מוסיקה

מתוך איןציקלופדיה

(הופנה מהדף מוזיקה)
קפיצה אל: ניווט, חפש
"הכל נשמע יותר טוב בדו מז'ור"
~ שבתאי צבי על מוסיקה

מוסיקה (מקור השם הוא בשמו של פרנצ'סקו אנחוליו מוסיקו, האדם השני בתולדות האנושות ששמע המוסיקה) זוהי שיטה להבעת רגשות עמוקים באמצעות שינויים תכופים בתדרים של גלי קול.

הבעת תנועת-מעיים באמצעות מוסיקה מבוצעת ע"י נגינה וכן ע"י שירה. שירה יכולה להתבצע גם ע"י הקיבה או החלק האחורי של התנוך.

[עריכה] ההיסטוריה של המוסיקה

[עריכה] ההתפתחות

ראשיתה של המוסיקה לא ידועה בוודאות לאדם, בגלל חוסר יכולתו לחזור אחורה בזמן. עם זאת, הדיעה הרווחת היא שהמוסיקה הומצאה לראשונה ע"י הביטלס וז'ול ורן בשנת 2010 לפני הספירה. בתחילת דרכה של המוסיקה, קמו לה מתנגדים רבים, בינהם תומכי הכנסייה, והיהודים המשיחיים. עם הזמן הם החליטו שבמקום להתנגד למוסיקה, הם ינסו להרוויח ממנה כסף והקימו את הארגון המפורסם, לימים, ערוץ MTV (ראשי התיבות של Music, Tunes and Vocabulary , שלושת הדברים שהערוץ חרט על דיגלו להמנע מהם). בעקבות ההצלחה המסחרית של הערוץ, הוא החל את פועלו בתחומים נוספים מלבד מוסיקה, בינהם תוכניות בידור, בריטני ספירס, מייקל ג'קסון ועוד.

דיעה נוספת טוענת שהמוסיקה הומצאה ע"י אל המוסיקה ג'ימי הנדריקס ושבתאי צבי כשניפגשו בינהם והמציאו את גיטרת האוויר הראשונה. גיטרת האוויר דומה בצורתה ובצלילים שלה לגיטרה שאנחנו מכירים היום, מלבד העובדה שהיא עשוייה מאוויר. שנים רבות לאחר מכן, במסגרת פעילותה המסיבית של ארצות הברית לצמצום יערות הגשם בעולם, החלו לייצר את הגיטרות מעץ. יש הטוענים שסוגי העץ השונים הם קובעים את הצליל של הגיטרה, וגיטרות בעלי עץ איכותי נשמעות טוב יותר. אומנם מדובר רק בתרגיל שיווקי של תעשיית העץ. העצים מהם נהוג להכין גיטרות: אלון, במבוק, פיקוס, תאנה ואבוקדו.

המוסיקה, כמו כל דת התחלקה לפלגים וזרמים שונים. (רוק קלאסי, רוק מודרני, רוק כבד, רוק קשה, רוק רך, פאנק רוק, רוק ורול, ועוד). דוגמה לתת זרם במוסיקה היא דת האימואים. לפיהם, למעשה ז'ראר ויי המציא את המוסיקה בפועל לראשונה בשנת 1943. עד לשנה זו, וגם לאחריה, מה שמכונה ברבים "מוסיקה" הוא למעשה משחק מבדר שמטרתו לעודד פדופיליה בקרב ההמונים. מוסיקה אמתית, לדבריהם, היא רק זו המבטאת תנועות-מעיים - רצוי את תנועתיו של ז'ראר ויי, ואם כבר ז'ראר ויי, אז רק כשהן מתפרצות מתוך ח"י נעיצות סכין בבטנו התחתונה.
ידוע על פרנצ'סקו אנחוליו מוסיקו, שנאסר למשך כל חיו לאחר שטען כי הוא למעשה זה שהמציא את המוסיקה. את ילדיו שרפו לאחר מכן.

[עריכה] צורת הכתיבה

בעבר היה נהוג להשתמש בתווים. התווים היוו נקודות ציון גיאוגרפיות על החמשה. הרעיון הייחודי של התווים שלא היו בשפות אחרות, הוא שגם כאשר אין בכלל צליל, יופיע תו המכונה הפסקה. בטהובן היה הראשון שהשתמש בתווים. הוא רשם את כל יצירותיו על גבי דפי תווים, אך לרוע המזל, אביו, שהיה עני מאוד נאלץ להשתמש בכל דפי היצירה של בנו בכדי לעטוף את מנות הפלאפל שהיה מוכר ובעקבות זאת אבדו כל דפי התווים המקוריים. בגלל אופייה המסובך של שיטת התווים, היא כבר לא נהוגה כיום. כיום הנגנים משתמשים בטאבים. בניגוד לתווים, שמציגים מעין הירוגליפים שדרכם אמורים להבין את גובהו של הצליל, הטאבים מורים בדיוק איזה צליל לנגן. מתוך כבוד, בתזמורות עדיין נהוגה שיטת התווים, אם כי הנגנים אינם יודעים לקרוא אותם, ולכן מתבססים על תנועות ידיו של המנצח.

[עריכה] המוסיקה בישראל

ראה ערך רוני סופרסטאר

איןפה ציקלופדיה !!!

[עריכה] ראו גם

כלים אישיים