יאיר לפיד

מתוך איןציקלופדיה

קפיצה אל: ניווט, חפש
"מה יכתבו על המצבה שלך?"
~ יאיר לפיד רומז לאנה פרנק שגם התור שלה הגיע
"מי יאיר לפיד?"
~ מאיר לפידים אולימפיים

Israel Flag.svg ערך זה נשלט על ידי ממשלת ישראל!
מומלץ מאוד:
  • לא לדבר על שחיתויות פוליטיות
  • לא להלל את שמם של החמאס / ג'יהאד / חיזבאללה / לבנון / דאע"ש
  • להעביר דולרים במעטפות מתחת לשולחן

יאיר לפיד (William Light A-Torch) הינו מלך ישראל הנוכחי. ידוע גם בכינויו "הסיגר המתאגרף" הוא מחשובי גיבורי התרבות הישראלים, ומקור לא אכזב לשירה פופולרית, בעיקר בסגנון המזרחי הקליט. נשוי לשי לפידות ואביה של מירב מיכאלי (או שהיא סתם נהנית לקרוא לו אבאל'ה).

[עריכה] תולדות חייו

לפיד נולד באינגלנד, טקסס, לאבי טומי ולג'ינה דייויס, בשנת 1929. מיד עם לידתו החלה המפולת הגדולה בבורסה בניו יורק. אביו קרא לו "בני יאיר" ואמו כינתה אותו "וויל". כשעלה לארץ בסוף שנות הארבעים, עברת את שמו ל"יאיר לפיד", מה שלא התקבל על דעתה של אמו, שהתאבדה מיד עם קום המדינה. כבר אז, לפיד כינה את עצמו "צנוע, מקסים, חתיך, מדהימושי, אדיר, חכם ותמיד שולט על כעסיו". למרות שהיה רק סנוב עלוב.

לפיד השתתף במלחמת העצמאות והפסיד בה, אך בשל התערבותו של שמעון פרס ומתוך רחמים, הוחלט להעניק לו תפקיד כפרס ניחומים. בין התפקידים שהוצעו היו: יושב ראש הרשות הפלסטינית, מנכ"ל חברת החדשות, ובעלה של ליהי. עוד אפשרות הייתה לבחור בוילון הסגול. לפיד בחר באפשרות הרביעית, אך התברר שמדובר בדחליל, ולכן הוא התחרט והחליט לקחת את ליהי.

במלחמת ששת הימים הוא שימש כנהג בוס במטוס של דן חלוץ, ולקח אותו לגיחות הפצצה במצרים, בירדן, בסודאן ובנמיביה. בזמן שחלוץ התעסק בהפצצה, לפיד נהג לשוחח עם המקומיים שיחות קצרצרות, בגלל קוצר הזמן והעובדה שהם מתו כמעט מיד, ובמהלך שיחות אלו פיתח את השאלון המהיר שבו הוא משתמש עד היום בתוכנית האירוח שלו.

את תוכנית האירוח החל לשדר בטלויזיה החינוכית במאי 1887, עשרות שנים לפני שנולד, אבל היא עלתה לאוויר רק עם קום הערוץ השני, בערך אחרי שתפקיד יושב ראש הרש"פ נתפס על ידי יאסר ערפאת, אביו של אבו מאזן. ליהי בדיוק התגרשה מלפיד (הוא לא מוכן להכין לי טוסט, אפילו שאני בהריון נשמעה אומרת) ולפיד ניסה לחזור לאפשרויות פרס הניחומים הקודמות - שנתפסו כבר כולן. לכן הוא החליט לפרוץ בקריירה עצמאית.

[עריכה] תוכנית האירוח

שמה של תוכנית האירוח לא נקבע עד היום. היא מכונה "יאיר לפיד" רק בגלל חוסר דמיון משווע של המפיקה, העורכת והבמאית. לא רק חוסר דמיון מעורב בעניין, אלא גם חוסר בעמוד שדרה פמיניסטי, היות ובתוכנית הנקראת על שמו של "גבר" (עלאק. לפיד היה יכול באותה מידה להיות אישה) מנהלות את העניינים אך ורק "נשים" (עלאק. באותה מידה הן היו יכולות להיות הומואים).

[עריכה] בשנים האחרונות

לפיד ניסה בשנת 2006 ליצור קשר עם אלוהים בקשר לתוכנית אירוח חדשה שתעלה לאוויר בערוץ החיים הטובים, אך אלוהים לא חזר אליו בקשר לזה. עוד היה ניסיון לתקשר עם השטן, אך גם ניסיון תקשורת זה לא צלח. לאחרונה נצפה לפיד בקצה פסל החירות, כאשר הוא צורח נואשות ומחפש מישהו שישים לב אליו.

[עריכה] קריירה פוליטית

בשנת 2012 יאיר לפיד פלש וכבש את מדינת תל אביב בעזרת המיליציה האכזרית שלו הידועה גם בתור "אין עתיד". כנגדו עמדה המפלגה הקומוניסטית הישראלית בהנהגת שלי לנינוביץ' שהגנה בחירוף נפש על מעוזה הגדול בעולם. ב2013 הוא נשאב בטעות לתוך הכנסת וכנקמה החליט להחריב אותה מהיסוד. וביבי שפחד ממנו נתן לו להיות קיסר עם אוצר אותו הוא נוהג לחלק לאחותו נפתלי בנט וללשכות גיוס ברחבי הארץ. הוא אף ניסה להטמין את הכסף בכנסיה אך לצערו זה היה מסגד והוא נאלץ למסור להם את הכסף שיינתן לאובמה כתרומה על טמטום בינלאומי והפצת סרטי אימה מעולים על צ'אק נוריס. כאשר התקבל להיות כשר האוצר בממשלה ה 33, הנהיג את תכנית הקיצוצים והגזרות, שיצרה שלוש מאות אלף עניים, ובעקבות הקיצוץ בביטחון, 400 אלף חיילות מאושרות ששוחררו מוקדם מהשירות הסדיר. בשנת 2016 החלה חברת קיא להפיץ קטלוג, בו נתנו לנסיך המדליק לעלעל ולבלבל לנו את המוח, ואז הומצא השאלון המפורסם (המבדיל בן קודש לחול) של מי אמר למי (קיאה או יאיר), ומתי. עד היום גם טובי הפרזנטורים של ה- Torch לא מבדילים בין משנתו הדגולה (היו שישה סידרי מישנה) לבין הקטלוג הנעלה של יאיר.

כלים אישיים