פיצה

מתוך איןציקלופדיה

קפיצה אל: ניווט, חפש

פיצה היא מין מאכל קדוש טעים דביק כזה ומלא בגבינה שנוזלת מכל הכיוונים.

פיצה.png

פיצה המיועדת למטרות אכילה

[עריכה] מקור הפיצה

את הפיצה המציאו הסינים בימיו של ישו שגם פתח פיצריה גדולה בעצמו ובה שנים עשר שליחים(שמה היה בית פיצה,בדומה לאיפה שישו חי,בית לחם). במקור היו עושים את הפיצה ביד, אולם האפיפיור בותיקן אשר באיטליה אסר על אוננות ועברו להכין את הפיצה עם מערוך. הפיצה הופצה במהירות בעולם יחד עם הנצרות ובתקופה מסויימת בהיסטוריה אפילו השתמשה בה האינקויזיציה הישועית כדי לענות עמה נחקרים (אם כי עדיין לא ברור כיום איך מענים עם פיצה). עם ביטול האינקויזיציה הפך הצבע האדום שעל הפיצה לקטשופ הנהוג בימינו.

ישנם חוקרים ארכיאולוגים הטוענים שכבר בבית המקדש היו הכהנים אוכלים פיצה בהפסקות שבין שחיטת קרבן אחד למשנהו, אולם הטענה היא קונטרוברסלית וחוקרים אחרים לא מסכימים עמה. על כל פנים, אף אחד לא חולק שאת הזתים היו נוהגים לאכול, וגם את הגבינה. השאלה נשארת פתוחה רק לגבי הפיצה כמכלול.

[עריכה] הפיצה בימינו

כיום הפיצה משמשת בעיקר למטרות אכילה, אם כי לא נעשה עדיין מחקר שישלול שימושים אחרים בה. ישנן עדויות שבמקומות נידחים בארה"ב ובכת האיימיש הנוצרית משתמשים בפיצה כבובת מין ובארצות מסוימות נהוג אפילו להאכיל עימה צבים. זה אולי המקור של המיתוס היווני שהתקיימו בעבר (בתקופת הקרטיקון המאוחר) "צבי נינג'ה" בדיוניים שאהבו לאכול פיצה. ע"פ מחקרים, מדענים טוענים כי גרבילים בצפון אפגניסטן משתמשים בה להברחת נשק גריעני. ישנן עדויות כי בסוף עידן הפלסטיקון הידוע יותר בשם עידן הפלסטיק, השתמשו בפיצה לצייד דינוזאורים, ע"י דחיפת הפיצה לישבן שלהם.

[עריכה] מגדל פיזה

"זה עקום כמו האידיוט שהינדס את זה"

~ילדה חכמה על מגדל פיצה.

בשעה ששבתאי צבי שיחק להנאתו עם גרביל בפיצה מעופפת קרה המקרה והגרביל פיספס את המטרה. הבצק החם, הטרי, המענג והטעים נתקע במגדל פיזה שבמקרה עמד שם. (ראה ערך: מגדלים שעומדים במקומות) גלילאו הפיל משקולות שהתנגשו בפיצה ומנעו אותה מלהרוס את ראשו המצומק אך הקדוש של סטאלין שבאתו רגע לעס פיל. הפיל נבהל וצעד צעד אחורה ואז הלסת של סטאלין נתלשה ממקומה ופגעה בגלילאו. שרשרת האירועים גרמה גלילאו לתקוע נאד, מה שגרם להדף קטלני ולעיקום המגדל הקדוש הנ"ל. מעכשיו! כל שנה עולים לרגל מעריצים של גלילאו ותוקעים על המגדל נאד לזכרו ובכך כל שנה המגדל מתעקם יותר. (הם גם אוכלים פיצה לרוויה).

Leaning Tower of Pisa.jpg

מגדל פיצה לאחר שנפגע מגלילאו

אם לא ידעתם, מגדל פיצה היה אמור להיות בנוי מפיצה אבל לאיטלקים המטומטמים לא היה מספיק תקציב למגדל שלם מפיצה אז... זה מה שיצא. זונות.

[עריכה] שימו לב

שימו לב! אם תוכלו יותר מפיצה אחת ביום רוב הסיכויים שמותו(במקרה הטוב תסבלו משלשולים והקאות כל ימיי חייכם).
כלים אישיים