מסוק

מתוך איןציקלופדיה

קפיצה אל: ניווט, חפש
"מסוק זה דבר ענקי עם פרופלור"
~ דודו זר על מסוק

[עריכה] המסוק

Davinci helicopteri
האיטלקים טוענים שלאונרדו דיקפריו המציא את המסוק לאחר שמאוורר תקרה נפל על ראשו כשהיה בן שבעה חודשים ובתגובה הוא צרח "קוריצה! מצאתי!" בקולי קולות.

המסוק הומצא ע"י אלי קופטר בשנת 1560 לספירה. כאשר שבתאי צבי ניסה להסביר מהו המסוק הוא טעה במעט מכיוון שמסוק זה דבר ענקי עם שני פרופלורים. כאשר השני נמצא בזנב הצמרירי שלי.

המסוק עצמו בנוי מחלקי לגו משוחזרים שילדים שוודים זרקו לפח.

[עריכה] היסטוריית המסוק

כמו שנאמר מקודם- המסוק בנוי מחלקי לגו משומשים.

אותו אלי פוקפטר החליט לשים סוף ללכלוך שהלגו מייצר והוא החליט לאסוף הכל, לבסוף הוא מצא רעיון והחליט לבנות את המסוק לאחר שלמטוס לא היו מספיק חלקים עגולים. לאחר בניית המסוק, קיבל קופטר את פרס "שובר" על מפעל חיים.

[עריכה] תהליך הבניה

לבניית ההליקופטר צריך מספיק חלקי לגו, לחממם לחום גבוה ולהתפלל לאללה שיהפוך את הלגו למתכת, לאחר שהמתכת נוצרה יש לשפוך את הכל לתבנית של הדבר הענק. ואת השאריות לתבנית של פרופלור, לאחר מכן יש לחבר את הכל עם מסקינטייפ.

[עריכה] איך מסוקים טסים?

במשך שנים רבות נהוג היה לחשוב שמה שגורם להתרוממות המסוק הינו הרוטורררררררר. מחקרים מעמיקים שנערכו בראשית שנות ה-90 הראו כי מסוקים אינם טסים, הם כל-כך מכוערים שהאדמה פשוט דוחה אותם.

[עריכה] המסוק היום

כיום המסוק הוא כלי חשוב מאוד בחיי היום יום איתו אפשר לחלץ גופות, נפגעים, דברים הרוסים וחבילות מסקינטייפ לשליחה למקומות הרי אסון.....

[עריכה] אלי קופטר

אלי נולד להורים ממוצא קובני הינדואי שהיגרו לשוודיה לאחר מלחמת השוורים בספרד.

לפני המצאתו הגדולה אלי תיפקד כשרת בבי"ס בשטוקהולם שעיקר לימודי החשבון היה עם קוביות לגו ומסקינטייפ. לאחר שקיבל את פרס שובר יצא לפנסיה מוקדמת בגיל 75.

[עריכה] לקריאה נוספת

כלים אישיים