דגל מועצות הברית

מתוך איןציקלופדיה

קפיצה אל: ניווט, חפש
Contrary USA flag
יחס ממדים: 14:3; כינויים: "כוכבים וצנזורה", "יחי הקומוניזם" וכו'.

דגל מועצות הברית הידוע גם כ"עיגולים וקשקושים". מורכב משלושת הצבעים האמריקאים הידועים: אדום, כחול ולבן. בדגל יש שבעה פסים אדומים ושישה לבנים בחלק מלבני בפינה הימנים עליונה על רקע כחול שעליו ישנם חמישים כוכבים לבנים.

הדגל הישן נושן הזה היה בשימוש כבר במאה ה-18 לאחר הקמת המדינה, את הדגל באותה תקופה יצרה חנה לאסלו שניסתה לזכות בתחרות "דגל מועצות הברית נולד", למזלה של לאסלו, שתי האפשרויות הנותרות היו ציור של שימפנזה על רקע חורבות העיר ניו יורק והאפשרות שניתנה על ידי מוסדות השלטון, אך לבסוף נדחתה.

קיימים מספר פירושים לייצוג של של הכוכבים והפסים בדגל. להלן מספר פירושים מקובלים:

  • אחד הפירושים טוען שהפסים הלבנים מייצגים את הסנפת הקוקאין אשר מקובלת באמריקה במיוחד והפסים האדומים מייצגים את הקומוניזם, בזמן שהכוכבים מייצגים את הכוכבים של הוליווד.
  • פירוש אחר טוען שהפסים הם בעצם תמונה של ג'וסף סטאלין על רקע אדום המייצג את הקומוניזם, אך בתמונה, ג'סף חיטט באפו וועדת הצנדורה נאלצה לצנזר את התמונה על ידי כיסויה בפסים לבנים. והכוכבים מייצגים את 50 החוקים שהיו קיימים באותה תקופה, שכולם אמרו בערך אותו הדבר כמו החוקים היום.
  • עוד פירוש מקובל טוען שהדגל המקורי היה אמור להיות אדום לחלוטין ולאחר שהדגל נצבע האיש שלקח אותו הפיל אותו בטעות על הכביש ומכוניות רבות עברו עליו עד שהצטבר לכלוך רק על הרקע האדום, האיש שלקח את הדגל רץ במהירות לבניין השלטון אך בדרך עבר דרך פסי רכבת והרכבת פגעה בו, למזלו, הוא לא נפגע כלל, אך הדגל נקרא לגזרים וכל מה שנותר ביידיו היה מלבין שנותר מהפסים. לכן החליט לרוץ מהר בחזרה לחייט כדי שיתפור בחזרה חומרים לדגל, החייט שמעולם לא ראה אסון שכזה מיהר לבדוק מה נשאר לו בחנות, אך לרוע מזלו, כל שנשאר היה בד כחול, אז בלית ברירה צירף החייט לדגל הקרוע את הבד הכחול, וכיסה את הלכלוך בפסים לבנים שנשארו לו בחנות. האיש שכבר איחר רבות רץ במהירות לבניין השלטון והגיש למנהיגים את הדגל, המנהיגים, שלא ראו איחור בעין יפה, הרביצו לאיש נמרצות עד שהוא ראה כוכבים, ומשם עלה להם הרעיון לצייר כוכבים על הרקע הכחול הנותר. והדגל הפך לרשמי.
זה
ההצעה של מוסד הנשיאות.

מיותר לציין שכל ההשערות האלו הן בגדר תיאוריות בלבד.

על פי חוק במועצות הברית, על התושבים להראות את הדגל שלהם בכל פינה ולתת לכל תייר שמגיע שבעים וחמישה דגלים אמריקאים עד שזכרון הדגל יהיה חרוט לעד בעפעפיו והוא לא יכול לשכוח אותו לעולם.

[עריכה] עוד דגלים בשימוש

[עריכה] ראו גם

כלים אישיים