שאלון אמריקאי

מתוך איןציקלופדיה

קפיצה אל: ניווט, חפש

הבהרת המושג "שאלון אמריקאי" דורשת מספר הקדמות. ראשית, יש להדגיש שמקורו של השאלון איננו אמריקאי, ולפיכך אין צורך להכיר מושגים אמריקאיים כמו:

מבחן אמריקאי
 
0
 
0
 
0
 
1

הסקר נוצר ב14:47 ב במרץ 19, 2017, ועד עתה 1 אנשים הצביעו.

שנית, נניח הנחת יסוד כלדלהלן: בכל פעם שתוזכר במאמר האיןציקלופדי הזה גלריית טייט גאלרי, הכוונה לזו הנמצאת בלונדון, ולא לאף גלרייה מתחרה המנסה לגזול זכויות קניין רוחני תוך שימוש באותו שם.

[עריכה] מקור

השאלון האמריקאי נוצר ב:
 
0
 
0
 
1
 
0

בתקופת רעב תפוחי האדמה הגדול. הרעב גרם לאלפי אירים להסתובב נואשים בארצם, לעשרות אלפים מהם לחפש סעד ומזור בטייט גאלרי, ולמיליונים מהם - להגר ל:
 
0
 
0
 
1
 
0

כיוון שרוב המהגרים היגרו לאמריקה (תשובה ד' לעיל), הם נאלצו להמציא דרך להוכיח את חוכמתם (האמריקנים אוהבים אנשים חכמים, כי אין להם הרבה. ראה אלברט איינשטיין, למשל, שהיגר לאמריקה כיוון שהוצע לו להיות נשיא מועצות הברית). הדרך הקלה ביותר להראות חכם היא להשיג יתרון על מתחריך. כך, בזמן שההולנדים ניסו לצייר פרות מעופפות בדמיון, והגרמנים ניסו להוכיח שאחיהם התאום מבוגר מהם בשבעים שנה, הרי שהאירים גילו דרך פשוטה ביותר לענות נכון על עשרים וחמישה אחוזים מהשאלות - בכל מבחן הם דרשו שהתשובה תינתן להם ביחד עם תשובות נוספות.

התוצאות היו מאכזבות מבחינת האירים - אחוזי ההצלחה שלהם בבחינות הכניסה לאמריקה היו פחותים משלושה אחוזים, וזאת יש לזקוף לטובת תפוחי האדמה הרעבים שבאירלנד, שמותם ברעב הטריד מאוד את דעתם של האירים הנבחנים.

למרות הכשלון, מספר האירים במועצות הברית רק:
 
0
 
1
 
0
 
0

וזאת בשל הסולידריות של ההולנדים והגרמנים, שהמירו את דתם לאירית לאחר שריחמו על המהגרים המסכנים, שנאלצו לשוב לסיבובים חסרי התוחלת בטייט גאלרי.

[עריכה] התפתחות

לא מעטים חוץ מאלו שלא היו מבחנים שלא נערכו במאה האחרונה לא היו אמריקאיים, או משהו כזה. נדמה שמבחנים נוטים להיות אמריקאיים, וזאת בגלל הניסיון שלהם להראות כ:

מבחן אמריקאי
 
0
 
0
 
1
 
0

למעשה, מבחנים הינם אנטי ריאליסטיים להדהים. הם:

מבחן אמריקאי
 
0
 
0
 
0
 
1

וכאשר הנבחן בוחר דווקא את האפשרות הלא סבירה ביותר (על פי הכלל: מרמים אותך), הוא מגלה ש:

מבחן אמריקאי
 
0
 
0
 
0
 
0

ולכן זוכה להפוך לאסיר ציון.

לאחרונה החל תהליך הפוך, של פתיחת השאלות לתשובות שונות. למשל:

  • מבחן התיאוריה לנהיגה הפך למבחן פתוח, בו תשובות כמו:
מבחן אמריקאי
 
0
 
0
 
0
 
0

הפכו להיות לגיטימיות.

  • בשעשועוני טלויזיה, דוגמת זה שבהנחיית ארז טל, פתחו את השאלונים שלהם גם כן, והחלו לסרב לתחינות המתמודדים להסתייע בחבר טלפוני על מנת לענות לשאלה
מבחן אמריקאי
 
0
 
0
 
0
 
0

  • ועוד.
כלים אישיים