רד"ק

מתוך איןציקלופדיה

קפיצה אל: ניווט, חפש
"אני מכיר אותו, הוא חבר שלי"
~ שבתאי צבי על רד"ק
"האיש היחיד שהלך הלך הלך הלך ושם לב שיש בור"
~ רש"י על רד"ק

רד"ק היה מחסידי החסידות שעפו לאוסטרליה כדי להזדווג עם קנגורו.

[עריכה] חייו המוקדמים

רד"ק נולד במושבה הגרמנית בזימבבואה בערב מלחמת יום כיפור השלישית. בזמנו המושבה הייתה בנויה על חרובים, עורבים וערבים, ומכאן שמה: תל חורבות ערבית. בגיל 3 למד למצוץ מוצץ. בגיל שנתיים למד לדבר. בגיל שנה למד ללכת. וכשנולד, ב-35 למאי-אוקטובר 2000.5, מרבים בשמחה, ככתוב: מי שנכנס לחדר יוצא מעפן.
בגיל 10 כתב את השיר "זה לא כל כך נעים לראות בית ספר סגור אבל שיהיה". בבית השני דיבר על זיקתו לארץ ישראל, כמתבטא בשורה "ליבי בחזה שלי וישבני בתחתוני".). בגיל 12גרס את השיר.
בגיל 17 התחיל את פרויקט הגמר במגמת מחשבים באום-אל-רשרש, היא הכי אילת היום. כשסיים בית ספר כעבור שנה עבד כחזאי במשרה חלקית, והחלק השני היה פילגש. לאחר שהתפטר (תנאי העבודה לא היבאוהו על סיפוקו) גילה את ההארה הפנימית שלו והפך לרב אחרי שהיכה חמישה דתיים במריבה. מיד לאחר מכן הקים את ישיבת קרב-רב בהכי אילת והכריז על העיר אילת ככופרת.

[עריכה] חייו המאוחרים

לאחר עלייתו השמיימה גילה שהוא לא חייב ללבוש מכנסיים בכל שעות היממה. במקום זה הוא צבע תפוחי אדמה בלבן ואז קילף אותם. בשמיים השתעמם והתחיל לדון עם ישו על היבטים פוליטיים בגן עדן, כמו למה לא דואגים לרווחה בעולם או למה אין שלום כבר.
כעבור שנה (כמובן שבמונחי גן עדן אי-אפשר לדעת מה זו שנה) לימד את אלוהים איך לרקוד צ'ה-צ'ה-צ'ה, אפילו שבעצמו לא ידע איך. לאחר מכן החליט שהעולם מקום עלוב בלעדיו והחליט לחזור (הסיפור האמיתי היה שרד"ק דרך לאלוהים על הבוהן אז הוא גירש אותו).
בחזרתו לכדור הארץ שב להיות בן 17 טמבל וחסר מטרה בבית הספר התיכון ע"ש רוגוזין ע"ש אבי ביטר, הידוע גם בתור הבעל שם טוב. בית הספר העניק לו חינוך דתי-חרדי-חרדוני-ליטאי, וכעבור שנה, עם סיומו, ערך את התנ"ך מחדש כדי לכלול את הספרים "סיפורי אלף לילה ולילה" ושלגיה ככרכים הרביעי והחמישי בהתאמה.

[עריכה] חייו המאוחרים מאוד

צפה יותר מדי פעמים בכוכב נולד לרקוד עם כוכבים.
גילה שהוא החוליה החלשה ואמר שלום לחנה לסלואו בתור לחנות סופגניות בחנוכה אשתקד. באותה חנות פגש רש"י במקריות את אבי ביטר, הלא הוא הבעש"ט, לאחר שחזר אחורה בזמן כדי לחזות בפגישת רד"ק עם גברת לסלאו. הדבר השפיע על רש"י להתפקד לש"ס.
ספר עד שלוש וגילה שלא קורה כלום אך הכתיר את עצמו כמלך מהודו ועד כוש.
ספר עד עשר וגילה שהשיהוקים באמת עוצרים.
ספר עד עשר עם הראש הפוך וגילה שיש לזה אותה השפעה.
ספר עד עשר והפסיק בשבע.
ערך את הגמרא ואת התלמוד ואת התושב"ע ואת תרי"ג המצוות ואת השולחן.
כתב את המדריך לטרמפיסט (זהו).
גרם לשומרונים לתפוח בעזרת שמרים.

[עריכה] מפעל חייו

הכור לגרעינים בדימונה, שם הוא מהנדס גנטית אגוזי קאשיו. כעבור שלושה חודשים פוצץ את הכור וכל הגרעינים נשפכו לדימונה. בעקבות זאת החליט שדימונה תרד ממעמדה כעיר ותהפוך לתחנת אוטובוס, שכן כולם עוצרים בה בדרך לאילת כדי להשתין.
לאחר מכן עבר לגליל נייר טואלט. מפעל חייו הפך להיות פמפרז, ולאחר מכן נכנס לעיסקי החיתולים כי זה באמת מרגיש כמו ללכת בלי חתול.
עם פרישתו הפך להיות מגלה עולם וביקר באיים הקאנריים, ולא הבין למה לא מנגנים שם בכינור. הוא מינה את יוסי לנגן בכינור, והחליט שאם כבר אז יקימו להקה, ויוסי בכינור, פסי בתוף, משה בחצוצרה והמה הרחוב. באו לחגיגה נשים וטף, פצחו במחולות (וגריעינים) ומחאו כף (רק אחת משום מה).
עם חזרתו לארץ החליט ללכת בדרכו של דוד בן גוריון ולגור בחווה. הוא רכש תיש יחיד וכתב לו את השיר "יש לנו תיש". ניתן לראות שיר זה כארס-פואטי ולמשול את התיש לכתיבה שלו, מפני שהוא אחר כך מכה את התיש "במקל, בסרגל, מה שבא ליד" (עדי ראיה מספרים שגם הכינור של יוסי היה מעורב).

[עריכה] שירים שכתב:

- היוווווווו (הידוע גם כ"קול דודי הנה בא").
- אחי, איפה האוטו?
- החיים שלי חסרי תוחלת עכשיו
- נדב, נדב, נדב (על השיר הזה נכתב רוזה רוזה רוזה). השיר הושרה בהשראה אלקטרוסטטית ע"י רבי נדב בן יעקב הגלילי.
- נ נח נחנ נחנח
- רוצה סיבוב בסופגניה שלי? (בהשראת חנה לסלאו).
- אצלנו בחצר (נכתב על המשפט האלמותי "אבא שלך גנן", בו הוא מתאר בצורה ערס-פואטית מה הוא היה רוצה לעשות איתה בגינה לעיני אביה).
- הלו? היו! (השיר נגנב ושונה ע"י האחיות פיק כדי להשתתף בארוויזיון).

כלים אישיים