נאס"א

מתוך איןציקלופדיה

קפיצה אל: ניווט, חפש
Probe
מעבורת החלל של נאס"א

נאס"א, או בשמה המלא ניווט אל סלעים אקזוטיים היא סוכנות של הממשלה האמריקאית שמטרתה לקדם את המחקר והביצוע המדעי של הבאת בני אדם אל חתיכות אבן שונות ביקום.

טעות נפוצה היא לחשוב שסלעים אלה נמצאים מחוץ ל"כדור הארץ", במקום המכונה "החלל". מקור הטעות, יש להניח, הוא בנסיון לטעון שיש היכן לחפש חיים אינטיליגנטיים, לאחר כשלון הנסיונות לזהותם בכדור הארץ.

יש הטוענים שראשי התיבות הם למעשה "נחוצים אוד סבעה אסטרונאוטים" (באנגלית NASA - Need Another Seven Astronauts), שנקבעו לאחר הכשלונות בשיגור והנחתת מעבורות החלל של הארגון.

[עריכה] מהישגיה הבולטים של נאס"א

  • הפקת הסרט "הנחיתה על הירח", המבוסס על ספרו של ז'ול ורן, ובכיכובו של ניל ארמסטאונג.
  • הטסת "מעבורות חלל" בשמים, ופיצוץ שלהן בגובה רב.
  • רצח הנשיא לשעבר ג'ון קנדי.

[עריכה] תיאוריות קשר

[עריכה] נשים אוהדות סקס אוראלי

קיימת תיאוריית קשר עקשנית הטוענת כי פעולותיה החוקיות של נאס"א מהוות אך כיסוי לקבוצה של נשים יחודיות המכנה עצמה "נשים אוהדות סקס אוראלי" (ובראשי תיבות : נאס"א. הא! זה לא יכול להיות סתם מקרה!). נשים אלו נאלצו לפנות את החלל בכדי להגשים את מאוויהן, שכן הן אינן מאמינות כי על פני כדור הארץ ימצאו להן בני זוג המוכנים להשתתף בטקסיהן המזעזעים והדוחים.

נשים אלו נראו עושות דברים מרתקים על גבי הירח ובתוך תעלות המאדים ע"י אסטרונומים חרמנים מאוניברסיטת קיימברידג'. את תוצאות המחקרים ניתן למצוא באתר [יוטיוב]], ובאתרים מעניינים אף יותר.

[עריכה] הנחיתה על הירח

תיאוריית קשר עקשנית טוענת שהסרט "הנחיתה על הירח" צולם בפועל על הירח.
יש סיבות רבות לפסול תיאוריה זו על הסף:

  • הירח הוא עיגול בקוטר של כחמישה מטרים (בעת ירח מלא). אמנם יש מקום לשחקנים על הירח, אך ודאי לא למצלמה.
  • בסרט לא נראה זכר לגבינה צהובה, שהיא המרכיב העיקרי של הירח, ואף לא לעכברים.
  • כל נסיון לצעוד על הירח יוביל בהכרח לנפילה כואבת כלי מטה.
כלים אישיים