הממלכה המאוחדת

מתוך איןציקלופדיה

(הופנה מהדף בריטניה)
קפיצה אל: ניווט, חפש

960x640 beatles-umbrellas hinhnenx-wallpaperhd.jpg הערה: בריטי
ערך זה הינו ערך בריטי! אנא:
  • לאכול פיש אנד צ'יפס,
  • לכוון את השעון לפי הביג-בן,
  • לשחות בנהר התמזה,
  • לשבח ולהלל את ליברפול ואת ארבעת המופלאים- הללו את ליברפול וארבעת המופלאים! הללו!!,
  • להנהן בעדינות,
  • לשתות תה,
  • להתנהג בנימוס,
  • להלל את דרווין ואת תורת האבולוציה! הללו את צ'ארלס דרווין!,

בזמן קריאתו. כמו-כן, מומלץ לשמוע שירים של להקות בריטיות, כגון: הביטלס, האנימלס, הרולינג סטונס, קווין וכו' במשך 24 השעות מתחילת קריאתו ולא לשמוע שום סוג של מוזיקה מזרחית.

הממלכה הבריטית אנגולית
דגל בריטניה סמל בריטניה
דגל בריטניה סמל בריטניה
מוטו לאומי מלכת אנגליה תשלוט בעולם
המנון "התרצה תה?" מאת ויליאם שייקספיר (תה, סיפורים ורוקנרול)
יבשת אירופה
שפה רשמית

אנגולית

עיר טקילה

לונדון

העיר הגדולה ביותר

ניו יורק?

משטר

מלך

ראש המדינה

בקלווה ג'קסון, גורג' פלץ - באטמן וכל שאר האנשים עם הזקנים המצחיקים,ואלה עם הראש הצהוב.

הקמה

1918 (בשנים שלפני ההקמה חיו בבריטניה רק גרבילים)

צפיפות אוכלוסין

4 משפחות בכל צריף

מטבע

לירה שטרלינג

אזור זמן

ביג בן

סיומת אינטרנט

co.british

קידומת

123

"אתה רוצה לשתות משהו לפני שאתה הולך?"
~ בריטי אומר "אני לא הולך"
"Would you like a cup of Tea?"
~ המשרת הבריטי מנסה להרעיל את אדונו הלורד
"מה זה החיקוי הזול הזה!?"
~ שבתאי צבי על הביטלס בוטלג

הממלכה המאוחדת של בריטניה, צפון אירלנד, קנדה, דרום אפריקה, עוד כל מיני חורים שאפריקה, ארצות הברית, אוסטרליה, הודו, ישראל, ירדן, וכל מיני איים קטנים שרק אלוהים יודע איך הם הגיעו אליהם ומה הם חיפשו עליהם, או בשמה המקוצר הממלכה המאוחדת, היא המדינה הפלצנית ביותר באירופה, השוכנת באי בריטניה, ואזורים נוספים בכל העולם. המדינה גובלת בצפון בים, במערב בים, בדרום בים, ובמזרח בתעלה שגם היא ים. השפה העיקרית במדינה היא אנגולית והדת העיקרית שלה היא הנצרות האנגלוסקסיסטית. בריטניה ידועה בכך שהיא בעצם העולם כולו, ולא רק בריטניה, בניגוד למה שרבים נוהגים לחשוב.

[עריכה] המלוכה

לבריטניה יש מנהיג בעל יחוס מיוחד הידוע בכינויו "המלכה". למלכה תארים רבים, ביניהם "מלכת אנגליה", "קיסרית הודו", "רודנית אוסטרליה", "אימת ניו זילנד" ו"הדודה של כל הקנדים".

בני משפחת המלוכה מכבדים את אבותיהם ולכן רוב בני משפחת המלוכה נקראים על שם בן משפחה אחר ונוסף מספר לשמם על פי סדר כרונולוגי בכדי שיהיה ניתן להבדיל ביניהם. לעתים מוסיפים גם אות וגם מספר, לדוגמה המלכה הנוכחית "עליזה בית שניה". המלכה גם היא לקחה את מנהגה מהאמריקאים והביאה עבדים שחורים מאפריקה, אך עם הזמן העבדים הסתגלו למזג האוויר באנגליה והפכו לבנים.

משום שהמלכה היא האישיות הכי חשובה בכל בריטניה החליטה המדינה להקים לה צבא שישמור רק עליה - זהו משמר המלכה. משום שאזרחי בריטניה ראו בתפקיד חייל במשמר המלכה כבוד כה גדול, הם דרשו שיהיו להם מדים מיוחדים ובולטים שגם יזכירו לכל התיירים כיצד הם הביסו את הצרפתים. על כן כל השומרים במשמר המלכה לובשים כובעים גבוהים אשר עשויים ממעיליהם של החיילים הצרפתים המובסים ובגדיהם הם בצבע אדום משום שזהו צבע בית המלוכה (ודם הצרפתים המובסים, כמובן). שומרי המלכה מבצעים את עבודתם במשמרות האורכות חמש דקות, וביניהן טקס החלפת משמרות האורך שעה.

אחד מראשי הממשלה המפורסמים של בריטניה הוא טוני בלייר, ששימש כאפס המלכותי. עקבותיו של מר בלייר אבדו, לאחר שנאלץ לרדת למחתרת משום שנודע למלכה שהוזמן ליום הולדתו של שמעון פרס, והיא לא.

[עריכה] היסטוריה

לבריטניה יש היסטוריה ארוכה של מלחמות רבות שנאה רבה ותה. בריטניה השתתפה במלחמת העולם הראשונה, בשניה ובשלישית.

ישנן עדויות ליישובים באי הבריטי כבר לפני 3 שנים. בשנת 3458 פלש לאי שבט ברברי בשם "הוגה בוגה" עד שהרומאים היכו אותם עם מוטות פלדה מעץ וגירשו אותם. אחרי שהרומאים הבינו שאין להם מה לחפש שם הם הלכו, ואז פלשו לאי האנגלוסקסוניים, המתרוממים (הפייגלך) והניאנדרטאליים.

בימי הביניים סבל האי מדרקונים, ויקינגים, גובלינים, הובגובלינים, וצפרדעי ביצה, שאף השתלטו על חלקים רבים מהאי. סיפור נודע הוא שכל השבטים נסעו בספינות לסרוק את שולי האי וכאשר הגיעו הדרקונים, ויקינגים, גובלינים, הובגובלינים, וצפרדעי הביצה הם תלשו לשבטים הגרמניים את המעיים עד שהם דיממו למוות וכל דמם נשפך לים (האירוע ידוע גם כ"מסיבת התה של בוסטון"). במאה ה-11 הפייגלך הצליחו לגרש את אחרוני הפולשים עד שפלשו אליהם הנורמאליים בראשות ויליאם הכובש (ויליאם הכובש היה כובש מלפפונים חמוצים מאפריקה). הנורמאליים עדיין גרים באי למרות שהם הפכו לסקסיים מאוד עם השנים. בסוף ימי הביניים המלכים האנגלים ר'יצארד החמישי ואליזבת' התשיעית החליטו לכבוש את סקוטלנד ולהלביש את כל אזרחי האי בחצאיות עם פסים, מנהג שהיה אהוב ביותר על המלך. בראשית המאה ה-14 התמרדו הסקוטים כי הם רצו ללבוש חצאיות עם ריבועים ולא פסים. כיוון שהם חסרי בינה בעליל הם לא השיגו את העצמאות על החצאיות עד היום, וויתרו על הרעיון לגמרי לאחר שהמלך איים שהוא יהפוך את סקוטלנד למדינה עצמאית והסקוטים פחדו משום שהם שכחו איך נראה הדגל שלהם.

האימפריה הבריטית גדלה במאה ה-19 וכ-125% משטחו התת ימי של כדור הארץ היה בשליטתה. עקב הניצחון במלחמת העולם הראשונה והשלישית לא רצתה האימפריה שהעולם ידרוש ממנה תרומות לילדים נזקקים באפריקה אז החליט מלך בריטניה ה-19, המלך ארל גריי להגיד לכולם שהאימפריה התפרקה ושהם רק מדינה קטנה והעולם האמין לזה ומאז כל אזרחי בריטניה חיים בעושר, חוץ מהערבים והכושים ושאר המהגרים שהגיעו לאחר מכן ועדין מאמינים שבריטניה היא מדינה קטנה ולא אימפריה.

[עריכה] המנדט על פלסטינה

לפני קום מדינת ישראל בריטניה שלטה באזור המדינה באישור ועדת סאן. תקופה זו נקראה המנדט הבריטי. הבריטיים פרסמו ספרים שונים של המשורר חיים נחמן ביאליק, אך עקב טעות של עובד כושי בבית הדפוס הכריכה שלהם הייתה לבנה ולכן נקראו הספרים הלבנים. הספרים הלבנים היו מבוססים על התקליט של הביטלס בשם האלבום הלבן. שבכלל היה מבוסס על הדיסק של מטאליקה האלבום השחור.

המנדט נסתיים בשנת 1948 כאשר נגמרה תקופת השכירות, אולם בעקבות מחסור חמור בפוליטיקאים מוצלחים בישראל, עולה לאחרונה בקרב הציבור הישראלי, הדרישה להחזיר לכאן את הבריטים.

[עריכה] תרבות

[עריכה] מוזיקה

למרות שאת הרוק אנד רול המציא אלביס שהיה אמריקאי בכלל, נולדה לה בשקט ובשלווה אי שם בעיר פועלים מלאת נמלים ודגים עם צ'יפס להקה חדשה ובעצם הראשונה ששרה רוק אנד רול אבל הפכה אותו למשהו הרבה יותר גדול..
בלעדי הלהקה הזאת (שאותה נשאיר בעילום שם) כל המוזיקה שיש בעולם כיום, לא הייתה מה שהיא.. אבל הפואנטה היא - בזכות הלהקה הזאת שיצרה תסרוקת חדשה, סטייל חדש, מוזיקה חדשה, מושג חדש שאפילו פרויד, איינשטיין ושבתאי צבי לא יכולים להסביר בה אלפי אנשים רודפים מרוב הערצה אחרי מספר מצומצם של אנשים (המספר המקובל היה ארבעה), התחילה את תקופת הסמים, הופיעה ראשונה בהיסטוריה באיצטדיון מול 50,000 אנשים והייתה להקת הבנים הראשונה בהיסטוריה. אבל הם לא היו הומואים.
הם הוכיחו לעולם שאת המוזיקה השווה לא עושים רק אמריקאים וכך החלה מה שנקרא: "הפלישה הבריטית!" אהה...כן.. אחריהם גם הייתה את להקת הפינק פלויד אבל הם לא חשובים.

[עריכה] הומור

"פעם היו שני אחים. לאחד קראו ג'ק, וגם השני אהב בירה."
~ בדחן אנגלי על ג'ק ואח שלו (שאהב בירה)

החוקרים חלוקים מה קדם למה - הבדיחות האנגליות או ההומור הבריטי. יש טוענים שקודם התפתח חוש ההומור בקרב תושבי אנגליה, מה שהביא לחיבור הבדיחות האופייניות. מתנגדיהם טוענים שהבדיחות הן שהופיעו קודם, וחוש ההומור התפתח כמנגנון הגנה בפני השפעתן על אדם נטול הומור בריטי (פרכוסים, נזילת המוח דרך האוזניים ולבסוף צריכת תה מוגברת).

לאורך רוב ההיסטוריה היה ההומור הבריטי נחלתם של תושבי האיים הבריטיים בלבד. היו מקרים בודדים של יציאתו מעבר לים (הבולט בהם הוא ההומור האוסטרלי, שפותח כאמצעי חקירה במושבות העונשין).
זה השתנה בשנת 1969, כאשר המלכה עליזה פנתה לג'ון קליז, שכיהן אז כמנכ"ל המשרד להליכות מוזרות, ובקשה ממנו לייסר את העולם בהומור בריטי. מר קליז פנה למספר חברים והם יסדו את חבורת מונטי פייתון. למרבה הצער, התכנית השתבשה, וההומור הבריטי של מונטי פייתון לא הביא לתוצאות הצפויות (פרכוסים, נזילת המוח דרך האוזניים ולבסוף צריכת תה מוגברת). על מנת להשיג את מטרותיהם (שהן פרכוסים, נזילת המוח דרך האוזניים ולבסוף צריכת תה מוגברת) השתמשו חברי מונטי פייתון בחזרה שוב ושוב על אותה בדיחה, עד שתשפיע (כלומר תגרום לפרכוסים, נזילת המוח דרך האוזניים ולבסוף צריכת תה מוגברת). עם זאת, התגלה שלאחר מספר רב של חזרות, כשנראה שהקורבן קרוב להתמוטטות (ואז לפרכוסים, נזילת המוח דרך האוזניים ולבסוף צריכת תה מוגברת), הבדיחה דווקא נהיית מצחיקה (וכלל לא גורמת לפרכוסים, נזילת המוח דרך האוזניים ולבסוף צריכת תה מוגברת). כך נוצרה בעולם התפיסה המעוותת, כאילו הומור בריטי הוא מצחיק.

[עריכה] גיאוגרפיה

בריטניה נמצאת על אי בין אירופה לאמריקה. בזכות מיקומה יורד שם גשם בכל 17 עונות השנה. לכן נושא השיחה העיקרי הוא מזג האוויר ותה. מחצבים עיקריים הם: נפט, הומור בריטי וארוחות "דג עם צ'יפס". שלושת ענפי החקלאות הנפצים בבריטניה הם: שתיית בירה בפאבים, צפייה במשחקי כדורגל ושילוב של השניים. תחום הייצוא העיקרי של בריטניה הוא מתיישבים במושבות בריטיות חדשות, כמו למשל באמריקה ובאוסטרליה, אך לאחר שהוחלט לספר לעולם כי האימפריה הבריטית נפלאה חייבו את כל המתיישבים לחזור ושלחו במקומם מפגרים ופושעים.

[עריכה] ההמנון הלאומי

נא לקום (ולגהק מהבירה כמובן!) לשירת ההמנון:

42503:18

Motörhead - God Save The Queen

425

[עריכה] ראה גם

כלים אישיים