וינסנט וואן גוך

מתוך איןציקלופדיה

קפיצה אל: ניווט, חפש
"אופס."
~ הספר של ואן גוך על הרעידה שהורידה לוואן גוך אוזן.
"אל תאשימו אותי, אני חולה פרקינגסון."
~ הספר של ואן גוך על ההאשמות החריפות כלפיו עקב כריתת אוזנו של ואן גוך.
"חתיכת מניאק, הוא עושה עליי כסף!"
~ הספר של ואן גוך על היצירה הפנטסטית של ואן גוך.
"ואן זה לא אוטו?"
~ שבתאי צבי על שמו המרתק של ואן גוך, הלהטוטן הירדני.
"הוא תמיד אהב לאכול אוזני המן"
~ אמא של ואן גוך על כריתת האוזן

וינסנט וואן גוך- צייר ידוע בעיקר ביצירת האומנות מפורסמת- "האוזן הכרותה". האומן אינו יציב נפשית , נראה לאחרונה בקרקס ירדני אך ברח למקום לא ידוע.

[עריכה] ביוגרפיה

וינסנט (ריח גפנים - הערת מחבר) נולד לאבא הולנדי ואמא פולניה. לאחר כ-12 שנה נפטר האב. עקב תסמונת האשה הפולניה, ווינסנט נאלץ לסבול את אמו. בילדות הוא היה ילד חברותי ופעיל מינית (כבר מגיל 7 ), אך במשך השנים החל לשנוא אנשים ולתעב את בנות המין השני.

ויניסנט פרש למנזר לבקנים בגיל 20 בשביל לחפש השראה ומוזה. במקום זה וינסנט החל לצייר (בגיל מבוגר יחסית לשאר האומנים) בהתחלה הוא צייר בעיקר בתים, ככל שכישרונו התפתח הוא החל למרוח דברים אחרים. למעשה המריחות של וינסנט החלו להיות אגרסיביות יותר ויותר וכמות הצבע בו השתמש גדלה (הוא פיתח התמכרות לאופיום אשר משמש כמרכיב מאחד בצבע).

וינסנט בגיל 27 החליט לעזוב את המנזר לפריז, עקב געגועים לצרפתים ולזונות. בהגיעו לפריז הבין כי אף אחד לא משתין לעברו ממטר, ולכן החליט לחתוך לעצמו את האוזן ברגע של טירוף רגעי (הוא אכל גם יונה לאחר כריתת האוזן ). האוזן הכרותה, שמאל או ימין, ואולי האמצעית, נשמרת כיום בצנצנת פורמלין בארכיונים הסודיים של הוותיקן ואילו העתק שנעשה בידי פאבלו פיקאסו מוצג בלובר לצד המונה ליזה.

בגיל 40 לאחר שנות בדידות ומחסור בכסף, וינסנט התחיל להזות באופן קשה. ההזיות גברו והוא החל לטפס על קירות ולדמיין שהוא ספיידרמן. אחיו תיאו ניסה להיות הפסיכוטרפיסט של וינסנט, אך עקב חוסר הכשרה מקצועית מתאימה (וינסנט היה בעל גלריה ונגר מוכשר ) נסיונותיו לא הצליחו.

לקראת יום הולדתו ה44 וינסנט ברח דרך החלון ויותר לא נראו עקבותיו(אם כי השאיר שלולית שתן אחריו )

Cauliflower
היצירה המפורסמת שלוש חמניות באגרטל

[עריכה] תרומה לעולם האומנות

יצירות האומנות של וינסנט ידועים בכמות שכבות הצבע הרבה בהם, והעובדה כי דרוש להיות על אסיד בשביל להבין את קומבינציות הצבעים. יש הטוענים כי וינסנט השתייך לזרם האימפרסיוניזם אבל מעדויות של שכניו עולה כי הוא היה פשוט משוגע ולא שייך לשום זרם.

היצירות החשובות ביותר הן :

  • החמניות משדה השיפון
  • 3 חמניות באגרטל
  • 12 חמניות באגרטל
  • חמניות
  • אירוסים
  • אירוסים
  • אוכלי הבולבוסים
  • ברושים
  • ציפורים
  • דיוקן עצמי (עם אוזן)
  • דיוקן עצמי (בלי אוזן)

ורבות אחרות .

כיום היצירות נמכרות במחירים של מליוני לירות עירקיות לתמונה. להזמנה נא להתקשר 1-800-800.

יש לקחת את כל הנאמר בכתוב בספק גדול, אני לא הכותב אבל הדברים נשמעים הזויים מאוד. אשכרה להשאיר שתינה למזכרת? לתלוש את האוזן ולהביא את זה למישהי בתור הפתעה? נראה חשוד מאוד, אבל אני חייב לציין שצחקתי ונהנתי מכל רגע.

[עריכה] קונספירציה

וואן גוך הותיר אחריו אוצר מסתורי של כפיות חריסנה אשר יש הטוענים כי קבורות בתוך אנדרטת לינקולן בוושינגטון.

[עריכה] אוזני המן

ואן גוך הייה גם שופט. (לא גאונים שלי. לא שופט במשחקי כדורגל אלא שופט בבית משפט). המשפט המפורסם ביותר בו שפט הייה משפט של המן הרשע שנערך בשנת 2019. ואן גוך מצא את המן הרשע אשם בפשעים נגד האנושות, והעונש שפסק נגדו הוא כריתת אוזניו. אוזניו נמצאו, וכיום הן נשמרות במעבדה סודית ומיוחדות שמשכפלת את האוזניים גנטית. לעיתים קורה שהשיכפול משתבש (ע"ע מוטציה) ומכאן מגוון הטעמים.

[עריכה] ראו גם

כלים אישיים