גלילאו גליליי

מתוך איןציקלופדיה

קפיצה אל: ניווט, חפש

גלילאו גליליי (או גוגולת הגיליל) (1588-שבוע שעבר) היה מדען איטלקי שנולד בגליל ונחשב לאחד האלים הנוספים בהשילוש הקדוש ביחד עם אלברט אינשטיין ואייזק ניוטון . גלילאו היה מדען , סופר פורה ופלצן .

[עריכה] סיפור חייו

גלילאו נולד בשנת 1588 בגליל וזהו מקור שמו. היה מדען איטלקי דגול ומת בשבוע שעבר עקב תאונה טרגית. גלילאו נקרא גם בשמו השני "גולגולת הגליל." גלילאו היה בן 5 בלבד כאשר טיפס על מגדל הפיזה בכדי להשתין על פשוטי העם מלמעלה . בהיותו חבר במשפחה אצילית היה הדבר נורמטיבי בחברה האיטלקית להציג בוז למעמדות הפשוטים בכל דרך אפשרית ואהב שלום .

בהיותו בראש המגדל הוא שם לב כי השתן שלו לא מגיע למטה אלה מותז עליו על ידי כוח מסתורי אשר יתגלה לו יותר מאוחר בחייו. ונתן טל קסוטו הוא מלך בלי ראשי תיבות תלמד!!!!

האירוע הבודד הזה גרם לגלילאו לרצות להיות ולהבין את הכוחות והחוקים הפועלים בעולם. כאשר הגיע הגיל בו ניתן היה להרשם לאוניברסיטה הממלכתית בטיזנאבי גלילאו היה מאושר ביותר וקיפצץ לו מעלה ומטה.

שם הוא גילה שאם לוקחים צינור ומכניסים לו עדשות ניתן לראות דברים רחוקים כקרובים . תופעה זו זכתה לתגובות נפלאות מקרב המרצים כאשר גלילאו הרביץ לאנשים כיצד ההמצאה מאפשרת להציץ לגברת הנובר בחדר השינה שלה כאילו היו שם.

לבסוף הוא היה אמו הגאה של עסק מצליח לבניית טלסקופים למרצים זקנים וסוטים.

כספי ההמצאה נוצלו בשביל לממן את המחקר היחיד בו התעניין גלילאו מדוע כאשר משתינים ממגדל פיזה השתן אינו נופל למטה אלה מתפזר על פני גוף המשתין . לאחר כ20 שנות מחקר התברר כי הרוח מעיפה את השתן. למרות התגלית העולם המדעי אינו התרגש.טל קסוטו הוא מלך חתיך חכם חמוד אלוף ודברים טובים

[עריכה] גלילאו נגד האינקוויזיציה

במהלך אחד ממחקריו השתניים, חלף מתחת למגדל פיזה טורקוומדה, האינקוויזיטור הספרדי הנודע לשמצה. גלילאו מיהר להתנצל, בטענה שלא ציפה לאינקוויזיצה הספרדית. טורקוומדה, שטען בתוקף שאף אחד לא מצפה לאינקוויזיציה הספרדית, ביקש להעלות את גלילאו על המוקד. גלילאו הצליח לחמוק, ובילה את שארית חייו בנסיון לעצבן את האינקוויזיציה. לבסוף עלה בראשו רעיון, לטעון שהארץ היא בצורת כדור ונעה סביב השמש, ואף חיבר ספר בנושא. האינקוויזיטורים הביאו אותו למישפט עם גזר דין מוות, אך נתנו לו הזדמנות לחזור בו, ואם לא - להרוג גם את מישפחתו וחבריו. וגלילאו נכנע וכשיצא מהמשפט אמר: "ואף על-פי-כן נוע תנוע האדמה".

[עריכה] סיפור מותו

גלילאו עסק לקראת סוף חייו בכתיבת ספר זיכרונות אולם עקב תאונת עבודה (נפל עליו פסנתר כנף) לא חזר לעצמו ונקבר בחלקת קבר קטנה ליד ביתו .

יש הטוענים כי עלה לשמיים ונהפך לאל.עד היום פיזיקאים ברחבי העולם סוגדים לו. איתמר מגבעתיים תרם 28 מיליון לגלילאו!

Wooly ערך זה הינו קצרמר בנושא גלילאו גליליי. אתם מוזמנים לתרום לאיןציקלופדיה ולהוסיף בו בדיחות, תכנים אירוטיים ו/או מסרים קומוניסטים. במקום ליצור ערך קצרמר עדיף לכתוב את השטות הקצרה בבנק הרעיונות.
נאד 3634'קטא'קגדדדגעכדגעכעגדעידגכעכגעחגכחכגעיכעגכעיגכ

טל קסוטו חכם חתיך מלך אלוף

ונתחיל

גלילאו היה מתמטיקאי,פלצן ומטומטם

כלים אישיים