דיו בלתי נראה

מתוך איןציקלופדיה

קפיצה אל: ניווט, חפש

דיו בלתי נראה הוא דיו המופרש מתמנונים בלתי נראים, הקיימים בים בלתי נראה. כיום קיימים סוגים נוספים של דיו בלתי נראה, המיוצרים במפעלים בלתי נראים באזורי תעשייה בלתי נראים. כיום אפשר גם לייצר דיו בלתי נראה בקלות בבית, אם הבית הוא בלתי נראה בשכונה בלתי נראית.

[עריכה] גילוי הדיו הבלתי נראה

הדיו הבלתי נראה התגלה על-ידי אן סין, שוודית שנולדה ב-1234. בטיול שנתי לאוקיינוס הבלתי נראה, אן שחתה עם תמנונים וגילתה כי הם הופכים את בגד הים שלה לשקוף. אן לקחה קצת מהדיו וחזרה הביתה ובדקה איך מייצרים דיו כזה. את הנוסחה הסודית שמרה עשר שנים ואז הקימה את מפעל "טמבור" (שילוב של אגודל באנגלית וטבור) לייצור דיו בלתי נראה.

[עריכה] שומרת טבע

מתחרים רבים חשבו שאן לוקחת את הדיו מתמנונים, לכן החלו לצוד תמנונים. לאחר חודשיים בשנת 2345 אן אמרה כי אינה צדה תמנונים אלא משתמשת בנוסחה סודית.

[עריכה] מפעל טמבור

בשנת 3456 קנה ארקדי גאידמק את חברת טמבור והפיץ אותו בכל העולם ופתח מפעלים חדשים. בעקבות החובות שהיו לגאידמק הוא נאלץ לסגור את מפעלי טמבור, ובשנת 4567 המפעל היחיד שנותר היה בישראל. בשנת 5678 החליט לב לבייב, הבעלים החדש להרחיב את התפוצה ולייצר עוד צבעים, שאת זה עושה גם חברת נירלט, רק בלי דיו בלתי נראה.

[עריכה] אפשר גם בבית

בשנת 6789 נמלטה ג' יפית מכלא השרון והגיעה לביתה של אן סין בשוודיה ומצאה את יומנה הכתוב בדיו בלתי נראה, אך בעזרת המכשירים הפיראטיים שלה הצליחה לפענח את הדיו ומצאה את הנוסחה ופרסמה אותה באינטרנט ביו-טיוב ובאתרים נוספים. ג' יפית השתמשה בקודים הפיראטיים שלה ואף אחד לא הצליח למחוק את הדפים בהם היא פרסמה את הנוסחה, ואף לא לחסום אותם. לאחר שג' יפית נתפסה היא הוחזרה לכלא שאטה ופורסמה בעיתון בגודל מטר על שני מטר של ידיעות אחרונות. בשנת 78910 לאחר שבנירלט התכוונו לרגל אחרי טמבור לגילוי הנוסחה הם גילו שהמחלקה לדיו בלתי נראה נסגרה הם ויתרו על הרעיון. בשנת 891011 חברת טמבור גילתה נוסחה לדיו איכותי יותר ולא פירסמה אותה.

[עריכה] איך לייצר דיו בלתי נראה בבית

[עריכה] החומרים

  • מיץ לימון
  • מקור חום

[עריכה] אופן ההכנה

כותבים על נייר עם מיץ לימון. מחממים ומגלים את הכתוב. [1]

==הערות שוליים==

  1. הערה:מתכון זה עלול להיות לא נכון
כלים אישיים