מסקינגטייפ

מתוך איןציקלופדיה

קפיצה אל: ניווט, חפש

המסקינגטייפ הוא מוצר מהפכני שנועד כדי לפתור אותנו מהצורך בשיטות הדבקה שונות, מברגים, פטישים, רתכות, מהדקים ואקדחי סיכות, חוטי תפירה, החסה ממנות הילדים במקדונלדס ואמצעים אחרים. המוצר זוכה כיום לפופולריות בעולם, וזכה בפרסים רבים בתור "המוצר הרב-שימושי הטוב ביותר".

[עריכה] היסטוריה

המסקינגטייפ הומצא בגרמניה ע"י זב-חוטם אלמוני בהסתייע בחוק הראשון של מרפי. אותו אלמוני קינח את אפו, ובטעות הפיל אותו על הרצפה. על פי החוק הראשון של מרפי, טבעי שנייר הטואלט, בדומה לפרוסת לחם, ייפול תמיד על הצד המרוח. פרידריך ארסנט בנץ שהיה במקום ראה את המעשה, והדבר העלה בראשו רעיון - העיקרון של פס הדביק מצידו האחד עשוי להוות פתרון רב-תכליתי לבעיות חיבור בין חומרים שונים. פרידריך ארסנט בנץ אסף את פיסת נייר הטואלט לכיסו והמשיך לפתח את המוצר בביתו. המצאה זו תהיה אחת מאבני הדרך הראשונות שיובילו את בנץ לפתח את החתול המודרני. בשנת 1997, היה ראש ממשלת ישראל בנימין (שרה'לה) נתניהו הראשון לזהות את הצורך העתידי במסקינגטייפ בארצו הקטנה, המתפתחת והמוקפת שמאלנים ששכחו מה זה להיות יהודים. לכן הזמין 30 מטוסי סופרטנקר עמוסי בד פלסטיק שנחתו בלילה אחד בנמל התעופה לוד, במבצע שכונה "מבצר מרמו-רק" וזאת על שמו של הפטנט המקורי והמהפכני שהגה נתניהו במטרה להקל על העם הישראלי את השימוש במסקינקטייפ ולחסוך בעלויות יבוא חומר דביק: צד אחד לסרט המסקינגטייפ, שיריקה עליו הופכת אותו אוטומטית לדביק. סרטים אלה יוצרו בחולון במפעלי מנשה שופוני (בעלה של מתכונאית העל לימור-עדן שופוני המחלקת בהנחה לקוראי איןציקלופדיה את ספרה האחרון "בישול ומסקינגרטייפ עם כל הנשמה" עם הצגת תעודת קורא איןציקלופדיה במשרד של בעלה). כדי שייקל על הציבור להבדיל בין הצד הנכון לצד הלא נכון של הסרט, הודפסו בצד השני תמונותיה של אשתו האהובה של ראש הממשלה, שרה (שרה'לה) נתניהו ובראשית הפצתו, נקרא המסקינקטייפ 'מסקינגטייפ שרה'לה' על שמה, והמכירות היו היסטריות. עם זאת נחל השימוש במסקינגטייפ כשלון חרוץ ואף סרט לא נדבק.: סקר שערך מכון מחקר צינה ממח גילה בתוך ימים אחדים את הסיבה לכשלון: הציבור ירק בצד הלא נכון.

[עריכה] שימושים

המסקינגטייפ מהווה כיום מוצר צריכה בסיסי בכל בית בעולם, ויש הגורסים כי הוא-הוא זה המחזיק את האנושות דבוקה ומלוכדת. השימושים למסקינגטייפים הם רבים. אחד השימושים השכיחים הוא הדבקה , מכל סוג שהוא. פרידריך ארסנט בנץ מספר שבשביל לבנות את האבטיפוס הראשון של החתול הוא הזדקק לשלושה גלילים של מסקינגטייפ. בברית המועצות לשעבר היה בולט במיוחד השימוש במסקינגטייפ. למעשה, הרוסים כל-כך התלהבו מההמצאה עד כדי כך שהם זנחו את כל שיטות ההדבקה האחרות. תחנת החלל מיר הורכבה בעזרת שלושה קילומטרים של סרט הדבקה.

בשנת 1991, עם פרוץ מלחמת המפרץ הראשונה, חשף המודיעין הישראלי לעולם את שימושו העיקרי, והחשוב ביותר של המסקינגטייפ. הסתבר שהמסקינגטייפ (החום, להבדיל מאחיו השקוף) הוא מרכיב עיקרי בערכת ההתגוננות כנגד מתקפת טילים (בשילוב יריעות ניילון). הסתבר כי המסקינגטייפ, בשילוב ניילון, טוב במיוחד לעצירת טילים בעלי ראש קרב כימי, וכן רש"ק רגיל.

המסקינגטייפ הוכיח יכולת עצירה של 100% בכל המקומות בהם לא נפלו טילים במהלך המלחמה.

[עריכה] שימושים נפוצים למסקינטייפ

  • הדבקת ניירות.
  • הדבקת זכוכיות.
  • חסימת פיות של בני ערובה.
  • כבילת בני ערובה.
  • הסרת שיער מהרגליים.
  • חבישת פצעים.
  • תיקון פנצ'רים.
  • תחליף זול למסטיק.
  • תחליף לנייר טואלט.
  • הדבקת החסה לארוחות הילדים במקדונלדס.
  • אלטרנטיבה להרדמה בזמן ניתוח.
  • הגנה מפני טילים.
  • הגנה מפני אנשים בלתי רצויים שמנסים להיכנס בכוח לבית שלך.
  • הכנת כדורי מסקינגייפ.
Wooly ערך זה הינו קצרמר בנושא מסקינגטייפ. אתם מוזמנים לתרום לאיןציקלופדיה ולהוסיף בו בדיחות, תכנים אירוטיים ו/או מסרים קומוניסטים. במקום ליצור ערך קצרמר עדיף לכתוב את השטות הקצרה בבנק הרעיונות.
כלים אישיים