גילוי עריות

מתוך איןציקלופדיה

קפיצה אל: ניווט, חפש

גילוי עריות הוא ספורט בו המטרה היא לגלות אריות.

[עריכה] חוקי המשחק

במשחק משתתפים בדרך-כלל 4-8 אנשים. המשתתפים נכנסים לכלוב גדול ובו 15-20 אריות (לרוב משתתפים באריות צ'רקסיים מצויים, אבל לעתים רחוקות ניתן גם לראות אריות סוריים). המשתתפים (מצוידים בזכוכית מגדלת) מנסים לגלות אריות בסביבה. האריות מוסווים ע"י צמחייה רבה, כמו: עצים, שיחים, פרחים, מינה צמח וכו'... המנצח הוא זה שמצא כמה שיותר אריות בזמן מוקצב של 30 דקות (אין תיעוד היסטורי של מתמודד שמצא את כל האריות).

[עריכה] היסטוריה

המשחק התפתח לפני מילוני שנים. ממצאים ארכיאולוגים מחפירות בשיעור של"ח מראים כי המשחק התחיל כבר בעידן הארכיאופטריקס (התקופה בה נולד שמעון פרס). לפני כ-4000 שנים המשחק הגיע למצריים ושם, לאחר הפגנות רבות, הוא הפך לספורט הלאומי. לאחר מכן, בשנת 1987, המשחק נכנס לאולימפיאדה, לאולימפיאדת הנכים ולתחרות "אכול כפי יכולתך".

[עריכה] אחוזי תמותה

המשחק נחשב למשחק מסוכן ביותר, מכיוון שחלק מהאריות מתנגדים לעובדה שלא נותנים להם להתפלל למפלצת הספגטי המעופפת לפני המשחק, בטענה שהדבר יכול להשפיע משמעותית על התוצאות. בשנת 1409 המשחק גרם להכחדה המונית של שנבובים בורמזיים, ע"י מפלצת ספגטי גדולה ומעופפת לבושה בתלבושת פיראטים. משנת 1500, נרשמו 50% תמותה בקרב המשתתפים בין הגילאים 0-99 (המשחק נמכר פעם כמשחק קופסא). כיום משתמשים באמצעי הגנה מתקדמים יותר, ולכן אחוזי התמותה קטנים.

[עריכה] תפוצה

המשחק נפוץ מאוד באפריקה הצפונית, אפריקה הדרומית, רוסיה, יוגוסלביה (לשעבר) ואוסטרליה. האלופה הידועה ביותר מגיעה מאוסטרליה, ושמה ברוריה כינורי.

[עריכה] ברוריה כינורי

ברוריה כינורי היא האלופה בגילוי עריות לשנת 1990-2011. היא גם מגלת העריות הטובה ביותר בהיסטוריה של האנושות. בכל הקריירה שלה כמגלת עריות, היא גילתה כ-9,876,543,210 אריות צ'רקסיים מלכותיים. בשנת 1994, ברוריה התחתנה עם מורה למתמטיקה בשם גארי.

111007 ugly woman shirt.jpg

ברוריה כינורי בצעירותה.

[עריכה] טעות כתיב

גילוי עריות הוא שגיאת כתיב, שהחלה בנווה חמציצים ליד נתניה. בכתיבת השלט לתחרות, המארגן כתב "עריות" במקום "אריות", ומאז לא שינו את השגיאה, והכתיב המקובל הוא "גילוי עריות".

כלים אישיים