כדור הארץ

מתוך איןציקלופדיה

קפיצה אל: ניווט, חפש
"דווקא יצא לא רע"
~ צ'אק נוריס על כדור הארץ
"לא מזיק ברובו"
~ פורד פרפקט על כדור הארץ
"כמו כדורגל, רק שרצים פחות"
~ אנונימי על כדור הארץ
Earth
אנימציה של חסידי "כדור הארץ"

"כדור הארץ" הינה תיאוריה הגורסת כי הארץ שאנו חיים עליה היא כדורית. רבים מחשיבים טענה זו לחסרת הגיון. על-פי התיאוריה, שפותחה במקור על ידי אנשים מסובבים, "כדור הארץ" מסתובב כביכול סביב עצמו וסביב השמש בו זמנית, תוך כדי שהירח מסתובב סביב כדור הארץ. על תיאוריה זו מתבסס פסאודו-מדע בשם "גיאוגרפיה". פסאודו-מדע רחב יותר אף טוען שגם נקודות האור שאנו רואים בשמיים בלילה הם כדורים דומים ל"כדור הארץ". מרחיקי הלכת מעוותים את כל המפות בעזרת עיקום של קווי אורך ורוחב, במטרה לגרום למתבונן במפה לקבל רושם של צורה כדורית.

[עריכה] ביקורת

משטח הארץ
משטח הארץ כפי שהוא נראה באמת.

התומכים בתיאוריה זו בדרך כלל נתפסים על ידי החברה כחולי נפש, ובמדינות מסוימות אף נרדפים על ידי המשטר.

הטענות העיקריות כנגד התיאורייה הן:

  • אילו הארץ היתה כדורית, כל המים היו נוזלים למטה ונופלים מהכדור. מאחר ויש בעולמנו ימים ואוקיינוסים, אז הוא לא עגול.
  • אם אנחנו יושבים על פני כדור גדול, אז כל דחיפה קטנה היתה גורמת לנו להתחיל להתגלגל, והדבר אינו קורה.
  • אם היינו חיים על פני כדור, אז יכולנו ללכת לכיוון המנוגד לכיוון שבו אנו צריכים ללכת, והיינו מגיעים לאותו המקום. אך כמובן, הדבר בלתי אפשרי.
  • אילו הארץ היתה כדורית, אז אנשים לא היו מצליחים לבנות בניינים, כי אי אפשר להציב תיבה על פני כדור.
  • אילו הארץ היתה מסתובבת, אז גוף המשוחרר מהיד, לא היה נופל מתחת למקום בו שיחררו אותו, אלא נוטה לצד, בגלל הסיבוב.
  • אם הארץ היתה כדורית, האנשים שחיים בחלק התחתון של הכדור היו נופלים.
  • אם הארץ היה כדור, היו משחקים בו כדורגל. היות שזה לא קורה, הארץ אינה כדורית.
  • במקרה של ארץ כדורית, מכל מקום פתוח (כמו ים או מדבר) ניתן לראות איך הארץ מעוגלת, אך הים נראה שטוח, כאשר המים רגועים.
  • חוקרים טוענים רוב תמונות החלל של "כדור הארץ" למעשה מזוייפות ע"י פוטושופ. תצלום אחד, שנראה אמין במיוחד, הוא ציור של צייר מקצועי על גבי גולה כחולה.

תומכי התיאוריה מצידם טוענים כי קיים "כוח משיכה" שמושך, לכאורה, את הים והיבשה למרכז כדור הארץ. התאוריה לא מצליחה להסביר למה, אם כן, הירח לא נופל על כדור הארץ.

[עריכה] טבעו של עולמנו

Earth-is
"צילום חלל" של "כדור הארץ".

העולם שבו אני חיים הוא דיסקה שטוחה שמרכזה הוא הקוטב הצפוני. הארץ מוקפת בחומת קרח כך שהמים לא נוזלים למטה, למקום שחסידי "כדור הארץ" מכנים "הקוטב הדרומי". ניתן לראות מודל זה בדגל האו"ם. כל החפצים "נופלים למטה" כי הארץ טסה למעלה בתאוצה קבועה של 9.81 מטר לשניה בריבוע (ולא בעיגול!) ולא קיים שום כוח מסתורי בשם "גרביטציה". שמש, ירח וכוכבים עושים תנועות דמוי מעגלים ליד הארץ, דבר שנותן לפעמים תחושה שהארץ עצמה מסתובבת.

כל תמונות החלל הם כאמור זיוף שנועד להטעות את הטיפשים. כמו כן, כל הטייסים שטסים "ליד הקוטב הדרומי" האם כמובן שקרנים ורמאים.

[עריכה] ראו גם

[עריכה] קישורים חיצוניים

Chamin

ערך זה הוכתר כערך מופלץ כי הוא מספיק פלצני בשביל שנוכל להציג אותו בעמוד הראשי

Muflatz

כלים אישיים