FANDOM

Dreamingtux ערך זה נשלט ע"י פינגווינים
ערך זה נשלט ע"י לינוקס ולכן הוא קדוש. כל מי שצופה בערך חייב להתקין לינוקס או לאכול סמבוסק.
לעוד ערכי לינוקס לחצו כאן.
ShabtayTzvi הערה: קדוש

ערך זה הינו ערך קדוש! נא לא-

בזמן קריאתו.
כמו כן, מומלץ לא לאכול שישליק במשך 24 שעות מתום קריאתו.

"נו זה זה עם הפינגווין לא?"
~ ביל גייטס על לינוקס
"תעבורו ללינוקס!"
~ טוקסבקיסט חסר השכלה מYNET על לינוקס
"מי בעד שומבונטו?"
~ טוקבקיסט חסר השכלה אחר מYNET על לינוקס
"מה הקשר בין מערכת הפעלה לפינגוונים"
~ שבתאי צבי על לינוקס
"בלינוקס זה לא היה קורה!"
~ לינוקסאי על תקלות בווינדוס

לינוקס (באנגלית : Linux) הוא משחק רשת המבוסס על המטריקס במסווה מערכת הפעלה שנוצר ע"י אנונימי, המטרה של המשחק היא לעזור לכמה שיותר אנשים שלא יודעים כלום, לקמפל כמה שיותר דברים, ולדעת כמה שיותר פקודות בטרמינל.

Dreamingtux

טוקס הפינגווין הקדוש ללינוקסאים

רמות עריכה

  • אובנטו (lv.1) - ההפצה הכי פשוטה, ללינוקסאים מתחילים.
  • מדריבה (lv.5) - הפצה קשה יותר.
  • סוזה (lv.10) - הפצה שנחשבת למסובכת, כי היא מוזרה
  • פדורה (lv.15) - הפצה שלא משתמשת בתכנות מסחריות
  • ארץ' (lv.80) - הפצה מסוכנת שבה אין לך מערכת מוכנה, ואתה צריך לקמפל אותה לבד, לקמפל הכול לוקח עד יומיים.
  • גנטו (lv.100) - הפצה מסוכנת מאוד מאוד, שבא אתה צריך לקמפל את הכול לבד, ואין חבילות! *לקמפל הכול לקוח עד שבוע, ולכן לא מתאימה לבעלי לב חלש.
  • LFS עשה זאת בעצמך (lv.inf) - אתה לא רק צריך לקמפל לבד, אתה צריך לעשות ה-כל לבד.

סיכון עריכה

לינוקס כמו כל משחק רשת אחר, מסכנת את המשתמש בו, ולפעמים יכולה לגרום למותו, הנה כמה מקרי מוות מפורסמים.

  • איש אחד השתמש בלינוקס ואז הוא עבר לצד האפל
  • איש אחד ניפטר אחרי שניסה לקמפל את הקרנל בגנטו בStage 1, המקרה מכונה כ"הצרחה מקפיאת הדם מגנטו"
  • איש אחד נפטר שניסה לקמפל GCC.
  • איש בנה הווירוס הקטלני ביותר בPerl, שמוחקת את כול המחשב, בטעות הפעיל אותה ואז הוא קפץ מהחלון עד עכשיו אף אחד לא הבין איך הוא עשה את זה (שהוא בנה את הווירוס הקטלני בPerl).
  • איש אחד נפטר מהתקף לב שרצה להתקן הפצה אחרת של לינוקס והוא מחק את הדיסק של ההפצה של הלינוקס, והוא שכח לגבות את הקבצים החשובים שלו.
  • מסיבות לינוקס בטכניון בהן שבטים קדומים של עתודאים רוקדים לצלילי הביפים של הביוס ומקריבים בתולות (בsecond life כמובן, רק שם הן מוכנות להתקרב אליהם).
  • איש אחד ננשך ע"י פינגויין ומת מפנגוונת
  • איש אחד הלך הלך הלך בום פגש בשניצל ניסה לקמפל אותו, השניצל השיב מלחמה האיש קפץ מקומה 20 ומת.

אירוע זה נחשב כואב ומצער מאוד לקהילת הלינוקסאים. כמעט כמו המעבר של צ'אק נוריס לאינטרנט אקספלורר.

מה אתה צריך בשביל להשתמש בלינוקס? עריכה

  • לב בריא ושלם, בשביל שלא תסבול מהתקפי לב.
  • אתה צריך להיות רגוע, ולא להתעצבן כל פעם שמשהו לא עובד לך.
  • אתה צריך להבין דברים לבד, אבל גם צריך לדעת לשאול.
  • אתה צריך אינטרנט
  • אתה צריך לא להקשיב למה שכתוב באיןציקלופדיה לגבי לינוקס.
  • אתה צריך טמטום
  • אתה צריך חוכמה
  • אתה צריך לא להשתמש באינטרנט אקספלורר
  • טוסטר משולשים בעל תיבת הילוכים כפולת מצמדים
  • אתה צריך להשתמש אך ורק בפיירפוקס

חלוקה לגזעים, מקצועות וכישוריםעריכה

Attention niels epting 01 ערך זה הינו ערך ליודעי דבר
אלו שלא מכירים את הדבר הזה מוזמנים ללכת לקרוא ערכים אחרים. בינתיים אנחנו נצחק ונהנה, לבד! הא!

בלינוקס ישנה חלוקה לשני גזעים עיקריים - Deb וRPM. שני גזעים אלו האלו הינם השושלת של שני שבטי הלינוקס הקדומים ביותר - Red Hat ו Debian (לא בהתאמה). ברמות מתקדמות יותר (ע"ע, ארץ'/ג'נטו), נכנס גם גזע הSRC. גזע הDEB הוא שמן במיוחד, בעוד גזע הRPM הוא מבולבל ולא מסודר. גזע הSRC מתאים את עצמו במדיוק לכל סביבה בה הוא נמצא. לכל גזע ומקצוע יש את הכישורים המיוחדים שלו. בין השאר, גזע הRPM יודע ליצור כאוס ובלבול בסביבה שלו, ולגרום ל"זמן" לעצור. לעומת זאת, כישוריו של גזע הDEB אמנם אמינים ויציבים, אך מעטים ובד"כ מיושנים למדי. תחת גזעים ישנה חלוקה למקצועות רבים. כיוון שיש כל כך הרבה, אפרט בכלליות על המקצועות.

מקצועות מגזע הRPMעריכה

ישנם את המקצועות הגרפיים, כגון RMPDrake, אשר נותן לך נוחות וקלות עבודה, לעומת מקצועות כגון Smart שנותן לך כוח ומהירות.

מקצועות מגזע הDebעריכה

יש מקצועות כגון Synaptic, שהם סתם יפים, ומקצועות כגון apt-get או aptitude שיש בידיהם את הכוח לשלוט בעולם. רק אם פונים אליהם בsudo, כמובן.

גזע הSRCעריכה

בגזע זה, המקצוע העיקרי הוא Portage - איטי, משעמם, מכוער, אבל בסופו של דבר הוא מושלם.

ראו גם עריכה