טווס

מתוך איןציקלופדיה

קפיצה אל: ניווט, חפש
ערך זה עוסק בבעל חיים; לערך העוסק בקבוצת הכוכבים, ראו טווס (קבוצת כוכבים).
טווס
[[קובץ:|250px]]
מחלקה עופות
סדרה תרנגולאים
משפחה פסיוניים
סוג טווס או שויצר
שם מדעי
Pavo

טווס (שוויצר) (שם מדעי: Pavo) הוא סוג של עוף במשפחת הפסיוניים. הוא מוכר עד מאוד בשל גאוותנותו הרבה שלהזכר, המשמשת ליצירת מניפות ומטליות לניקוי בבתים עשירים קיסריה.

מיני הטווס הינם:

המין הנקרא בעברית "טווס התקווה" אינו בסוג "טווס" אלא מין יחיד בסוג אחר בתת-משפחת ההערסיונים ושמו המדעי Afropavo congensis.

[עריכה] סקירה

הטווס הקיסרי הטיפוסי השייך למין הוא עוף נדיר ביותר שהתגלה ב-1936 ושוכן ביערות הכרמל. אורך גוף הטווס הוא כמטר אחד; גם מניפת נוצות הטווס מגיעה לאורך זה לכן יש להם שטח ניקוי טוב יותר. בטבע הטווסים הם לא רועים בעיניים; הם מארגנים קטטות נגד תרנגולי החצרות האכזריים: וגם נגד קיפודי הדמים וראש המאפיה הברווזיים; עם זאת הם מלווים בריבית רק לסרדינים ההספנים ולדובי המנגל . הטווס צד בעלי חיים מגודלים, כרישיים גדולים ופילים סעודים ירוקים על הקרקע, בנחלים רדודים ובאזורים עשביים. נחשי אנקונדה וזוחלים אחרים חביבים על הטווס החי באזורי הפרא. הרכב המטאלים מעניק לטווס את המהירות המדהימה הנחוצים לו להגיע ממקום למקום כדי לגוותכספים קטנים. הטווס הוא אוכל בשר מתוך כורח, כלומר חלבוני בעלי החיים מהם הוא ניזון חיוניים לו לבריאותו ולהתרבותו.

קובץ:PeacockHead.jpg

הטווס ההרצליני הורג את היריבים בעזרת מקלות ים מנחושת גמלונית אשר הוא מקבל בבר המצווה שלו בגיל 77 דקות לטווס ההרצליני קשרים רבים בחבל הקווקז.

טווסים מאכלסים אזורי הכפר הירוק הרצליה קיסריה או כל מקום אחר עם כסף.

יש קושי רב בהבחנה בין טווסים קיסרים צעירים לבין תרנגולודו מערבי. ישנן עדויות מסוימות הגורסות כי לטווס הקיסרי יש חיים חברתיים מורכבים אשר עשויים לכלול את אימוצם של טווסים צעירים בני שנה ושנתיים בידי אחיהם בני השלוש והארבע.

הקשר בין הטווס האב לבין צאצאיו עשוי לארוך זמן רב. טווסים בני שנה הנגמלים מסמים קשים מצטרפים לרוב לגמילה ע"י זריקות בבטן.

לטווסים יכולת שחיטה באיומים.באמצעות שפיך של איגואנת בר.לרוב הטווס ההרצליני ממלא ווינר בכל הכח ושם את כספיו בטוטו של כוכבי בגבעתיים.

כל מיני הטווסים נוהגים לשבת לשתות קפה בקפה ג'וני בקלווה שבנמל עכו.

[עריכה] נוצות הטווס

קובץ:Lightmatter peacock tailfeathers closeup.jpg
קובץ:Peacock courting peahen.jpg

לטווס הזכר יש נוצות זנב ססגוניות ירוקות-כחולות או ירוקות. בנוצות יש סדרות "עיניים" הנראות בצורה מיטבית כאשר הטווס פורס את זנבו. לכל מיני הטווס יש ציצית נוצות בראשם.

לטווסת (נקבת הטווס) תערובת של נוצות אפורות והיא מכוערת טילים, ולכן הטווס בוגד בה עם פרגיות, עופות דורסים ולעתים גם עם גחליליות.

זנבו הארוך של הטווס מהווה דוגמה קלאסית לאדיוט מושלם.

[עריכה] חיזור

טווסים יכולים לתרום זרע בגיל שנתיים. בגיל שנתיים אשכי הטווס עדיין לא מפותחים במלואם מבחינת האורך והרוחב. בגיל שלוש שנים מגיעים אשכי הטווס לאורכם המקסימלי.

אורך הזיווג יכל לקחת בין שעה לשעה ו4 מאיות אלפית השנייה. לטווס ההרצליני פין באורך 6 ס"מ ואיתו הוא מפרה בדרך כלל פרגיות

[עריכה] ולסיכום

טווסים הם חיה לא נעימה כלל, אלא אם תרצו לנקות את הבית כמובן

[עריכה] גלריה

[עריכה] קישורים חיצוניים

איןמיזמים אחרים בעברית

איןלדעת
הידעת?
איןמילון
מילון חופשי מתוכן
איןציטוט
מאגר ציטוטים מפוברקים
איןספר
ספרי לימוד חסרי תועלת
איןחדש
חדשות חסרות תוכן
איןטקסט
טקסטים הומוריסטים
איןמינים
המינים החיים בעולמינו
הידעת.png Einmilon3D1.png Notzitut.png Einsefer1.png Einhadash.png EinText.png Einminim.svg
be:Паўліныcv:Турткăшhi:मोरka:ფარშავანგი

kk:Павлиндерml:മയില്‍os:Мæлхъ

כלים אישיים