שפעת העופות

מתוך איןציקלופדיה

קפיצה אל: ניווט, חפש
Chicken-satay
תרנגולת החולה בשפעת העופות

שפעת העופות הינה מחלה עופיפית התוקפת נגיפי שפעת. התסמינים הנפוצים של שפעת העופות כוללים הצמחת נוצות וגידול מקור. לפעמים מופיע רצון עז לחרבן על אנשים. המחלה מתפשטת במהירות (בעיקר בסטריפ פוקר) והיא מועברת בעיקר על ידי פוליטיקאים ואנשים שמנגבים את האף או הישבן בשרוול החולצה. המחלה נפוצה בעיקר בחוות חקלאיות לגידול שפעת, מסוג גן ילדים ומסוג בית ספר. מקור המחלה הוא למעשה תסמין שלה ולכן יש למחלה נטיה להופיע בפתאומיות. בשנים האחרונות, מדינות רבות בעולם ביניהן סין, תאילנד והפיליפינים הפכו ליצואניות חשובות של שפעת העופות. החל במרץ 2006, מדינת ישראל החלה אף היא ביצור שפעת העופות מתוך שאיפה לייצא אותה לרשות הפלסטינית.

[עריכה] היסטוריה

המחלה אובחנה לראשונה ומאז כולם מפחדים ממנה. רוב המומחים מסכימים כי למחלה יש יותר עתיד מעבר אף כי לא מצפים ממנה למקוריות. מקובל לחשוב שהיא פשוט חוזרת על כל דבר כמו תוכי. המחלה אובחנה בבשר של טיב טעם וארומה ע"י תחקירני כלבוטק שעשו ניסויים בבעלי חיים (מתים) וגילו חיידקי סלמונלה (חיידקים מסוכנים) נימסר מידידנו רפי גינת ששפעת העופות מתפשטת במהירות 91 קמש (עם גידול שנתי של -20.42%).

[עריכה] סימפטומים

בני אדם: נזלת, נזלת, נזלת, ומוות.

עופות: כאשר תרנגולות סובלות מן המחלה, הן משתעלות כמו היו טל גורדון, ומכינות גוגל-מוגל מביצה שמאלית של בן אדם בעל שיער ערווה ג'ינג'י.

[עריכה] מקורות

מקורות הם למעשה תסמינים של המחלה ולכן אין ערך לחומר קריאה ביבליאוגרפי בהקשר של שפעת העופות.

הבהרה: המידע באיןציקלופדיה אינו מהווה ייעוץ רפואי.

כלים אישיים