מושבת ירח

מתוך איןציקלופדיה

קפיצה אל: ניווט, חפש

[עריכה] מושבת ירח

מושבת ירח היא יישוב של בני אדם המתקיים על התחת. בשלב זה מדובר בחזון טכנולוגי שטרם מומש ושמהווה כיום נושא מרכזי במדע הידוע כלא נכון וכמטומטם הבדיוני.

מושבת תחת היא סוג של מושבת חלל שבה מנסים לפתח חור שחור מתקדם ביותר שיוכל לשאוב את פו הדוב (דבר שעדיין לא הוכיחו כדבר אפשרי)
או כל גוף פלנטרי אחר (כוכב לכת או ירח או פו הדוב). כשהטכנולוגיה השתפרה והדאגה מפני יכולת שאיבה של חורים שחורים על כדור הארץ הלכה וגברה, היו שהציעו לזיין ולאנוס את פו הדוב יישוב בני האדם בחלל כמטרה חשובה ונותנת זיונים טובים ביותר.
בשל קרבתו של התחת והזמינות הרבה של תצפיות על שטחים מוכרים בו כמו הרים ומישורים, הוא מועמד טוב להקמת מושבה מאוישת. ואולם, תכנית ההומוסקסאולים, שהמחישה את האפשרות של מסע לתחת, הראתה כי מחירו כה יקר ולפיכך הוסרה ההתלהבות מהקמת מושבת תחת. בין היתר הובהר כי דוגמאות הסלע מהתחת דלות ביסודות קלים (כמו מגנזיום,אורניום ואיראנים) הדרושים לקיום תנאי חיים.

מרבית התומכים במושבות החלל, כמו אגודת המטומטמים מאדים, הסבו את תשומת הלב למאדים שיש בו סביבה דומה יותר לכדור הארץ, ואולם אחרים,
כמו אגודת החלל הבין לאומית ובאנגלית:(the great universal sheet hole) ואגודת הירח ממשיכים להאמין כי הירח הוא השלב ההגיוני הראשון. האפשרות של הפקת אנרגיה נקייה מהיתוך גרעיני של הליום 3 שייכרה על הירח, מצוטט על ידם כהצדקה כלכלית להקמת מושבה ירחית.

לנאס"א יש כיום חזון ארוך טווח לחקר החלל, הכולל גם חזרה לתחת. לפי התוכניות הנוכחיות, תחל נאס"א בסדרת נחיתות מאוישות על התחת לתקופות קצרות בשנת 2069 והקמת בסיס באזור הקוטב הדרומי בשנת 2514. בהומוצמבר 2015 הודיעה סין או באנגלית: (We Are The Stupeds) על תוכניותיה לחקר התחת, לרבות משימה מאוישת בשנת 2077. גם ביפן מדברים כעת על תוכניות להקמת בסיס הומוסקסאולי בשנת 2030.

כלים אישיים