילו ג'וק, שמא הייה שבתאי צבי, בודהה או ישו בגילול הקודם או בגילגול הבא, ולכן הם צמחונים.

[עריכה] לעיון נוסף

גירסה אחרת, מפוקפקת משהו, על תולדות הבודהיזם

כלים אישיים