מלפפון

מתוך איןציקלופדיה

קפיצה אל: ניווט, חפש
"אין כזה דבר מלפפון אני מלפפון."
~ גולדה מאיר על עצמה
"אני אוהב גבינה"
~ מה קשור??? על עצמו

מלפלפון ירק רב שימושי, רב גוני ורב סמל. המלפפון גדל על הקרקע או על הכיפאק. צורת המלפפון מזכירה בין היתר את צורת האצבע, צורת הסיגריה וצורת המלפפון. מוצאו של המלפפון בארץ כוש התנכי"ת ולכן נהוג לומר "איזה מחיר המלפפון כוש של...". המלפפון בויית עלידי מאלפי כלבים והופץ בכל אגן הים התיכון על ידי עמותת עזי"ת והכלבה עזית. מין אחד של המלפפון הוא מלפלפון חמוץ, מלפפון שלא היה מרוצה מתנאיי הגידול שלו.

[עריכה] ערך תזונתי ל-100 גר'

  • אנרגיה (בקרן-קיימת-לישראל) - 12
  • חלבונים (גר') - 0.7
  • סיבים מוקשים חלקית (מ"ג) - 14
  • שומן רווי (מק"ג) - 0.3
  • שומן טראנס (קצ"ח) - 12.7
  • שומן היפ-הופ (של"ח) - 6.13
  • שומן כבשים (כב"ש) - 5647863898589689.2
  • פאי (יא"פ) - 3.14159265358979323846264338327950288419716939937510

[עריכה] אודות הצמח

מלפפון הוא ירק ביישן (למעט מלפפון חמוץ) לכן הוא פיתח צבע ירוק כדי להתחבא מתחת לעלים. המלפפון מכיל בתוכו שורות של גרעינים המסודרות בשמיניות ומכונות ביט, מסיבה זאת המלפפונים נמכרים בקילו המכיל בדיוק 1024 מלפפונים.

המלפפון הוא ירק רגיש לכן רצוי לדבר איתו בנימוס לכסות אותו בשמיכה או בניילון בלילה ולשיר לו שיר ערש. הוא סובל מקור לכן נוטים לאחסן אותו לאחר הקטיף בצפיפות בארגזים ועורמים אותם זה על זה כדי שיהיה לו חם.

מלפפונים נוטים לקיים יחסי מין עם ירקות אחרים במיוחד עגבניות, דבר שיוצר מוטציות ומחייב לקצוץ אותם לפני שמכניסים אותם לסלט.

בעת אחסון יש לעטוף את המלפפון בעיתון כי המלפפון חובב קריאה. מלפפונים שנעטפו בפלייבוי ובפנטהאוז נחשבים עסיסיים.

[עריכה] שימוש היסטורי

המלפפון שימש לראשונה רק לאכילה בתחילה חי אבל לאחר מכן ניסו להרגו על ידי הטבעה במים דבר שגרם להרקבותו כתוצאה מהטראומה. מהר מאוד הבינו את חשיבותו של המלפפון והא החל להימכר בחנויות לאביזרי מין עד שנדחק על ידי הגזר וגילוי הפלסטיק.

המלפפון היה ירק זול ולכן שימש פעמים רבות כנשק בידי מדינות עניות. בעת המרד שלהם בטורקים החביאו היוונים את המלפפונים ששימשו אותם כנשק ביוגורט ויצרו את הציז'יקי.

במלחמת העולם השניה הכריחו היפנים שבויים בריטים לבנות גשר מקליפות של מלפפונים על נהר הקיו-קמבר. הגשר נאכל על ידי ציפורים נודדות לפני שהספיקו לעשות בו שימוש.

שלטונות המנדט הבריטי אסרו על יהודים לגדל מלפפונים ובתגובה יצאו ארגוני המחתרת לפעולת תגמול והשתינו על מלפפונים ערביים.

בני גורן כתב ספר תורת המלפפונים אך לא ידוע איך משיגים את ההוצאה לקניה מרוכזת

עבר השתמשו במלפפון להעברת נתונים בין מחשב למחשב השימוש הופסק לאחר שהתברר שלמלפפונים יש נטייה לשכוח מה שאומרים להם.

[עריכה] יחסי גומלין עם ירקות ופירות אחרים

כאמור, למלפפון יש דעה ורגש לגבי כל דבר בעולם, בעיקר לחבריו לשוק הירקות והפירות. יש לו מה לומר על כלאחד מחבריו למדף:

  • עגבניה - המלפפון מאוד מחבב את העגבניה, והוא רואה בה כבת הזוג האידיאלית שלו בשל צורתה העגולה וצבעה האדום, דבר המעורר במלפפון קונוטציות מיניות חזקות ביותר. העגבניה מצידה, לא מבינה במה מדובר, ומתנהג כאילו היא לא יודעת שהמלפפון מת לבצע עימה משכב.
  • גזר - המלפפון מתעב את הגזר ורואה בו באויב המרכזי שלו - בכל תחום המלפפון נמצא בתחרות תמידית עם הגזר: מי ייכנס ראשון לסלט, מי ייכנס ראשון לעגבניה, מי ארוך יותר, מי יפה יותר, וכו'. המלפפון תופס את הגזר כירק סנובי ומצ'ואיסטי, והגזר מאידך נוהג לעיתים תכופות לרדת על המלפפון ולהתנכל לו.
  • חציל - המלפפון חש בעיקר רחמים על הירק המגושם והסגול הזה, אך נכון להיום הוא חי איתו בידידות ובשלווה. החציל אולם מקנא במלפפון בסתר והיה רוצה להיראות ולהריח כמוהו, ולא כמו גוש סגול ושמן.
כלים אישיים