עברית

מתוך איןציקלופדיה

קפיצה אל: ניווט, חפש
"זה בחיים לא יתפוס..."
~ הרצל על עברית
"ויצמן זה עם י' אחת כמו שעזר הוא עם ז' אחד"
~ עזר וייצמן על עברית
"יאללה ביי!"
~ ערס על עברית
" זה באמת קשה!"
~ אלון מזרחי על אנגלית

העברית - היא שפה שנוצרה מהתערבות של שני יהודים מטורפים ועד היום משגעת תלמידים בכיתות ט' ו-י'.

[עריכה] ההתערבות

בירושלים העתיקה שני אלכוהוליסטים ישבו במקווה השכונתי, והשתכרו על סמירנוף-וודקה. האחד היה אליעזר בן יהודה (או אב"י) והשני היה הרצל. הרצל, שבאותו זמן היה חייב כסף לשלטונות התורכיים, על זה שהוא קנה 30 שטיחים פרסיים והתחייב לשלם, או שיוצא להורג בשיטה הנפוצה ביותר באותו זמן - האכלה לגרבילים זועמים. הרצל ניסה להשיג כסף מהתערבות עם המשוגע המקומי. אב"י חשב שהוא יכל להשיג פרסום לטירוף החדש שלו בקהילה היהודית של וינה. ולכן התערב עם הרצל שהוא יוכל להמציא שפה הזוייה ולא קשורה ושהיא תהייה המדוברת באיזשהיא מדינה תוך 30 שנה.

Disect)

נסיון של בן 16 מבת-ים לפתור משפט פשוט מספר של נגה גנאל

[עריכה] מהלך כתיבת השפה

בשביל מקסימום הזיות נאלץ אב"י לא רק להשתכר לפני אלא לעשות מעשה קיצוני כדי לגרום לשפה להיות הכי בלתי מובנת והכי בלתי אפשרית לניתוח. לכן, מסמר לעצמו מספר חפצים דוממים וחיים (ובכך המציא גם את הפירסינג) שכללו: שפם, צ'יוואוה, מסרק ומערכת תופים. אב"י גם הטיח את הראש שלו מס' פעמים בפסל סביבתי של סטאלין שהוצב בכיכר ציון. בשילוב הפעולות האלו כתב מס' מילים עד שהתעלף, אז תוך כדי עילפון הצ'יוואוה שמוסמרה אליו הטילה מיימה אל כיוון הדף, שבדרך אליו עמד המסרק שפיצל את הזרם כך שפגע בדיו והתערבב בשתן ונוזלי הגוף השונים של אליעזר בן יהודה וכך הדף התמלא ב"מילים". הרצל הגיע לביתו של אב"י שעדיין היה במצב של עילפון, ראה את הדף ולקח אותו, ומאז העברית רודפת אותנו.

[עריכה] ניתוח תחבירי של השפה

השפה מובנת רק למס' נשים שעברו את גיל 60 ומורי לשון תמנים והם מנסות להעביר את המידע לדור הבא. הניתוח התחבירי הוא אחד הנושאים המועברים. הניתוח עצמו הוא כמעט בלתי אפשרי. אחת מהנשים ושמה נגה גנאל יצרו ספרים שונים המשפט המורכב מתחלק לחמש פסוקיות-תחביר פשוטות:

[עריכה] דגשים

[עריכה] דגש קל

  • יבוא באותיות בג"ד כפ"ת בראש מילה. לדוגמה: בנזונה--> בב' יופיע דגש קל.
  • יבוא באותיות בג"ד כפ"ת אחרי אות עם שווא נח, או שווא שמת לנוח. לדוגמה: עכברוש --> בב' יופיע דגש קל.

[עריכה] דגש כבד

  • יבוא בסוף מילה, לדוגמא, במילה: אנס יבוא באות fggfgfgfgfgfgfgfgf משה קצב
  • יבוא במקרה ובמילה יש 10 אותיות זהות (לפחות), ויבוא באות הזהה הראשונה. לדוגמא, במילה "בעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעע" הדגש יבוא בעין, והפאקצה תירצח (יאי!)

[עריכה] דגש קשה

  • יבוא במקרה והכותב משועמם וסתם בא לו לשים נקודות. לדוגמא, במילה "מצע'מם" הדגש יבוא באות "מ", "ע" ו"צ" (שזה אגב, מועצה איזורית
  • יבוא במקרה והמילה כתובה מדם. הוא יבוא באות שלכותב בא. לדוגמא, במילה פריק, הדגש יבוא באות שלכותב בא.

[עריכה] דגש חזק

  • יבוא במקרה והמילה כתובה על דף קרוע היא תבוא באות ס. לדוגמא, במילה ערס, האות תבוא באות ע'. (מה לעשות, ערסים לא יודעים לכתוב אותיות אחרות)
  • יבוא במקרה והכותב כותב בפטיש. הדגש יבוא באות האחרי ראשונה. לדוגמא, במילה סאדו, הדגש יבוא באות ד.

הערה:הקטע נכתב ע"י ערסים.

[עריכה] ראו גם

כלים אישיים
דף זה בשפות אחרות