צ'רקסיה

מתוך איןציקלופדיה

קפיצה אל: ניווט, חפש
Brit ערך זה נכתב בחסות ברית הערוצות - שידורי המהפכה.

Hammer and sickle
אזהרה: קומוניסטים!

דף זה עלול להיות תחת שליטה של ה-KGB ו/או ולדימיר פוטין, ולדימיר לנין, קארל מארקס, יוסי סטלין.

"שנים עשר כוכבים אומרים שנים עשר קומוניסטים"
~ שבתאי צבי על דגל הצ'רקסים

צ'רקסיה הינה מדינת הצ'רקסים, אשר נמצאת בין המזרח התיכון,אירופה,והרי הקווקז. מיקום הקווקזים השפיעה עליהם, מהכיבוש ע"י האימפריה העות'מאנית,ועד ברית המועצות. המדינה הינה ההוכחה שעודד מנשה הצליח לשרוד.

ממלכת עודד מנשה צ'רקסיה
דגל צ'רקסיה סמל צ'רקסיה
דגל צ'רקסיה סמל צ'רקסיה
מוטו לאומי אין כמו כפר כנא!
המנון הו עודד מנשה
יבשת אירואסיה
צ'רקסיה
שפה רשמית

צ'רקסית

עיר טקילה

כפר כנא

משטר

אוליגרכיה ביג'ומבומית

הקמה

מאז חזרת עודד מנשה למולדתו

צפיפות אוכלוסין

צ'רקסי לפיתה צ'רקסית

מטבע

דינר צ'רקסי

אזור זמן

5 שעות מטימבוקטו

סיומת אינטרנט

chs.

קידומת

Cherkes

[עריכה] היסטוריה

ההיסטוריה של צ'רקסיה היא בעצם כינוי לקורות חייו של עודד מנשה.

[עריכה] פרה-היסטוריה

פרה-ההיסטוריה של צ'רקסיה, היא בעצם כינוי לנדודים של עודד מנשה. עודד מנשה נדד כהרגלו ברחבי אירופה ואסיה, על מנת לברוח מולדימיר פוטין שרדף אותו במשך אותם ימים.[1] חלקת האדמה היחידה שבה הדמוקרט הרוסי הייתה בין טורקיה,גרוזיה,אוקראינה וברית המועצות, ולשם ברח עודד מנשה. למען ביטחונו האישי וביטחון משפחתו, הקים עודד מנשה את צ'רקסיה, ע"ש סבתא שלו, מה שמנע באופן מוזר מולדימיר פוטין לתקוף אותו ואת משפחתו. עד היום מדענים אינם מבינים מה גרם לולדימיר פוטין לרדוף את עודד מנשה.

[עריכה] היסטוריה עתיקה

Kfar kana

מראה העיר כפר כנא בתקופה הקלאסית.

שנה לאחר הקמת צ'רקסיה, המדינה כבר הייתה מסגסגת במיוחד; המיקום שלה בין המזרח התיכון,ברית המועצות, והרי הקווקז גרם לה להוות מקום מסחר מרכזי בדרך המסחר המפורסמת "הסהר הלא כל-כך פורה", שהשתרע מתימן ועד ברית המועצות, שבו הביאו חומרי גלם שונים להישרדות מכל קצה:מהג'חנון התימני ועד תפוח האדמה קומוניסט.[2] כמו כן, בבירה כפר כנא היו מוסדות תרבותיים שונים ומגוונים, שנבנו ונחנכו בהשפעת עודד מנשה. תקופה זו נקראה "התקופה הקלאסית", בגלל הסגסוג בצ'רקסיה, אולם בעיקר כי עודד מנשה היה האדם המצחיק ומשעשע ביותר אז(אם זה אפשרי).

[עריכה] הכיבוש ע"י האימפריה המונגולית

Mongol circus

עודד מנשה בהופעה עם הקרקס המונגולי בקזחסטן.

בשנה שבה מונגוליה הייתה אימפריה, נכבשה צ'רקסיה ע"י האימפריה המונגולית. כפר כנא המפותחת הושמדה עד אפר, ובמקומה הוקמה העיר המונגולית המפורסמת "אולן בטור", שהיוותה למרכז מסחרי חשוב בתוך דרך הסחר המונגולית "הבה נרגילה" העברה מסין ועד אוקראינה.[3] עודד מנשה, שראה את עירו שפיתח כ"כ נחרבת, ניסה להציל עצמו בכך שעשה לחיילים המונגולים את שורת המחץ שלו "עודד אמר להרים ידיים". החיילים המונגולים לקחו עמם את עודד מנשה, כדי שיהיה הקוף בקרקס המונגולי הנודד(מונגולית:Mongoл Циrkus).כשהיה הקוף בקרקס המונגולי, הקרקס המונגולי הופיע בכל רחבי האימפריה.

[עריכה] הכיבוש ע"י האימפריה העות'מאנית

Turkish Oded Menashe

עודד מנשה מכין צ'אי טורקי לסטלן לסולטאן הטורקי. שימו לב לפניו המרירות, לאחר שעזב את הקרקס המונגולי.

בשנה לא מעיינת במיוחד, נכבשה צ'רקסיה ע"י האימפריה העות'מאנית. בעת הכיבוש, אולן בטור(כפר כנא), הושמדה עד אפר מחדש, ועליה הוקמה העיר איזמיר שכונתה באותה תקופה "ניו קונסטנטינופול" (בטורקית:Yeniğ Konstantinopolis). חשיבות איזמיר הייתה גבוהה כל-כך, עד ששבתאי צבי נולד בה.[4]. עודד מנשה, שנדד עם הקרקס המונגולי עד עותה עת, נחטף ע"י כוחות עות'מאניים אל בית הסטלן הסולטאן העות'מאני, שם הוא הכין צ'אי טורקי לסטלן לסולטאן העות'מאני. תקופה זו נקראה "התקופה הדו-אסייתית",בשל המעבר מהתרבות המונגולית אל התרבות הטורקית.

[עריכה] המהפכה הקומוניסטית

בתום מלחמת העולם השנייה,נכבשה צ'רקסיה ע"י הצבא הקומוניסטי, ונהפכה ישר בתום הכיבוש למדינה פוסט-קומוניסטית. היא כללה בתוכה מחנה פליטים קומוניסטי, ובו הריעו למצביא הגדול יוסי סטלין. כמן כן, הוקם בו תיאטרון "החאן", שלא להתבלבל עם הגרסה המונגולית של התיאטרון, שבו הועלו הצגות על מסעות הכיבושים של ג'ינגיס חאן ועל הנרגילה,בתיאטרון החאן הקומוניסטי על הילול השם הקומוניסטי.[5] לשם כך, חולקו תפוחי אדמה קומוניסטיים על מנת להדגיש את הפטריוטיות בצ'רקסיה על ברית המועצות. יתר על כן, צ'רקסיה היוותה כבית כלא עבור מורדים באימפריה הקומוניסטית הבלתי-מעורערת שהאמינו בקיומה של הבירה הקפיטליסטית. כל מבני התרבות הקומוניסטיים שצוינו לעיל, מראים רק את ההתחלה של הקומוניזם הצ'רקסי, ששורר שם גם היום, אולם בסגנון שונה לחלוטין. המבנים הקומוניסטיים הנ"ל שינו את פניה של צ'רקסיה, והפכה אותה "לפינת התרבות הקומוניסטית". באותה עת, עודד מנשה הלך בכוחות עצמו נחטף ע"י כוחות צבא קומוניסטיים אל ולדימיר פוטין. ולדימיר פוטין חיכה לרגע הזה, בשל המרדף התמידי שלו נגד עודד מנשה עד שהקים צ'רקסיה.[6] כדי שהנקמה תהיה מתוקה ביותר, עשה ולדימיר פוטין שני דברים מהותיים:

  1. ראשית, הוא החזיק את עודד מנשה במרתף חשוך, בו הוא עינה אותו בדרכים קומוניסטיות למדי, כגון:הרעלתו עם תפוח אדמה קומוניסט שעבר את בג תוקפו, עצרירתו באזיקים על צלב (פוטין היה איש נוצרי הדוק וכ'.
  2. שנית, ולדימיר פוטין שיחק עם עודד מנשה גירסה מאוד מוזרה של "עודד אמר להרים ידיים", מה שגרם לעודד מנשה לטראומה תמידית.

העינויים הרבים גרמו לעודד מנשה לנסות לברוח מן המרתף, ואף ניסה לדווח לאו"ם על הנעשה במרתף(בעיקר בגלל המשחק המוזר:

לאו"ם היקר שלום. הטראומה אשר עברתי הינה לכל החיים! מילים לא יכולות את מה שעברתי, אבל משפטים כן, ולכן אני ארשום לכם את מה שעברתי במשפטים. ראשית,לא רק שהגישו לי שם תפוח אדמה קומוניסט(שהיה מקולקל), אלא השליט שלהם שיחק איתי "עודד אמר להרים ידיים" בדרך שמאוד לא אהבתי. המאורעות שהיו שם גרמו לי לתהות, האם ולדימיר פוטין הוא הגלגול הקומוניסטית של ברני! סוף סוף הבנתי מדוע הוא רדף אותי כל חיי. לא שיערתי שקומוניזם,הומוטופיהפדופיל יכולים להשתלב באדם אחד. סבורני, שהוא יהפוך את צ'רקסיה למדינה הומוטופית-קומוניסטית, כי קראתי בעיתון שמתחילה מהפכה שבה משתלבים הומוטופיה וקומוניזם כאחד. אז אנא מכם, קחו את האדם למאסר עולם, והכריזו עליו כפושע נגד האנושות, ובעיקר נגד הקומוניזם, שהרס את שמו הטוב. בברכה, עודד מנשה.

מתוך נאום בבניין באו"ם על שחרור צ'רקסיה מולדימיר פוטין

Cherkes gay

דגל צ'רקסיה בעת שלטון ולדימיר פוטין

השלטון הרודני של האנס הננס, ונטיותיו המיניות, הפך את צ'רקסיה למדינה ההומוטופית קומוניסטית הראשונה בעולם. כפר כנא הייתה גן עדן בשביל ולדימיר פוטין באותה עת, מפני שהיו שם סטרייטים סקרנים שהאמינו בשוויון בין האוכלוסייה. יתר על כן, כפר כנא היוותה כאתר עלייה לרגל להומואים שאוהבים לחלוק תפוח אדמה ביחד.

האו"ם, שעד אז לא התערב בעניינים הפנימיים, החליט לנקוט צעד חשוב בהיסטוריה של צ'רקסיה;הוא שלל מולדימיר פוטין את השלטון בצ'רקסיה, הוא הוציא את עודד מנשה מהמרתף שבו היה כלוא, הוא החזירו אל ארץ מולדתו לאחר 2000 שנות גלות,והוא אסר על הדיקטטורים שמסביב לצ'רקסיה למלוך עליה. חזרת עודד מנשה לצ'רקסיה נקראת "עמצאות צ'רקסיה", לאחר הגלות הארוכה שלו, הידועה בשם "גלות מנשה". עודד מנשה שהיה המום ממראה צ'רקסיה, מאז שהוגלה בכל מיני דרכים מתוחכמות, לא האמין עד כמה הכיבושים של העמים האחרים השפיעו עליה. ההבדלים היו גדולים כ"כ, עד למצב שעודד מנשה התעלף מהמראה! מכאן, "האב המייסד"[7] דאג שצ'רקסיה תחזור למה שהייתה.

[עריכה] תרבות

התרבות הצ'רקסית, הינה החלאה שנוצרה במהלך השנים,כתוצאה מהכיבושים הרבים שעברה. עם זאת,התרבות המקומית שבהשראת עודד מנשה עיצבה את צ'רקסיה כמעיין מקום,המשלב בין התרבות המונגולית ,התרבות הטורקית, התרבות ההומוטופית-קומוניסטית, וכמובן,תרבות עודד מנשה. בכפר כנא ישנם קירקסים, הפועלים בדומה לקרקס המונגולי, ישנם בתי קפה המכינים צ'אי טורקי "סטייל עודד מנשה", ישנם מועדונים הומוטופיים-קומוניסטיים, המאמינים בדרכו הפוליטית של פוטין, וכמובן ישנם חומוסיות בהן מכינים פיתה צ'רקסית. לכן צ'רקסיה נחשבת עבור שוחרי התרבות כמדינה התרבותית האקזוטית ביותר בעולם.

[עריכה] פוליטיקה

הפוליטיקה בצ'רקסיה מתאפיינת בקומוניזם עם אוליגרכיה ביג'ומבומית, מה שגרם לקומוניזם ולאוליגרכיה ביג'ומבומית להפוך למשטר אחד ומיוחד. משטר זה קרוי "קומוניזם-מנשה", ע"ש האב המייסד, שמשלב בו את השאיפה של צ'רקסיה הקומוניסטית, ביחד עם צ'רקסיה הביג'ומבומית.[8].

[עריכה] דמוגרפיה

הדמוגרפיה בצ'רקסיה מאוד דמוגרפית:

עפ"י מחקר שנעשה אף פעם במכון הצ'רקסי לדמוגרפיה.

[עריכה] דת

אף שצ'רקסיה אף פעם לא נכבשה ע"י המוסלמים, חלק גדול מהצ'רקסים התחרפנו על השכל, והתאסלמו. להתאסלמות עדיין אין הנמקה מוכחת.[9]

[עריכה] תיירות

Cherkes Oded Menashe

פסל הילד המשתין בכפר כנא

כידוע, צ'רקסיה היא אחת המדינות המתוירות בעולם. ההיסטוריה העתירה שלה והמגוונת שלה, התרבות המיוחדת, והעושר הכלכלי, גרם לבואם של היסטוריונים, אנשי תרבות, וקפיטליסטיים. כפר כנא היא מרכז תיירותי חשוב: יש בה קירקסים, הפועלים בדומה לקרקס המונגולי, בתי קפה המכינים צ'אי טורקי "סטייל עודד מנשה", מועדונים הומוטופיים-קומוניסטיים, המאמינים בדרכו הפוליטית של פוטין, וכמובן ישנם חומוסיות בהן מכינים פיתה צ'רקסית. נוסף על כך, הכיכר המרכזית, הקרויה גם "מרכז-מנשה"[10], מכילה בתי קפה, תיאטראות, ומוזאונים, בה נמצא "המוזיאון להיסטוריה הלאומית של צ'רקסיה". כמו כן, יוצאים מהפסל "הילד המשתין", שבו רואים את עודד מנשה בגיל 3 משתין, סיורים על העיר בין 2 ל-4.

[עריכה] הערות שוליים

  1. עודד מנשה שיחק עם ולדימיר פוטין "עודד אמר להרים ידיים", מה שעצבן את פוטין, וגרם לו לרדוף אחריו.
  2. מדוזות תימניות לא נכללו בחבילה.
  3. דרך הסחר הזו לא חדלה מלהתקיים,גם לאחר התמוטטות האימפריה המונגולית.
  4. העיר היוותה כמקום מחסה של הסטלן הסולטאן העות'מאני
  5. תיאטרון החאן הקומוניסטי נקרא ע"ש המנהיג הרוסי ממונגוליה יוסי חאן סטלין
  6. עד היום לא יודעים אנשי המדע, מדוע הקמת צ'רקסיה מנעה מולדימיר פוטין לקטול את עודד מנשה.
  7. האב המייסד הוא כמובן עודד מנשה.
  8. צ'רקסיה לא נכבשה ע"י איזשהם אוליגרכיים ביג'ומבומים, אך ללא ספק היא הושפע מהם
  9. שלא להזכיר שעודד מנשה שונא מוסלמים
  10. נא לא להתבלבל בין מרכז מנשה-ארגון הפועל שכולם יאהבו את עודד מנשה.

[עריכה] קישורים חיצוניים

[עריכה] ראו גם

cy:Cherkesia
כלים אישיים