קרן פלס

מתוך איןציקלופדיה

קפיצה אל: ניווט, חפש
Robotsoccer.jpg

ג'ובאני רוסו מתאמן בהרמת קרן פלס במתקן אימונים של נאס"א.

"כבר פגעתי בכל הציפורים/אבל קרן פלס לא הצלחתי להרים"
~ אייל גולן על קרן פלס
"אם אלה החיים שאתה לא מסוגל אפילו להרים קרן פלס, עדיף כבר קרן פנסיה."
~ חיים רביבו על קרן פלס
"אני בא לבו הרבה. ואת?"
~ וואליד באדיר על קרן פלס

קרן פלס היא הקרן הקשה ביותר להרמה בתחום הכדורגל, וככל הנראה המהלך המסובך ביותר שכדורגלן אנושי הצליח להרים מאז ומעולם. היחיד שהרים קרן פלס עד היום (בתנוחה של חצי-שכיבה) הוא כוכב הנבחרת הראל סקעת במונדיאל ניצנים 1666. שחקנים ושחקניות נוספים שהיו קרובים להרים קרן פלס הם איתי שכטר מנתניה ומירי מסיקה מבני סכנין.

[עריכה] שלבי הביצוע

Keren Peles.JPG

קרן פלס ממעוף הציפור.

מי שרוצה להרים קרן פלס צריך להתאמן במהלך ההתגלגלצות. רק מצטלגלג מצטיין יכול לנסות לחשוב על הרמת קרן פלס. רק מי שעשה פזצטה בצבא יודע שלהתגלגלץ בצורה לא נכונה יכול לגרום לפציעה בלתי הפיכה. לכן רוב הכדורגלנים שאינם בקיאים במונחים צה"ליים ומנסים להצטגלגץ ללא אימון מוקדם, מותחים את שרירי האיצטרובל שלהם ונאלצים להפוך לפרשנים (אנשים שפרשו ממשחק). כל מהלך של הרמת קרן פלס מתחיל בהתגצלגלגצות קלה של הגפיים השמאליות, תוך התקבלנצות של שריר הירך. רק חיילים לשעבר כמו הראל מויאל, שמכירים את המונחים קובלנה וקובלנ"ץ, יכולים להרים קרן פלס. לאחר מכן יש לחלוץ את סקעת האשכים ואת מסיקות הברכיים בעת ובעונה אחת, לכוון אל החיבורים ולנסות להכניס. גם אם ביצעת את כל המהלכים האלה כמו שצריך, עדיין תצטרך הרבה מזל בשביל לכבוש ולהבקיע את קרן הפלס.

Keren Peles2.PNG

הקרן פלס ה100ממת של הראל סקעת, שבסופו של דבר לא סייעה לו לנצח את אלוף הפיקוד והעולם הנוכחי, קפטן הנבחרת הראל מויאל.

כל ניסיון להרים קרן פלס בעבר מצידם של כדורגלנים הסתיים בטרגדיה ספורטיבית. הטרגדיה הקשה ביותר קרתה לאיציק זוהר, שבמשחק ידידות מול נבחרת טורקיה ניסה לבצע הרמת קרן פלס ובטעות השחילו לו בבעיטה את הבננה. ב-2006 ניסה גם מלך השערים אלון מזרחי להרים קרן פלס משלו, אך נכשל כשלא מצא את הנקודה של הקרן. ב-2007 מתכננת מרגלית צנעני, הידועה בכינויה מרת גול, להרים יד על קרן פלס, תוך ביצוע מהלך בלתי חוקי.

[עריכה] למה זה כל כך קשה?

הרבה מדענים ניסו להבין במשך השנים למה הרמת קרן הפלס היא כל כך קשה. אחת ההשערות היא שקורות השער חוסמות את הנתיב ולא מאפשרות למעשה לכדור להיכנס אל תוך הרחבה או אל מעבר לקו השער, אך טענה זו הופרכה על ידי שלמה שרף. טענה נוספת הייתה שקרן פלס היא למעשה סוג של פצצה חכמה, ושכאשר היא מורמת על ידי סוכן המוסד שאומן לכך במשך ארבעים שנה, היא מסוגלת לפגוע בכור האיראני ולגמור עליו.

כלים אישיים