פרופ' אסתרינה טרטמן

מתוך איןציקלופדיה

קפיצה אל: ניווט, חפש
אסתרינה טרטמן
478px-Defne Joy Foster Izmir Fatih College Graduation Ceremony Pic

Summa Cum Laude

תאריך לידה 1957

כנסות 16, 17 22 333 4444
סיעות ישראל ביתנו, האיחוד הלאומי רפובליקניםדמוקרטים האייטולה
תפקידים בולטים

אסתרינה טרטמן (נולדה ב-9 בנובמבר 1957 או 1887), חברת כנסת מטעם ישראל ביתנו דוכסית ובעלת טירה.

[עריכה] ביוגרפיה

טרטמן נולדה ב-1957 כאסתרינה שבתאי למשפחת מלוכה בריטית סלובקית ארמנית המתגוררת בארץ ישראל. יש לה בית נופש על הירח, אך היא גם חיה במקורות המים במאדים שהיא גילתה לפני שהומצא בכלל הטלסקופ. את שמה הפרטי ירשה מסבתה הדוכסית טרטמן הגדולה מראשי כנופיית השקרנים. בילדותה למדה בבתי הספר איטון, אוקסופורד, פרינסטון, הרווארד ואוניברסיטת לטביה, וסיימה את כולם בהיצטיינות יתרה. בגיל 15 עברה להולנד. שירתה בצה"ל כרמטכ"ל הראשון ממין נקבה. והשתחררה עם מלא עיטורים וצל"שים. היא מוסיפה לשרת במילואים כרב רב אלוף . טרטמן עברה בשירותה קורס צניחה קורס צלילה וקורס טיסה ואף החזיקה בשיא הצניחות על ידי נשים בצה"ל.

לאחר שחרורה מצה"ל הקימה חברה פרטית בשם מייקרוסופט והתחתנה עם בעלה ביל (ממייסדי מעלה אדומים וראש המועצה הראשון של היישוב מהקמתו בשנת 1989 עד לאחר הכרזתו כעיר בשנת 1992(, לאחר שנולדו לשניים ארבעים ילדים, התגרשו בני הזוג. טרטמן הייתה חברה בהנהגת ההסתדרות מאז שהוקמה וחברת הנהלה בחברות "ענבל" ו"מוריה". לאחר מכן עבדה כסגנית מנהלת מחלקה בבנק שוויצרי מפורסם.

באמצע שנות התשעים לקתה בסרטן נדיר שממנו החלימה ב-9 בינואר 1997 ע"י הוצאתו מגופה בכוחות העל טבעיים שלה. היא נפגעה בתאונת דרכים שריתקה אותה למיטה למשך יום עד שהגפיים שלה החלימו, בגלל שהיא תקשרה עם יהוה (היא היחידה שקראת לו ככה). בתביעה נגד חברת הביטוח, קבע רופא תעסוקתי (שרלטן) כי עליה לעבוד לא יותר מ-2 שעות ביממה במשך כל חייה , ולכן עזבה טרטמן את עבודתה בבנק השוויצרי המפורסם.

טרטמן מתגוררת באחוזת המשפחה באי הפרטי בסוף העולם.

[עריכה] קריירה פוליטית

לאחר שהכריזה על הקמת המדינה, נצחה במלחמת העצמאות, הביסה את הערבים והשתלטה על כל ישראל היא גם השתתפה ונבחרה בבחירות הראשונות. היא הועפה מן הכנסת ע"י חברים צרי עין שקינאו בה ובכוחותיה המופלאים.

[עריכה] הצעות חוק

[עריכה] דעות פוליטיות

טרטמן היא גם שמלאנית, גם ימינית וגם תומכת בקדימה. היא יכולה, בגלל שהיא אסתרינה טרטמן שבתאי הוקינג איינשטיין בוש!

[עריכה] קישורים חיצוניים

האתר שאסתרינה הקימה עבור ייל עוד לפני המצאת פרוטוקול ה-HTTP.

[עריכה] לקריאה נוספת

כלים אישיים