הגיון

מתוך איןציקלופדיה

קפיצה אל: ניווט, חפש
Osama binzona ערך זה מבוקש על ידי הרשויות של איןציקלופדיה!
ערך זה נולד מתוך בקשה של איןציקלופדיה בגלל היותו ערך פופולארי וסאטירי במיוחד. כן כן בטח, חרא של ערך, מי כתב אותו?! רק שנייה זה עדיין כותב? אהה ... אממ... לא אמרתי שום דבר! יופי של ערך! באמת!
"אלוהים לא משחק בקוביות"
~ אלברט איינשטיין על אלוהים
"בהגיון אין מקריות"
~ שבתאי צבי על הגיון
"זה מה שאמרתי רק במילים אחרות!"
~ אלברט איינשטין על הציטוט הקודם
"תחשוב בהגיון!"
~ מורה על תלמיד

הגיון הינו רעיון קולקטיבי ונפוץ בעולם המבוסס על ההנחה כי קיימת עקביות מתמטית והסתברותית ב... הכול.

מקור

Notree

לא מונע הריון!

כיום, ע"י מקורותינו המתוחכמים ומדענינו הטובים ביותר הגענו למסקנה כי ההגיון נוצר עקב מוטציה שחיה בסינתזה ובאוטונומיה עם התערבות של ציאנוקובלמין (לבריאות) בבמוח אשר עודד מחשבה מרחבית והבנה עמוקה יותר בנוגע לנתונים מתמטיים חשובים. במרוצת השנים (מ-2000 לפני הספירה עד ל-1289 לספירה), המתמטיקה התפתחה והגיע להישגים מהותיים ומשמעותיים אשר הקנו לאנשים יכולת מוחית ומודעות אשר הובילו לפסילת תאוריות ביזאריות לחלוטין כמו שאנשים באמת יכולים לבצע ניסים ושקיום יחסי מין בתוך עץ מונע הריון. עוד הדבר בא לידי ביטוי בכך שעל פי תיעודם המדויק של מדענים מאותה עת, הופיעו כול מיני פתירות בעיות בעזרת כלי ההגיון והשיטה האינדוקטריבית המובאות כדלקמן:

ע"י עובדות אלו מה ניתן יהיה להסיק?

  • אדם נמצא בחדר חשוך
  • האדם מרגיש תסמינים אשר מאפיינים פחד
  • משמע: האדם מפחד מהחושך

או

ע"פ עובדות מה יהיה ניתן להסיק?

  • אדם מתאפיין בדעות קדומת ורעות
  • הוא גם מתאפיין בדיבור בשפה מוזרה
  • אדם מתאפיין בטיפשות יתר
  • משמע: האדם הינו מפגר (או לחלופין: פריק)

הכלי המדעית לבחינת ההנחות הללו נקרא הגיון: לברר את האחוז המספרי וההסתברותי בין רצף הדברים המתרחשים (וזו אגב, הפעם הראשונה שהופיע והוגדר המושג הגיון).

התייחסות להגיון כיום

ההגיון הפך אצל רוב בני האדם לחלק אינטגראלי במוחו. ביצוע פעולות תחביריות של נתונים הנקלטים מהסביבה הפכה ליותר מרעיון, אלא כבר לרפלקס מודע או למלכת יופי. ברם, יש הטוענים (כדוגמת הדתיים) כי ההגיון פוגע ברוח האדם ועלינו לחיות כאילו כרגע תקופת האבן ולהאמין בכוחות עליוניים אשר פועלים עלינו, שמכונות גילוח הן אויב האנושות ושזקן סבוך זה סקסי בטירוף. עם זאת, עדיין ממשיכים אנשים להיאחז בהגיון ככלי לחישוב ולפתירת בעיות שונות ומשונות, מבלי להתחשב כלל בקהילת המתנגדים לכך, סבוכי הזקן.

מעצם קיומו של ההגיון כפעולה בנאלית, טריוויאלית, אינטגראלית ואינטרגלאקטית מחסורו עלול להיות פגם פסיכולוגי ופיזי חריף. מדענים טוענים כעת כי חוסר פעולות המאפיינות הגיון תקין אומרות משהו למשהו. בערך.

מעצם תפסת ההגיון ככול כך מובן מאליו זה הפך לא רק לאמצעי שימושי בתחום המדע, עם כי גם נכנס חזק גם בתחום ההומור (מה שמוטט אותו לגמרי) ונתן לו מוטיבים של השיטה האינדוקטיבית.

Boolean Alphabet-7652

משהו מסובך, שכנראה יגרום לך ולחבריך לההראות חכמים

הפרדוקס

ראו ערך מורחב: פרדוקס

בימינו אנו, מתנגדים לשיטת ההגיון השתמשו במקרם יוצאי דופן, חסרי פשר וסיכוי אשר מערערים את יסודות ההגיון. מקרה זה נקרא "פרדוקס" או בעברית "כאפה" (ידוע בכינוי: סתירה). הפרדוקס מובא כך שהוא מערער על יסוד מתמטי או הסתברותי הן באופן המילולי והן בדרך ניסוחו:

  • "המשפט הזה הוא שקר" - עצם זה שהמשפט נוגד את עצמו הוא מהווה את ניגודו והיפוכו באותו עת, מה שמביא לכאפה בין חוק האי סתירה
  • "כמה זמן ייקח לערס להבין את תוצאות המבחן?" - השאלה בעצם מתייחסת למשהו בלתי אפשרי: שערס יבין משהו או לחלופין, יעשה מבחן.

אך לרוב, דוגלי ההגיון גוברים על הפרדוקסים שכן רוב הפרדוקסים הוסעים משגיעט קטיו או בעיה. תחבירית. כלשהי.

ראו גם

Chamin

ערך זה הוכתר כערך מופלץ כי הוא מספיק פלצני בשביל שנוכל להציג אותו בעמוד הראשי

Muflatz

כלים אישיים