עוגיפלצת

מתוך איןציקלופדיה

קפיצה אל: ניווט, חפש
Signi לא כשר
הרבנות הראשית לישראל החליטה בזאת כי ערך זה לא כשר לפסח ואף לא ראוי למאכל אדם. נא להעביר אותו לביעור החמץ ולהגעיל את כל הקטגוריות שנגעו בו.
180px-EvilCM
יצור חביב בסך הכל...

עוגיפלצת- מפלצת מיטה לשעבר משנות השמונים שנוצר עקב תקרית מביכה בין אישה שטוגנה בתוך חליפה של קיפוד למרוקאי שהתעקש לדבר במבטא צרפתי ברחוב סומסום ( ישנם הטוענים כי בתקרית היה מעורב גם כלב קוקר ספניאל אך המעורבים בתקרית מכחישים בתוקף ). יש גם הטוענים שהוא סוטה, בגלל שיש לו "ראש כחול".

[עריכה] ביוגרפיה

[עריכה] ילדות בצל האימה

שושלת משפחתו של עוגי מתחילה אי שם בתנ"ך. טוענים כי אבי אבות המשפחת הוא עוג מלך הבשן (שהוא גם אבי אבות אבותיו של יגאל בשן) הוא נחשב לענק, אך עם הדורות הצטמצמה קומתם של צאצאיו. בילדותו סבל מהצקות של אריק ובנץ בשל מוצאו (עוגילנד) ובשל צבעו הכחול. הטראומה הפכה אותו לאילם, כשביכולתו להגות רק מילים בעלות ההברות "עו" "גי" "יה" (כדוגמת מאמרו הידוע-"עוגי!עוגיה!"). עם הגיעו לגיל בגרות הצטרף לתנועת הצופים והיה למתרים עוגיות מצטיין, כך גם מצא באופן טרגי את דרכו לתודעת הציבור. באותה תקופה גם רצח את יריבו המושבע - אלמו, אך רשויות החוק לא הצליחו להעמידו למשפט כיוון שגופת היצור האדום לא נמצאה מעולם. העולם הקומוניסטי כעס עליו אך בסופו של דבר לא בוצעה כל פעולה כנגדו.

1982 בשלהי מלחמת לבנון התרים עוגי עוגיות בעוז ובנחישות ( על כך גם יקבל בהמשך את עיטור העוג )זאת על אף הפגנותיו של עמוס עוז, ממתנגדי המלחמה. בתום יום קרב קשה שבו נאבק למכור את עוגיותיו שב לקומונה שלו ברחוב סומסום מוקדם מהרגיל ותפס את אריק ובנץ במיטה יחדיו. עובדי הערוץ הראשון בתמורה לשתיקתו העניקו לו קופסת עוגיות וסט מערכונים משלו. אך הוא נאלץ לתרום אותם לעובד הניקיון שהיה מנקה את לכלוך העוגיות באולפן בו פיזר אותן לכל עבר...

[עריכה] הכוכבות

הזינוק המטאורי שעברה מפלצת הצופים מיצור אלמוני לכוכב אהוב בכל בית ערערה אותו במקצת ולאחר עונה אחת הוא נפל לטופי. החברים מרחוב סומסום ארגנו מסע התרמה וכל המדינה נתרמה תחת הסיסמה "עוג עוגה עוגיה" על מנת לשלוח אותו למכון הגמילה הטוב ביותר בארה"ב. הגמילה מהטופי הפכה אותו לעצבני, מתוסכל ולחסר אונות, ולכן מצא עוגיפלצת את נחמתו ביצורים פרוותיים קטנים. כך הכיר את מי שתהיה לימים אשתו נולי (האפרוחה מפרפר נחמד) היא שבה יחד איתו לארץ וכיכבה בפרפר נחמד, כאשר כוכבו דרך במשבצת המערכון הקצר ברחוב סומסום. לימים הצטרד ולא יכל לדבר ולדרוש עוגיה, את קולו דובב מי שנודע בכינוי מוטי שעריים אוהד מספר אחד של מכבי שעריים שקולו זהה לקולו של עוגי. בסוף שנות ה80 העיתונים רעשו בשל רומן חפוז שניהלה נולי עם אוזה האווזה. עוגיפלצת לא עמד במשבר ולאחר הגירושים נפל לתהום מיץ הפטל.

[עריכה] מאכלים אהובים

עוגיה, קוקה קולה (ראה ערך) עם מנטוס, ניסתה בסוף חייה, נמלים, בשר אדם שנוא, עוגייתה קקטוס, מיני עוגייה, עוגיית שוקולית, חטיף כריש, פצצות אטום (אמרה שהיא אוהבת, אבל לא ניסתה), עוגיה, מנטוס, קוקה קולה ועוגיה.

[עריכה] היום

כיום עוגי מתגורר בלוס אנג'לס ולו מספר ילדים כאשר המפורסם מבניהם משמש כשערה של מארג' סימספסון בסדרה משפחת סימפסון. הוא מתפרנס בעיקר מעבודות זמניות כגון כפיל לסימבה במלך האריות, וכמלצר במסעדה של ניר צוק ואף קיבל תפקיד משנה ב"עולמו של ווין". הוא מסרב בתוקף לדבר על תקופת רחוב סומסום ובתגובה לכתבנו אמר :"עוגי עוגיה". עוגיפלצת למד להשתמש באינטרנט לא מזמן, אך באחד הפעמים נחרד עמוקות לגלות כפתור בדפדפן בשם "מחק עוגיות". עוגיפלצת נבהל, כיבה את המחשב רץ למיטה הרים את השמיכה מעל לראשו, ועד היום, כל נסיונות השיכנוע להואיל בטובו לחזור למחשב עלו בתוהו. עקב כך, נכון לרגע זה, כל השיחות איתו מתנהלות דרך האימיל כאשר עוזרו הצמוד - עוגית השוקולד, מקריא לו את תוכן האימיל, ועוגיפלצת עונה מתחת לשמיכה.

כלים אישיים
דף זה בשפות אחרות