בנימינה

מתוך איןציקלופדיה

קפיצה אל: ניווט, חפש
"אני בנימיני"
~ אהוד מנור על בנימינה
"לא פעם עצרתי בחאן דרכים עלוב בזכרון יעקב, והסתכלתי על הנוף המלכותי של בנימינה"
~ שבתאי צבי
"אל תגיד לי מה לעשות!"
~ אורי דיסטניק לראש ממשלת ישראל
"צריך לשנות לה את השם לביבי-נימינה"
~ בנימין נתניהו על הקמפיין לאיחוד בנימינה עם ישראל
"כמה גולים יש לשילה?"
~ נוער בנימיני]]]

}

"התחנה הבאה, בנימינה"
~ הכרוז של כל רכבת שנייה, מדבר בגאווה
"הם רוכבים על חזירים, עוברים ביקורת דרכונים, הם עדיין לא המציאו את הגלגל בגבעת עדה אין חשמללל"
~ כל ילד בנימיני

הרפובליקה הפדרלית של בנימינה (באנגלית:The Great Federal Republic of Benjamina, בגרמנית:Der Instigonnshvig Boundesrepublik Binyamina), הרפ"ב, בנימינה הגדולה או בנימינא ד-רבתא, היא מדינה עצמאית ואימפריאליסטית החולשת על מדינת ישראל. הרפ״ב שולטת גם על כל איזור בקעת הנדיב, גבעת עדה, פרדס חנה, זכרון יעקב, תל אביב, יישובי אלונה, בית חנניה, רב ארה"ב וחלק מאנטארקטיקה. יש אומרים שהרפ״ב היא ערש התרבות המערבית.

הרפ"ב הוא המעצמה הכי גדולה ועשירה בעולם (אחרי קיסריה והבית של לרון), רבים מהממציאים הגדולים בעולם באים אליה כדי לחלוק מחוכמתה האדירה. למעצמה קשרי מסחר אדירים הכוללים בריתות רבות עם מדינות כמו טייוואן, ערב הסעודית, צפון קוריאה, איראן ואיטליה. המספר של בנימינה הוא 14

[עריכה] מוסדות חינוך

ילדי בנימינה רוכשים את השכלתם בהוגוורטס.

[עריכה] מוסדות חינוך=

[עריכה] תרבות

תושבי הרפ"ב דוגלים בזרם מסוים של דת הבנימינליזם. הם מאמינים בכל מאודם שיום יבוא והעולם יכרע ברך בפניהם (כמו שחלקו כבר עושה). מצוותם השנתית היא העלייה לזכרון הקדושה ושירה של מזמורי הקודש כגון "בגבעת עדה אין חשמל" ו"אני בנימיני".

צאצאי בנימינה גדלים ומתחנכים במוסד גדול הנקרא "הצהרון של עודד". הצהרון של עודד ידוע בהערכתו למזבלה הקרויה גם "מכבי חיפה".

הבנימינים גאים בהיותם חלק מהמעצמה הזאת ובזים לכל אנשי הקולוניות אותן הן כבשו ולכן רבים מהם מעודדים את הלאומנות הזאתי באמצעות הצטרפות לשבט הצופים המקומי, קניית מוצרים בנימינים בלבד, עידוד הכלכלה המקומית והזדווגות עם בנימינים בלבד. בנימינים הסורחים מדרך זו נקראים לעיתים מפכוסים או בוגדים, והם מסולקים באופן מיידי לכפר נידח שסיפורים אודותיו זורעים פחד בליבם של הבנימינים: "כפר גליקסון"!

בבנימינה פועלות כיום להקות רבות מצליחות כגון דימה והדפקאטים ופרזנט פרוגרסיב.

מתוך בנימינה יצאו כמה מגאוני וממציאי הטכנולוגיה החכמים ביותר בעולם. ביניהם נועם פלוס הידוע יותר כ"אלוף הבינארי", דרור בודוך "הטריטון" ומיכאל חצור "השנון באדם".

[עריכה] היסטוריה

בנימינה נוסדה כאשר חנה לפידות (לשעבר שליטת אורט בנימינה) זרקה בלון מים בהיותה בתפקיד. פרדוקס זה היה חזק כל כך, שנוצרה עיר בשם בנימינה.

השם בנימינה נלקח מהקוראן (פסוק 3, פרק 4): "ותיכח לך גרביל, ותתלוש ציפרונו, והנה לך בנימינה".

בנימינה הוא היישוב גם היום וגם פעם היה (וגם עכשיו) הכי טוב בארץ ובעולם בכלל.

[עריכה] התקופה הקדומה

מוטב לציין, שבמקום שבו עומדת בנימינה המודרנית היתה לפני עיירה קטנה בשם "ירושלים איחוד עילית 2.0", שהושמדה לפני 200 שנה בגלל סיני רובינשטיין, מלך החטיבה והתיכון, שהחליט שבגלל שתושביו צחקו יהיה להם בכי בתעודה. בעקבות הבכי תושבי ירושלים לא יכלו לנשום ומתו.

באיזור, ניתן למצוא ממצאים של התיישבות באיזור כבר בתקופה הניאוליתית. נמצאו חניתות, כדי חרס ואף מקלות מגולפים. המקלות כנראה שימשו כחכות לדייגים מקומיים של נחל תנינים. מאז ומתמיד היה האיזור פרשת דרכים, והיווה מוקד לסכסוכים בין מצרים לאימפריה החיתית.

[עריכה] טבע

בבנימינה קיימים כמה זנים נדירים של בעלי חיים:

1. הפיקי המצוי (Pikifletset או haben shel aviv hamelech)- הפיקי המצוי ידוע במכות לאשכים, תלישת שערות ברגליים ואהדתו להפועל תל אביב. הפיקי המצוי גר בשיכון ורבורג (הידוע גם וכ"Hood" של בנימינה) ומכונה באיזור זה בלבד ״הקוטש״.

2. אוגי בוגי (ogigon bogigon או ziv tunik)- האוגי בוגי ידוע באפו היהודי ובתחביבו הידוע לזרוק צלחות (הוא טוען שזה ספורט, אבל זה לא) ואחר כך הוא תולה אותן על הקיר. הוא מזכיר את אבות אבותיו הטי-רקסים משום שהוא רץ כמו כוסית.

3. גל שריג- הגל השריגי ידוע בחיבתו לכתפיים, אותה הוא מביע באמצעות נשיכתם. הוא גר בביתה של מנהיגת שבט הצופים הבנימיני.

כלים אישיים