מצה

מתוך איןציקלופדיה

קפיצה אל: ניווט, חפש
Kipa.jpg ערך זה שומר מצות
ערך זה שומר מצות ואינו נאכל בשבת.
Signi.gif לא כשר
הרבנות הראשית לישראל החליטה בזאת כי ערך זה לא כשר לפסח ואף לא ראוי למאכל אדם. נא להעביר אותו לביעור החמץ ולהגעיל את כל הקטגוריות שנגעו בו.
Matzo.jpg

מצה ישראלית

מצה הוא מוצר רב שימושי הנמכר בעיקר בסביבות חודש אפריל בחבילות של 200. בישראל, המצה נמכרת בעיקר בסופרמרקטים אשר טוענים שהם זולים אך הם בעצם יקרנים. בחו"ל המצה נמכרת במקומות אחרים בשל תרבותם המשונה. בארצות הברית המצה נמכרת בחנויות בגדים. באוסטרליה, המצה נמכרת בחנויות לכלי כתיבה. ובקנדה היא נמכרת בחנויות לחומרי בניין. בשנת 1932, המצה הייתה המוצר השני הנמכר ביותר לאותה שנה (כאשר המוצר הנמכר ביותר היה הספר החדש של יאיר לפיד).

[עריכה] היסטורית המצה ותולדותיה

המצה הומצאה לראשונה בשנת 54 אחרי הספירה. באותה שנה יושם פרויקט בשם "תנו לעיוורים לחיות". בפרויקט, רצו האנשים לתת לעיוורים את הידע שחוש הראיה מקנה. בפרויקט יוצר ליין חדש של מאכלים שהעיוורים יוכלו למשש וכך לדעת מה הם אוכלים. כאשר חשבו על יצירת המצה, היוצרים לא היו בטוחים ממה לעשות אותן. אך בגלל התקציב הנמוך, הוחלט שהמצה תיוצר משאריות של קליפות בוטנים חצי מעוכלות.

לאחר 1090 שנים יהודים בעיירה נוריץ' (צ'אק נוריס ביידיש) חטפו ילדים נוצרים כדי להתגרות בתושבי הסביבה שלא דיברו יידיש ולכן לא ידעו שהעיירה מוגנת על ידי צ'אק נוריס. הנוצרים החכמים ובעלי השיער הבלונדיני והעיניים הכחולות מביניהם הבינו מיד את פשר חטיפתם של הילדים הנוצרים ודרשו לקבל את ילדיהם בחזרה, אך צ'אק הגן על היהודים ושחט את הילדים. היהודים ניסו להחביא את השחיטה כדי להכחיש את קשרם לנושא ולכן החביאו אותו בתוך הבצק למצות שלהם. בני-הארי שמבין הנוצרים ראו את הצבע האדום שבמצה וידעו שהילדים נמצאים בתוך המצה. צ'אק נוריס רצח את כולם ובגלל הדם שצ'אק שפך באותו יום עלילות אפיית מצות מדמם של ילדים נוצרים נקראות "עלילות דם".

[עריכה] שימושי המצה בארץ ובעולם

בר רפאלי עם כובע מצה.jpg

הדוגמנית בר רפאלי חובשת כובע מצה

  • כובע אופנתי.
  • דף קריאה בשביל העיוורים.
  • משטח לעכבר.
  • מצה בחירות.
  • עפרונות (לאחר פירור ועיכול מחדש כמובן).
  • אבני בנייה.
  • אמצעי לקריאת מחשבות.
  • צייד תנינים.
  • שריון נגד טילים.
  • חומר גלם לייצור נפיחות איכות.
  • ריפוד לכיסאות של רופאי שיניים.
  • אמצעי המרת העדפה מינית.
  • שפכטל.
  • קרש חיתוך.
  • דלק טילים.
  • ריצוף אולמות ספורט.
  • כרטיס זיכרון לאייפוד.
  • קיבוע עצמות.
  • פיצות מדנס.
  • מטרות למטווח.
  • סולייות נעליים.
  • דיסקים (בימי הביניים).
  • רעל.
  • שימוש בדמם של ילדים נוצרים חפים מפשע למטרות שעשוע.
  • ועוד...

Attention niels epting 01.png אזהרה!
איןציקלופדיה אינה אחראית לכל נזק שיגרם לכל אדם, גרביל, צמח, חייזר, חציל, חיה או חיידק עקב שימוש במתכון זה לכל צורך שהוא.

Signi.gif לא כשר
כלים אישיים