מאלט

מתוך איןציקלופדיה

קפיצה אל: ניווט, חפש

מאלט (Mullet, ידוע גם כ"חג'וג'" או "תסרוקת אלי אוחנה") הוא הכינוי לתסרוקת שבה השיער באחורי הראש נותר ארוך (בדרך כלל עד לגובה הכתפיים), ואילו בקידמת הראש, בקודקודו ובצדדיו הוא מקוצץ. התוצאה המתקבלת היא שיער ארוך מאחור וקצר מלפנים.

המאלט הייתה פופולרית במיוחד בעולם המערבי, באמריקה הלטינית ובישראל בסוף שנות השבעים, לאורך שנות השמונים ובתחילת שנות התשעים של המאה ה20. כיום, עם זאת, התסרוקת מוגדרת כ"אסון האופנתי הגדול ביותר בהיסטוריה של עיצוב השיער" [1] נוכח חזותה המגוחכת בעיני רבים. אחרים טענו כי התסרוקת היא בבחינת נקודת השפל בחוסר הטעם של שנות השמונים. המאלט מקושרת בימינו בעיקר לאמריקנים לבנים בני המעמדות הנמוכים והכפריים ("רד-נק"), שפדחותיהם עדיין מעוטרות בתסרוקת זו.

[עריכה] היסטוריה

בארצות הברית ובקנדה, כאמור, התסרוקת מזוהה בעיקר עם פועלים או חקלאים עניים, אך היא רווחה גם בקרב קהילת ההבי מטאל ובקרב שחקני הוקי קרח. בבריטניה המאלט מקושרת כיום בעיקר לביריונים ואוהדי כדורגל פרועים. המאלט מזוהה בבריטניה כתסרוקת המועדפת על תושבי מרכז ומזרח אירופה, במיוחד כדורגלנים. בישראל התסרוקת רווחה בעיקר בקרב גברים מזרחים (כמו הזמר זוהר ארגוב, הכדורגלן אלי אוחנה ואנשי הפנתרים השחורים) וכן בקרב ערבים פלסטיניים.

[עריכה] מאלטים מפורסמים

[עריכה] קישורים חיצוניים

כלים אישיים