פינק פלויד/גרסה 1

מתוך איןציקלופדיה

קפיצה אל: ניווט, חפש
"ביזיון מוסיקלי"
~ ז'ראר ויי על פינק פלויד
פינק פלויד
Nopicture

מקור ישראל

שנות פעילות 1999—היום

ז'אנר טראש מטאל
רוק פסיכדלי
מוזיקה מזרחית
אימו

חברת תקליטים

חברי ההרכב

אתר {{{אתר}}}

פינק פלויד הוא שמן המשותף של שתי להקות רוק: פינק, שפעלה מסוף שנות השישים עד תחילת שנות השבעים, ופלויד, שפעלה מתחילת שנות השבעים עד אחרית הימים. שתי הלהקות מתאפיינות בסגנונות שונים לחלוטין – אחד מהם רוק צעקני, בועט, מתאגרף ובלתי מתפשר, והשני פופ קליט ואלקטרוני בעיקרו בעל טקסטים מונוטוניים וחסרי משמעות לכאורה שככל הנראה נכתבו להם על ידי להקת הצללים ג'ירפות.

[עריכה] תחילת הקריירה

פינק הוקמה על ידי סיד בארט, ארכיטקט פנסילבני ממוצא יהודי, ונקראה כך על שם החתול שלו, רוברט. בעת עבודתו כמרצה במכללה לארכיטקטורה הוא פגש את הסטודנטים ניק מייסון, רוג'ר קלינווטר וריצ'רד וורנג. בשעות הלימודים הוא נהג להבריז מהרצאותיו ולברוח איתם לפאב בו הקליטו את שיריהם הראשונים - "Most Girls", "Get the Party Started" ו-"Lady Marmalade" המפורסם. כשהתגלה הדבר הוא, ושלושת הסטודנטים הצמאים-למוזיקה, סולקו מהמכללה. הדבר זרע במרצה ההמום את זרעי אי היציבות הנפשית שבהמשך הקריירה שלהם תעלה ותצמח. בינתיים, הם המשיכו לעבוד על אלבומם הראשון והמצליח Can't Take Me Home, שפנסילבניה נקרא The Ripper an the Goats in Town. האלבום התקבל בהתלהבות על ידי הקהל והמבקרים, למרות היתו כולל סאונד עמוס בדיסטורשנים ומילים מתריסות וחריפות (שאף אחד לא הבין בגלל המבטא הפנסילבני האיום של בארט).

כלים אישיים