וסילי וסילט

מתוך איןציקלופדיה

קפיצה אל: ניווט, חפש

[עריכה] חייו

נולד ב1894 בסנט-פטרבורג, כבן למשפחת אצולה רוסית. בעץ המשפחה שלו היו רוסים ידועים כמו הצאר ניקולאי הראשון, אנה קארנינה, והמלחין סקיראבין. הקדיש את ימי נעוריו ללימוד מדעים באקדמיה של סנט פטרבורג. ב1918 יצא למסע סביב לגרנלנד, ממנו חזר חירש (לטענתו בגלל הקור החודר והשקט ששררו בעת המסע). ב1929 יצא שוב למסע לסיירה ליאון שבאפריקה, וחזר תתרן (לטענתו בגלל המזון האפריקאי). ב1940 הצטרף לשורות הצבא האדום במלחמה בגרמנים. השתתף בהגנת סנט פטרבורג, ומת באושר בסוף המלחמה.

[עריכה] וסילי בתור צלף

מספר שנים לפני מותו נפל לידיו נשק צלפים, בעזרתו "הוריד" את הצלף הכי טוב של גרמניה אבל לא קיבל דובון ממחלק הפרסים, אלא רק צל"ש מיוסי סטלין. ידוע כי פעם אחת ניסה להרוג זאב אבל סבא שלו הוריד לו את הנשק בראש. וסילי התלהב מה"ברזל החלוד" שקיבל לאחר שהרג את הצלף הנאצי, והחליט לאסוף אותם. הוא רץ קדימה, עד ברלין, ועל כל מפקד נאצי שהרג קיבל "ברזל חלוד" שממנו השתלשל זנב עם כמה צבעים שנראה לו כמו עפיפון, והוא תלה אותם בחדרו. בשעתו האחרונה חשב שגילה את אמריקה אך בסוף הבין שאלו החיילים האמריקאים. החיילים החזירו אותו לסטלין. חברה שלו נפצעה, והוא מת מהתקף אושר יתר לאחר שחברו הטוב ביותר מת. הנשק בו סבו של וסילי הרביץ לו מוצג במוזיאון ברוסיה איפושהו.

[עריכה] תרומתו למדע

בתקופת חייו הקצרה הספיק וסילי וסילט רבות בתחום המחקר המדעי, ובתחום האמצעות הטכנולגיות. ניסויו המוקדמים בתחום המכאניקה עדינה, הביאה אותו לפתח מנואלה עדינה לקידוח של חורים במוצקים קפואים. הוא עשה שימוש במנואלה זו בעת מסעו לגרנלנד, למרות שלטענתו היה לו יותר קל להשתמש במנואלה בביתו בסנט פטרבורג. במסגרת עבודתו כדוקטור באקדמיה למדעים של סנט פטרבורג, פיתח את אבן הסבארובסקי המהווה מרכיב חיוני במכשיר החכ"ל (חיישן כתמים לונארי) יחד עם ליוזו סיורק. כיום אבן זו משמשת בתעשיית התכשיטים בכל העולם. תרומתו לפיתוח החכ"ל, הייתה אחת מאבני הדרך החשובות שהובילו עשרים שנה לאחר מותו לשליחת הספוטניק הרוסי הראשון.

Wooly ערך זה הינו קצרמר בנושא וסילי וסילט. אתם מוזמנים לתרום לאיןציקלופדיה ולהוסיף בו בדיחות, תכנים אירוטיים ו/או מסרים קומוניסטים. במקום ליצור ערך קצרמר עדיף לכתוב את השטות הקצרה בבנק הרעיונות.
כלים אישיים