זירעונים וזירעוני חיטה

מתוך איןציקלופדיה

קפיצה אל: ניווט, חפש

זירעונים אינם כה נפוצים ומבוססים, אך בכל-זאת, הינם רב-שימושיים באופן מוחלט. זירעוני החיטה כלל לא נפוצים, אך ניתן למצוא מעט (ביחס לכמות זירעוני-החיטה בכלל זה נחשב לכמות עצומה) בארץ, באיטליה, באקוודור ובארגנטינה. בשאר המקומות; אזורים; אתרים; מדינות; יבשות וכיוצא בזה ישנם רק זירעונים בודדים (אף כחמישה זירעוני-חיטה בלבד) והם ניגולו לשם עקב אחת הסיבות - בידי תופעות טבע, שהשליכו והטילו לשם את זירעוני-החיטה שהיו בעבר במקורות אחרים או בידי אדם, שהשליך לשם זירעונים.

כיום השלכת זירעונים נחשבת למעשה חמור ביותר (חטא) ודין הנאשם נקבע בבית-המשפט. לרב,הנאשם מקבל 3 מאסרי-עולם.

לפיכך, מאחר והזירעונים כה ייחודיים ואינם שכיחים בקרב בני-האדם (כדוגמת יהלומים צבעוניים, לדוגמה) מחירם של הזירעונים וזירעוני-החיטה בפרט יקר ביותר.

[עריכה] זרעוני חיטה ומקורם

זירעונים נפוצים ברחבי הארץ, אך בעיקר בדרום הארץ ובצפון הארץ. זירעוני החיטה, לעומתם, נפוצים בדרום ובנגב. כמעט ולא ניתן למצוא זרעון חיטה בודד ויחיד בצפון או במרכז, ששם במילא בקושי רב ישנם זרעונים בכלל ופרט.

[עריכה] מקור

זרעוני החיטה, ובפרט זרעונים אחרים שוכנים באדמת ארצינו כבר מלפני אלפי שנים - עוד בתנ"ך מוזכרים הזירעונים הללו.

על-פי מדעניםמחקרים שנערכו בעקבות התעלומה המסחררת והמסקרנת - הזירעונים נשטפו והגיעו לכאן בהמוניהם בזכות (או באשמת) מצרים וירדן - בעיקר מצרים (מירדן הגיחו זרעוני הים - היבשתיים). מחקרים נערכו והוכיחו זאת בשנת 1965.

[עריכה] הווה

כיום, מרבית הזרעונים ממלאים את הצורך והשימוש לדברים רבים, ביניהם:

[עריכה] שימוש בזרעונים לריפוי האוזון

כעת, נעשה גם שימוש של החדרת זירעונים לאוזון. אכן - מסתבר כי זה עוזר למניעת חורים באוזון (שכבה העוטפת את פני כדור הארץ ומשגיחה עליה מפני הכוכב אדאמס).

[עריכה] המומלץ - באופן וודאי - לדעת

ידוע כי התרנגולות ושלל עופות, תלוי היכן (מקום הימצאם) ובסוגם (איזה עוף?!) אוהבים זירעונים באופן מדהים להפליא . מדובר בדבר האופייני לעופות, אשר חולות על תחת הזירעון (כביכול, הרי שאין לו) באופן מוחלט. אל נא תישכח - זיכרו זאת, שימרו את הידע ונצלו זאת.

[עריכה] מידע נוסף

זירעונים – הזירעונים הכי חשובים לגולדיאנים הם חפורית (CANARY SEED) דוחן לבן, סיטרייה, ניגר ושיבולת סטרייה (MILLET SPRAY). ב"ציפורי ציפורי" אפשר להשיג תערובת פינק מעושרת בויטמינים של VERSELE LAGA. זהו האוכל הרצוי להצלחה. אפשרות אחרת היא לספק סוגי אוכל בנפרד ולתת לפינקים לבחור. לזירעון ניגר (NIGER) יש יחסית אחוז גבוה של חלבון (21%) ומחמם את הגוף בחורף (בזרעונים יש הרבה שמן).

כלים אישיים