לוב

מתוך איןציקלופדיה

קפיצה אל: ניווט, חפש
"פרה אומרת מו! לא אני!"
~ מועמר קדפי
"תאמר את זה פעמיים הפוך ויצא לך מה שיש לי.. אבל ענק"
~ צ'אק נוריס על לוב
"הממממ.... בואו נבחר את הדגל הכי מקורי שיש... אני יודע! ירוק!"
~ הממציא הדגול של דגל לוב על דגל לוב

אזהרה: לוב היתה מדינה אמיתית. נציגתם היתה בראש המועצה לזכויות האישה באו"ם, ומנהיגם מועמר אכן נהג ללבוש שמלות וכובע קצינים, היו לו שומרות ראש מסוקסות, הוא מימן ארגוני מחבלים, רצח אנשים ונהג לקלל את כולם באו"ם, תוך קבלת הגנה מצידם של ארצות הבריטים. ראו הוזהרתם.

לוב
דגל לוב סמל לוב
דגל לוב סמל לוב
מוטו לאומי ليس لدينا علم الأصلي
המנון רוצה שמלות - מועמר קדאפי (עד להדחתו)
יבשת אפריקה
שפה רשמית

ערבית (לחכמולוגים טריפוליטאים, אין שפה כזאת לובית)

עיר טקילה

מטרוטריפולי

העיר הגדולה ביותר

טריפולי

משטר

דיקטטורה בידי ליצן

ראש המדינה

עם שפם - מועמר קדאפי, מועמר קדאפי, קדאפי מועמר

הקמה

מידי איטליה, כאשר נמאס להם לשלוט על ערבים מסריחים, 1951

מטבע

דינר

אזור זמן

1- בלילה

סיומת אינטרנט

Ly

קידומת

+3.14

לוב היה מדינה בשלטון מועמר קדאפי יותר מדי זמן. בעת זו ממש נערכות הפגנות מרובות בכל רחבי לוב במסגרת ההפגנות הערביות שמתרחשות ברחבי העולם.

[עריכה] היסטוריה

[עריכה] הקמת המדינה

לאחר שהגיעו הלובים שמקורם משבטים באזורים קזחים עתיקים.

[עריכה] לפני קדאפי

ההיסטוריה של לוב, מבוססת בעיקר על נקות דם משעממות. לאחר זמן רב, השתלטו האיטלקים על לוב (כאילו שזה כול כך רחוק!) ושלטו בה זמן מסויים. בשנת 1951 נמאס להם והם החזירו את המדינה לידי שלטון של בני ערב אל ליבייה, אנשי המונרכיה הלובית. למשך כמה שנים שלט בה מלך ואז בא קדאפי.

[עריכה] תקופת קדאפי

קדאפי השתלט על המדינה באמצעות מהפכה מה שגרם לכולם לאהוב אותו. קדאפי למד היפנוזה באוניברסיטה, הפנט כמה אנשים (49% מאוכלוסיית לוב) והפיץ בטלוויזיה תמונות של אנשים שמניפים תמונות שלו כדי שכולם יחשבו שאוהבים אותו. בסוף קדאפי השתגע וההפנוזה החלה לאט לאט להעלם, אז כולם שנאו אותו והקימו נגדו מהפכות. זהו הסוף של עוד דיקטטור נורא, שכולם אהבו.

[עריכה] מפלתו של קדאפי

בחודש אוגוסט שנת 2011 השתלטו המורדים הלובים על מסיבת יום ההולדת של קדאפי, וכך הפילו אותו מהשלטון. בניגוד למדינות אחרות, אף אחד לא יודע איך קדאפי החזיק כול כך הרבה זמן בשלטון בלי למות.

[עריכה] פוליטיקה

[עריכה] משטר

המשטר בלוב מוגדר רשמית כדיקטטורה, אך בניגוד לדיקטטורות שונות כמו בגרמניה הנאצית או באיראן, בלוב הדיקטטור גם במקרה מפעיל במסיבות יומהולדת, ולפיכך מרבה בלבישת שמלות סטייליסטיות. חברת "שועל" מוכרת את שמלות קדאפי ונחשבת כיום למוצר אופנתי בקרב בנות ובנים.

[עריכה] שפת המדינה

השפה הרשמית בלוב היא לובית. לובית היא שפה עתיקה אשר דוברה לפי הערכת חוקרים שונים כ-3500 שנים. לובית היא זרם של מנדרינית, ככל הנראה, אף על פי כך שמראה הלובים שונה ממראה הסינים. ככל הנראה, כנופיות שונות שהגיעו מקזחסטן לסין התפשטו על עיירות קטנות והחריבו אותן. הנשים והילדים בעיירות זכו לחיות, אך עם השנים גזעיהם נעלם מאוכלוסיית הקזחסטנים בעיירות. הקזחסטנים החליטו לפתח תרבות שונה מתרבותם הקודמת בקזחסטן, בשל שוני האקלים והצמחייה. התרבות נקראה תרבות לובית והלובים החליטו לנדוד מאות שנים עד אשר הגיעו לארץ שלהם שכיום נקראית לוב.

[עריכה] כישורים נוספים

בחלק זה מובאים כישורים נוספים שיש לארץ זו, ולמנהיגה קדאפי שליט"א (שנפל לתוך ידי טרוריסטים איסלמיים), כישורים שלא היינו יודעים על קיומם, אלא בזכות המרשתת הנפלאה.

  • סרט עלוב, או סרט על לוב
  • סרטון משעשע לילדים על לוב ובו רואים את רצח נאמניו הפצועים כהי העור של קדאפי בבית חולים. סרט זה שמוקרן בגני הילדים לכבוד חג הפורים, נראים הכתבים אומרים "ונהפוך הוא" ומציגים את התמונות כאילו מדובר בטבח שערכו לוחמי קדאפי השנוא.
  • ובו רואים איך המחבל המשוחרר מנהיג המורדים רוצח במו ידיו אסירים אבל הקריין מסביר בינתיים משהו אחר, ואף אחד לא שם לב. בסרט זה נוהגים לצפות בחג החנוכה, יחד עם סיבוב הסביבון במשחק שנקרא: "מצא את הצדיק", או: "הדרך לשלום". במשחק זה על הצופים לזהות את עבדול חכים בלחאג' (עבד אלחכים בין-חגּ, עבד החכם - הרופא בן החוגג) ולנסות להגיד במהירות את שמות הארגונים שלו "אל קעאדה" ו"אל קטאלה אל לובייה" בלי לפחד.
כלים אישיים