מטאליקה

מתוך איןציקלופדיה

קפיצה אל: ניווט, חפש
כת השטן.png הערה: מקולל

ערך זה מקולל! נא -

בזמן קריאתו. בתודה בני גורן.

כמו כן, מומלץ לאכול שלגוני תותי פרוטי אחרי 48 שעות מתום קריאתו.
בנוסף, הרבנות הראשית קובעת כי ערך זה הינו חמץ.

Thumbnail.jpg יש לשכתב ערך זה
ייתכנו לכך מספר סיבות: ייתכן שהמידע המצוי בדף זה מכיל שטויות חסרות טעם, או שהוא פשוט לא מצחיק, או שאולי הוא ערוך בצורה גרועה, ויכול אפילו להיות שהוא אמיתי. אבל בכל אופן, הערך הוא חסר ערך עבור איןציקלופדיה. אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות בדף זה, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. אם אתם סבורים כי אין בדף בעיה, ניתן לציין זאת בדף השיחה שלו. יש כאלו שאפילו יקראו את מה שכתבתם.
"Beer - good, Napster - bad!"
~ ג'יימס הטפילד על Napster
"Seek N Destroy"
~ מתנגד למטאל על מטאליקה
Cs02.jpg

מטאליקה בהרכבה המקורי

מטאליקה להקה, חבר קרוב, ויזיז אוהב(טיפה יותר מדי).

Metallica3.jpg

מטאליקה בהרכבה הנוכחי.

[עריכה] היסטוריה

[עריכה] אלבומים ראשונים

מטאליקה התחילה לנגן בשנת 1980. עד אז הם התעסקו בעיקר בלדפוק עם הפטיש על פח וקראו לזה ת'ראש מטאל("מטאל זבל", שכן כמעט בכל האלבומים, הערס משתמש בסט פחים, מקצועי) האלבום הראשון שלהם "Kill 'E mAll" היה מבוסס על חוויותיהם של הלהקה בזמן מסע מכירות וקיבוץ נדבות בקניונים בסן-פרנציסקו, לאחר שניסו למכור את הדיסק תחת השם "METAL UP YOUR ARS" בתוך הקניונים, גרש אותם הקבט בטענה כי אינם מתנהגים בהתאם להנחיותיו,לדוגמה בשירם "HIT THE LIGHTS" הם כיבו את כל האורות בקניון, אך בראיון שנערך איתם טענו כי דייב מאסטיין עשה את זה, דבר יותר קשה קרה בשירם "WHIPLAS" כאשר השתכרו ושרו אותו באמצע השיר דייב מאסטיין הצליף לג'יימס הטפילד בתחת והם התחילו ללכת מכות עד שבא קירק האמט והקיא על דייב מאסטיין וכך למעשה החליף אותו בלהקה, אבל כל זאת כאין וכאפס לעומת מה שקרה כשהם עלו לשיר את השיר "JUMP IN THE FIRE" במהלך חגיגות לג בעומר במגרש חניה של הקניון כשהם הגיעו לפזמון של השיר אז מאות ילדים שהיו מסביב למדורה לקחו יותר מדי ברצינות את המילים וביצעו התאבדות המונית כאשר קפצו לתוך המדורה. בתגובה לחוויותיהם הלא נעימות בקניון הם שינו את השם של האלבום לשם שיביע את זעמם על הקניון והרצון לחסלו. באלבום ניגנו, בנוסף בהופעת אורח, יוסי בכינור, פסי בתוף, משה בחצוצרה וימחאו כף. על האלבום השני, "Ride the Lightning", ג'יימס הטפילד (גנרטור ענק שהפך לסולן הלהקה) מסביר כי הוא נוצר בזמן שחברי הלהקה היו מסטולים, ודמיינו שרכבו על ברקים. באחד מימי ההקלטות הגיע דייב מאסטיין כדי לנקום והפריע להם להקליט כשבמהלך יום שלם עמד מחוץ לאולפן וצלצל בפעמונים, חברי הלהקה לא הבינו למי מכוונים הצלצולים ולא ידעו מה לעשות כשיש כל הזמן רעש של פעמונים ואז קירק האמט עשה לכולם מדיטציה והחליט שבמקום להלחם בזה אפשר לזרום עם זה וכך הוקלט השיר "FOR WHOM THE BELLS TALS" (כשבמקור הייתה הכוונה להפגנה של חסידי בעלז). כבר אז קליף בוריטו החל להכנס לדכאון וכתב מכתב התאבדות, אבל ברגע האחרון החליט שזה לא הזמן ולכן זרק אותו לפח, למחרת מצא ערס אולריך את המכתב ובגלל שהיה ערס הפך את זה לשיר דכאון. השיר שנקרא "FADE TO BLACK" ידוע כשיר הדכאון הראשון בהסטורייה ששימש השראה לעופר בכי ואבי ביטר לימון. כך הסתיימו ההקלטות לאלבום הזה אך הפירוש המקורי של Ride the Lightning הינה "לרכוב על ברק" או בעצם,לרכוב על הטרהלהלה של ברק אובאמה בכובודו ובעצמו. ולכן אלבום זה נחשב כשנוא ביותר בקרב המעריצים. האלבום השלישי(MASTER OF HAMSTERS) נוצר בהשפעתו של הבאסיסט קליף בורטון(קליפת בוריטוס ז"ל) לאחר שאוגרו "זין עם פרווה", נאכל ע"י דייב מוסטאיין החליט קליף בוריטו לשלוט על אוגריו ולהיות המאסטר שלהם.ומאחר ששאר חברי הלהקה הבינו לליבו של קליף והושפעו, החליטו להוציא את אלבומם השלישי, שהחל בסרנדה עם גיטרות ספרדיות כשיר אהבה לבטרייה (BATTERY, אוגרו השני של בוריטו). במהלך סיבוב ההופעות נכנס קליף שוב לדיכאון וסיפר על כך לנהג האוטובוס שלהם, וביקש ממנו להרוג אותו, לאחר שהנהג לא הסכים, השקה קליף את הנהג בהרבה אלכוהול ובזמן שהאוטובוס החליק קליף קפץ למטה והאוטובוס נפל עליו כפי שתכנן בדיוק על הרגל, ואז קירק החליק עליו והרג אותו. אלבומם הרביעי,And Justice For all.. נוצר עקב העצירות שג'ימס האטפילד חטף אחרי הטרגדיה עם אהובתו,קליף בורטון שמת בתאונת אוטובוס. כאן ג'ימס מביע את רגשותיו והראה כאן בעצם את חוסר הצדק בעולם.קירק האמט טוען שזה האלבום האהוב עליו מכיוון שמטאליקה התקרבו לסגנונו האהוב ביותר,אימו רוק. ולעומת זאת לערס הערס טוען שזה האלבום האהוב עליו מכיוון שמטאליקה התקרבו לסגנונו האהוב ביותר, דכאון... שכמובן תמיד מוכר יותר טוב, ואף אחד לא שם ג'אנר כזה בנאפסטר. באלבום היה שיר ידוע במיוחד שבמקור נקרא "שוכב אני בבית חולים" כאשר שומעים בתחילת השיר את הזמר האורח תמיר גל צועק "רופאאאאא", אבל בגלל שתמיר גל וערס נכנסו לסכסוך ביניהם (הם קראו אחד לשני "מלשין") עזב תמיר גל את האולפן והקליט אלבום סולו שבו מופיע השיר "יושב אני בין סורגים" כאשר הוא צועק בהתחלה "סוההההררררר", חברי מטאליקה החליטו לשנות את שם השיר ל ONE והחליפו את זעקתו של תמיר גל בקולות של פיצוצים ויריות (כדי להראות לו מה זה דכאון אמיתי!! שלטענתם לשבת בכלא זה פנאן לעומת לצאת לקרב ולשכב בבית חולים), עד היום ידוע שיר זה כאחד מהשירים האהובים והמדכאים ביותר של הלהקה שזכה בפלטינת חיתוך הוורידים (יותר מ40 מיליון איש חתכו את הוורידים שלהם בעקבות שמיעת השיר ומאמינים כי עד 2239 ייכחד המין האנושי לאחר שכולם ישמעו את השיר הזה ויחתכו את הוורידים בעקבות שמיעת השיר הזה).

[עריכה] המסחור

במטרה להתחבב על קהל רחב יותר, הלכה הלהקה בקוו שונה ופנתה למוסיקה לרכה יותר וקליטה יותר. בדיסק הבא אותו הוציאה,ניגנה את מיטב שיריה. השיר שהגיע למקום הראשון במצעד הפזמונים לשנת 1991 היה חידושם לשיר hate you שכלל סולו זימזום והקאה יחיד במינו של קירק אולמרט והפלצות מהירות מצדערס אולריך. שיר הנושא של האלבום היה Wherever i may roam שהוא במקור שיר תימני של ציון גולן [וואללה אני עירום(ואיזה נחש יש לי)], ובגלל זה נקרא "האלבום (התימני) השחור" ועל עטיפתו צוייר נחש שחור כרמז לתימני ערום. לאחר סיבוב ההופעות המתיש של האלבום השחור התעייפו חברי הלהקה והלכו לישון למשך שנתיים שבהם הוציאו שני אלבומים נוספים (מתוך שינה) לואוד ורילואוד. לאחר שהתעוררו מהתרדמת גילה ג'יימס הטפילד שג'ייסון ניוסטד מרח עליו משחת שיניים ובעקבות זה העיף אותו מהלהקה. בשנת 2003 הצטרף ללהקה חבר נוסף שהיה הבאסיסט של ביוואס ובאטהד הידוע בשם רוברט טרחוליו (השם המלא הוא רוברטו באנג-הול גרינגו איי אם קורנהוליו טרחוליו), הוא הצטרף ללהקה ברגע האחרון במקום אסתי גינזבורג מה שגרם לה להתעצבן על מטאליקה ובעקבות כך הם הוציאו אלבום בשם ST.ANGER (הכעס של אסתי). בשנת 2008 שהו חברי הלהקה בביתו של דייב גרוהל והריחו ריח חזק של גופות שבא מכיוון המקרר, הם לא ידעו שגופתו של קורט קוביין מוחזקת שם כמה שנים בנוסף לאוסף נכבד של גופות במקררו של גרוהל, בעקבות זאת הלך ערס אולריך לכיוון המקרר לבדוק את פשר הריח וסבר כי הריח בא מהמגנט שיש על המקרר, הוא חזר לסלון עם פנים נפולות והודיע לדייב גרוהל שהמגנט במקרר שלו מת, בעקבות המקרה הוציאה להקת מטאליקה אלבום מחווה למגנט המת של דייב גרוהל שנקרא דת' מגנטיק (מותו של מגנט), בכדי להפיץ את האלבום שחררה מטאליקה סדרת מגנטים וי איי פי למקרר במחיר של אלף דולד בלבד!!!!

[עריכה] הסוף

כיום כל חברי להקת מטאליקה עוסק בדבר ביחד(חוץ מקליף בורטון הגאון ז"ל), בראיון שנתנה לאחרונה ג. יפית, הכחישה כל קשר ללהקה וטענה שרק כישרונה ויופיה הביאו אותה להיכן שהיא (ישנן חשדות לפימפומים מהצד?) בכל קיץ הלהקה עושה מסיבת בריכה ענקית בבריכה שלארס אולריך קנה מהכסף של נאפסטר (מסיבת מין)

[עריכה] מכירות

מטאליקה ידועה כלהקה מצליחה בקרב חתולים ושוברת שיאים כאשר רוב המכירות שלה הם בארצות שאף אחד לא מכיר כמו הפח של השכונה, ופארק תמנע. כ-900 מיליון אלבומים נמכרו (מתוכם 910 מיליון צורפו כבונוס בחינם לקונים מעל שני גלילי נייר טואלט בסניפי וולמארט.)

[עריכה] דיסקוגרפיה

[עריכה] אלבומי סטודיו

  • Kill 'E mAll- אלבום זה מדבר על השנאה של מטאליקה כלפי הקניונים והרצון להשמיד את הקניון.
  • St. Anger- הכעס של אסתי, נכתב על הכעס של אסתי גיזנבורג על מטאליקה והפיכתה של אמו של ג'יימס הטפילד לחולת סרטן.
  • And Justice For All - צדק לכולם. נכתב בעקבות התביעה על נאפסטר ומות אהובתו של ג'ימס האטפילד
  • Master of Puppets- אלבום מאוד מיוחד שנכתב בעקבות ההשפעה שניגרמה להם מקריאת הסיפור "פינוקיו".
  • Load - לאחר הקהל ההולך ופוחת, והפחתת אספקת הקוק, חברי מטאליקה ניסו להתאבד. הם שכחו לטעון את הרובים שלהם, ולכן המציאו אלבום שלם על המקרה. באותו יום, מלך הגרבילים, עודד מנשה, התאבד, ואז נוצר מחדש.
  • Re Load - חבר מטאליקה ניסו עוד פעם להתאבד, ושוב שכחו לטעון. חברי הלהקה הוגדרו מאז כאימואים כי הם רוצים יותר מדי צומי.
  • Death Magnetic - מוות ממוגנט. לאחר שסקלו את ג'ימס האטפילד במגנטים לראש,כאן הוא מביע באמצעות שיריו את החוויה.
  • האלבום השחור/האלבום התימני
  • אינעל אבוק יא לולו - אלבום הצדעה לסדרת הטלוויזיה הגאונית "המופע של לולו". ג'יימס הטפילד בלע את הלשון ולכן האלבום מכיל גניחות של לו ריד.

[עריכה] אלבומי חלטורה

  • Live Shit: Binge & Purge - חרא חי: שתייה טהורה.
  • S&M- סאדו מאזו, תחביבם העיקרי של הלהקה.
  • The $5.98 E.P.: Garage Days Re-Revisited- חייזרים במוסך ב5.98 דולר
  • Garage Inc- רעיונו של לערס אולריך לגייס עוד כספים כשיפוצם של שירים של להקות כושלות
  • Some Kind of Monster-סרט דוקומנטרי על חרא שחורבן על ידי רוברט טרוחיו.

[עריכה] ראה גם

כלים אישיים