מלחמת האזרחים האשכנזית

מתוך איןציקלופדיה

קפיצה אל: ניווט, חפש
"אני נגד אלימות בין אשכנזים,בשביל זה יש מזרחים"
~ נדב האשכנזי
"המלחמה הזאת, יום אבל לכל אשכנזי טוב, מי היה מאמין שחברי הכנסת שלנו יהיו פרענקים?"
~ טומי לפיד על מלחמת האזרחים האשכנזית
"שתוק יא חזיר ווזווז!"
~ אלי ישי על טומי לפיד

המלחמה אשר קרעה את החברה הישראלית לשתים, חיברה אותה שוב, קרעה אותה ושוב חיברה, אבל הפעם עם סלוטייפ זול.

[עריכה] רקע לפני המלחמה

המלחמה אשר עלתה ביוקר, החלה בשנת 1963 מיד לאחר קום המדינה ב-48. המלחמה החלה לאחר גל העליה הערבי מצפון אפריקה שהגיע לישראל על ידי הסוכנות היהודית או סתם לקטע. גל העלייה הביא איתו ארצה את תרבות הערסים, הפריחות והמזרחית משהו שלא היה מקובל כלל על המקומיים האשכנזים. הווזווזים ראו את התועלת אשר ניתן להפיק תועלת מכוח העבודה הזול. במהרה החלו אשכנזים בעלי עסק, מרביתם ווזווזים (הייקים נהגו לעסוק באומנות או מדעי הרוח) להעסיק את שחורים במשכורת זעומה ובשכר נמוך (יש הבדל? לא! סתם רציתי להאריך את השורה). במהרה הבינו הערבים את מעמדם בחברה הישראלית ופנו אל נציגויות החוק ואמרו "אה!" במבטא מרוקאי. "לא בסדר, מה אנחנו פיטבול? אנחנו בן-אדם!" בגלל שרוב נציגי החוק (שופטים, חברי כנסת ואז גם השוטרים היו אשכנזים אף-אחד לא שם עליהם.). בסוף התאגדו הערבים לתנועה שנקראה 'הפנתרים השחורים'. הפנתרים בצעו כמה פרעות במעסיקיהם על מנת שיקבלו משכורת גבוהה יותר, אז משכורתו של האדם השחור גדלה ל-3.40 שקל לשעה. הצפונבונים מת"א הבינו את הפוטנציאל שיש לתנועה המחאתית והחליטו לתמוך בה כספית.

[עריכה] תחילת המלחמה

הווזווזים הבינו שהייקים מפחדים מהספרדים והחליטו לפתוח עוד סניפים של מקדונלדס, וזאת משום שהייקים הם שמאלנים סוציאליסטים (לטענתם) ואוכלים רק במסעדות גורמה. כך נפתחו עוד סניפים של מקדונלדס ש... לא תרמו לכלום חוץ מלקיבותיהם הרעבות של הווזווזים. הווזווזים בתגובה לבגידת הייקים תלו היפי אוהב שחורים בכניסה לעיר תל-אביב, עיר הבירה של הייקים וביתם של היפים רבים. הייקים הכועסים שלא הרגו איש ולא פגעו בזבוב קודם (משום שרובם תל-אביבים צפונבונים ואם הם לא היפים או הומואים הם סתם משאירים הכל לפיליפינית) יזמו מתקפה במסווה של הפגנה לזכויות האדם השחור. בהפגנה בשערי גן-יבנה, מושבה ווזווזית (שמרבית אוכלוסייתה הורכבה מעבדים). ווזווז פולני כועס יצא אל ההמון הייקי, וכאשר אחד הצפונבונים הכה בו עם שלט עליו כתוב 'גם לתימנים מגיע' שלף הפולני את קשת כינורו והכה בצפונבון. הצפונבונים ביצעו לינץ' בנער הפולני עד שהגיע הווזווז אל מותו, כמובן שהם התלוננו על זה שהתלכלכו להם הנעליים מכיכר המדינה. כוחותיהם של הווזווזים היו פזורים בדרום ובמרכז, כאשר מפעלי ים המלח נמצאים ברשותם (הבעלים היה ווזווז כמובן, שמעסיק שחורים במשכורת זעומה.) המלח היקר מים המלח היה חשוב לצפונבונים מתל-אביב שנהגו לשים מסכות בוץ מפגרות, כך הופסקה אספק המלח והתכשירים הדביליים לצפון וייקים יצאו למתקפה לעבר הדרום. כך נפתחה מלחמת האזרחים הישראלית.

[עריכה] החזית הווזווזית

הווזווזים נלחמו בעיקשות רבה, אף-אחד לא רצה לאבד את המזרחי שעבד אצלו בזיל הזול, ובמיוחד לא רצו שיהיו חברי כנסת מזרחיים. הם נהגו לזרוק געפילטע פיש בכמויות אדירות באמצעות קטפולתות או תותחים, ולחפור בורות מלאי קיגל כדי להפיל לתוכם את הלוחמים מהצפון.

[עריכה] החזית הייקית

לייקים, מלבד יתרון מספרי (רוב הדוסים היו בצד שלהם) היו את מרבית היתרונות: טכנולוגיים ומודיעיניים. בעוד הווזווזים רוגמים אותם בגעפילטעים המשיכו לצעוד צבאות הצפון(בונים) לעבר מפעלי ים המלח... סליחה! התכוונתי לעבר זכויותיו של האדם השחור. בזכות המודיעין הייקי שפוזר כמעט בכל מקום ידעו הצפונבונים שהבורות מלאים בקיגל דוקרני ולבדו עליהם מגיני קיגל למקרה שייפלו לאחד הבורות. המטרה היתה ליפול לבור, לשבור את איטריות הקיגל ואם אין קינמון קטלני או צימוקים רעילים לטפס חזרה. להפתעתם של הייקים הבורות היו מלאים ברגל כרושה, אותה מלאו חברי הלגיון הפולני, ולא בקיגל. הייקים התקועים בתוך ג'לי סמיך ודבק נאבקו לצאת אך במוות והנחק בג'ל היו מהירים.

[עריכה] הקרב על יבנה

יבנה היתה נקודה מרכזית במלחמה, משום שבה חיו גם ווזווזים וגם ייקים שנלחמו זה בזה ברחובות העיר. אספקת קלמרי ושטו בריאון היתה צריכה להגיע מתל-אביב לכיוון יבנה אך הכניסה לעיר נחסמה ביידי כוחות ווזווזים רעבים וצמאים שאספקת נעצרה בכניסה השנייה לעיר על ידי הייקים. נהג המשא ניסה לברוח אך הבחין שגלגליו נתקעו ברגל כרושה ופיצץ עצמו מיד עם המטען.

[עריכה] בחזרה ללגיון הווזווזי

חיילי צבא הווזווזים כמעט גוועו ברעב ובעיקר בצמא. למזלם משלוח בירות של הלגיון הצ'כי הצליח לעבור את ההגנות הייקיות באמצעות טריק מחוכם. המשנה לראש הלגיון הרומני פעל יחד עם הצ'כים והלך עם ראש הלגיון הצ'כי ועם ע' (כנר עיראקי כלשהו). הצ'כי והרומני טענו שברצונם להעניק חופש לשחורים וכדי להוכיח זאת הם מעניקים למזרחי כינור איתו יוכל לנגן כל מוזיקה שרק יבחר, אחד מלוחמי הייקים חשד וניסה לנגינה משהו על הכינור, כאשר ראה שאין סכנה קיימת בכינור קיבלו בברכה את הכינור ואת העיראקי (כן, בטח) ונתנו ללגיון הצ'כי לעבור. שני המנהיגים נסו על נפשם. הטריק: הכינור תוכנת לזהות דיר ערבי ולהפעיל את חומר הנפוץ הטמון בו ברגע שימשע שיר כזה. ע' (יכול להיות גם ערבי, אני לא בטוח) החל לנגן על הכינור שיר עם ערבי כלשהו דבר שהביא לפיצוץ המחנה הייקי ביבנה.

[עריכה] הלגיון ההונגרי

קסופורט מוגיור (Csoport Magyar) ההונגרים היחידים שהמשיכו להילחם לאחר ששאר הלגיונות נכנעו. וזאת בגלל שהפולנים כבר ראו את מותם (זה בסדר, שאני אמות!) והורמנים והצ'כים סתם ישתכרו ביין זול ובירה. ההונגרים בדומה לפולנים תמיד מוצאים על מה להתמרמר, אך בניגוד אליהם, הם אופטימים ורואים מחר בהיר יותר, או במקרה של ההונגרים 'מחר פחות כהה'. ההונגרים הגיעו עד לראשון לציון ועינו את החיילים הייקים בכך שגלגלו אותם בבלינצ'ס או טבלו אותם בגולש רותח.

[עריכה] סוף המלחמה

המלחמה נגמרה בניעתם של הווזווזים שידעו כי לא יצליחו לעדוף עוד הצבא הצפונבוני. לייקים היה יתרון טכנולוגי, בעוד הווזווזים ישתמשו בגעפילטע וגעפילטע-צף (סוג של צוללת) הייקים ישתמשו בשרימפס מתפוצץ, כמו כן לקשתות הכינורות איתם נלחמו הווזווזים לא היה סיכוי כנגד הגיטרות החשמליות שהייקים החלו לייצר. המודיעין הייקי היה חזק גן כן. פועלים שחורים בדרום נהגו לספק מידע לכוחות הייקיים בזמנם הפנוי באמצעות קריאות בערבית של פועלים מוסלמים שצעקו "יתבח אל-יהוד!" וכך הבינו הייקים שהצבא הווזווזי מתכוון להתקיף את יהוד. ובנוסף לזאת היו ייקים רבים שהתנדבו בעיירות פיתוח בדרום וסיפקו מידע לצפון.

כלים אישיים