זכרון יעקב

מתוך איןציקלופדיה

קפיצה אל: ניווט, חפש
"מה זה?"
~ ראש ממשלת ישראל על זכרון יעקב
"נפלאות הן דרכי האל לברוא דברים כל כך קטנים"
~ שבתאי צבי על זכרון יעקב
"אנאנ.... אני... אני כל כך מצטער אדוני"
~ זכרונאי לבנימיני, לאחר ששכח לישוק לו על הרגל

זכרון יעקב הינה עיירה שוממת בתחומי השיפוט של הרפובליקה הפדרלית של בנימינה (הרפ"ב). לזכרון יעקב ממשלת בובות של בנימינה, כשזיו דשא הוא לכאורה "ראש העירייה".

[עריכה] היסטוריה

זכרון יעקב מאז ומתמיד הייתה שייכת לרפ"ב, ואכסנה את כל העבדים שלה. אין זכר לשום הישג מדיני, מדעי או טכנולוגי לזכרון יעקב בשום נקודה ביסטוריה.

ב-1917, זכרון יעקב החליטה להתמרד בבנימינה, וב-1948 בנימינה הביסה לה את הצורה ב"מערכה על בנימינה וחוטם הכרמל", וחייבה אותה לחתום על הסכמים משפילים. ההסכמים כללו את הסעיפים הבאים:

1. לזכרון יעקב לעולם לא תהיה עצמאות.

2. תושבי השיכון של זכרון לא יקבלו שום זכויות.

3. כל הטקסים החשובים יועברו מדי שנה לאחריות זכרון, כדי לחסוך את הטרחה לבנימינים.

4. כל זכרונאי הפוגש בנימיני מחוייב להתכופף ולישוק לו על הרגל.

5. חל איסור על זכרונאים ללבוש מעילי פרווה.

6. מדי שנה, מוטל מס על מועצת זכרון בסך 5,000,000,000 ליש"ט. אם המועצה לא תצליח לגייס את הסכום עד הפרוטה האחרונה, כל שנה ישלחו זכרונאים לעבודות כפייה בפרדס חנה ובכרכור.

בשנים 2014 - 1948 לא קרה כלום.

ב-2014 הועלתה הצבעה ברפ"ב לגבי בניית פארק בזכרון יעקב לנוחיות העבדים התושבים. לאחר דיונים רבים ההצבעה עברה אך תחת מספר כללים:

1. הכניסה לכלבים אסורה

2. הפארק יבנה אך ורק מאוחרי בית ספר ותהיה לו גישה מינימלית

3. בפארק יהיו 20 חניות מתוכן 19 חניות נכים

4. הפארק ישמש כאזור מגורים ליתושים כל ימי השנה

ב-2016 החליט אלי אבוטבול שנמאס לו ויצא למלחמה נגד הרפובליקה של בנימינה. לאחר קרב ארוך והרבה אבידות הוא נכשל. אלי אבוטבול החליט לוותר על תפקידו כשליט של זכרון יעקב ומינה שליט חדש בשם: זיו דשא. מאז זכרון יעקב נשלטת על ידי דשא, וטוב שכך.

[עריכה] בעיות פנים

מאז ואילך, זכרון מלאה בשמאלנים. אנשי מפלגת הם בעלי כח רב בזכרון, ובעצם ממומנים ע"י בנימינה, כדי להפוך את זכרון לשמאלנית ואנטי-מלחמתית. חשוב לציין שבלחץ אורי דיסטניק (קיסר הרפ"ב והמצביא העליון של הכוחות המזוינים), אלי אבוטבול נאלץ להוציא לפועל את חוק ההסעות. ע"פ חוק זה, כל תלמיד זכרונאי הלומד באורט, מחוייב לשלם להסעות מס בסך 100,000 ש"ח בשנה. בפועל, כסף זה הולך לנוחיות אזרחי בנימינה, בעוד שבתוך מנועי האוטובוסים של הזכרונאים נמצאים עובדי כפייה שמסובבים גלגלי שיניים. חשוב לציין שתלמידי בנימינה נוסעים באוטובוסי חלליות, שמופעלים ע"י אנרגיה גרעינית. את האנרגיה הגרעינית בנימינה מפיקה מהכור הגרעיני שממוקם בזכרון (מתחת לבית הספר "ניל"י").

כל הסיבות הללו הפכו את זכרון לעוד אחד מיישובי הספר של בנימינה, (כגון גבעת עדה, פרדס חנה, תל אביב וניו יורק) המאופיינים בסכסוכים פנימיים, בעיות תקציב וגנים נחותים לעומת תושבי בנימינה העליונים.

[עריכה] תיירות

זכרון יעקב היא מקום תיירותי ביותר. אחד האתרים הכי מתויירים בזכרון הוא המדרחוב. המדרחוב הוא רחוב עם חנויות ומסעדות והוא נחשב קדוש לתושבים. בקודש הקודשים של המדרחוב עמד סניף המקדונלד'ס היחיד בעיר עד חורבנו במלחמת בנימינה - זכרון.

כלים אישיים