שרית חדד

מתוך איןציקלופדיה

קפיצה אל: ניווט, חפש

שרית חדד (1976-2056) נולדה בבאר שבע, זמרת דת' מטאל מצליחה וממציאת הויברטור. יש הטוענים כי שרית חדד לא מתפרנסת רק משירה. (כן היא מורה פרטית לערבית)

[עריכה] הילדות

כשרונה המוסיקלי של שרית חדד הצעירה בלט כבר כשמלאו לה שלוש שנים.

אביה, שהיה אחד מהמפורסמים שבין מוכרי הירקות במרוקו, הרביץ בה את תורתו המוסיקלית מהיום בו נולדה. כבר כשהייתה בת שלוש ידעה לשיר את השיר "רק היום רק היום פלפל, עגבניות, מלפפונים, חסה..." ומלבד לימודי תאוריה בשירה בשוק העירוני לימדה אותה אימה לבשל, לנקות ולבצע עבודות בית שונות. בהיותה בת חמש החלה שרית, שניחנה בשמיעה מוסיקלית בלתי רגילה, לחבר קטעי מוסיקה קטנים ולהעלותם על הכתב וזאת בסיוע דף ועט, שהיה דבר נדיר בבית בו גדלה. כבר בגיל שש ידעה שרית לשיר ברמה מקצועית תוך שהיא מגהצת ומקפלת בגדים שהיתה בת 10 זרקו אותה הוריה לפנימה בפרדס חנה כי הם שנאו אותה היא למדה בבית הספר התיכון החקלאי בפרדס חנה והיתה הפרחה של בית ספר 98 אחוז מבית הספר עבר עליה כולל מנהל המשק יש הטעונים שהיתה הולכת לקיסוק בית הספר ומוצצת למוכר בשביל לקבל ביגלה .

[עריכה] הנישואים לעזמי בשארה

אביה של שרית היה פיל, והשפיע עליה רבות. בצעירותה החלה שרית להופיע באירועים משפחתיים ובפאבים, אך אבא שלה שרצה שהיא תהיה עקרת בית טובה ותטפל בשאר אחיה, אסר עליה להופיע.

כשהופיעה בפאב בשדרות בשנת 1989, עלה על הבמה, החל להכות אותה עם כפכף ואף תקף אותה מינית. שרית החלה להופיע בסתר, עד שלבסוף בגיל 18 שודכה לעזמי בשארה ונאלצה להפסיק. עזמי בשארה, שהיה חבר טוב של אביה ומבוגר ממנה בארבעים שנים נהג גם הוא להכות אותה בעזרת חפצים שונים. לאחר שנתיים שרית ועזמי התגרשו, בטענה שעזמי שינה את שיערות הכוס שלה לתסרוקת אימו, ללא הסכמתה.

ב-1999 שרית התחתנה עם יובל מנדלסון, הם התגרשו אחרי שבוע כשיובל תפס את שרית מקיימת יחסי מין עם הכלב שלו. לאור העובדה של מה ששרית עשתה, שרית נשלחה לכלא בעזה לתקופה של 4 שיגורי רקטות.

[עריכה] הגילוי

לגמרי המקרה, במהלך הריב בין שרית חדד ליובל מנדלסון, עבר סוכן הכשרונות צביקה הדר, שגילה כמה שנים לפני כן את הכישרון ג. יפית,וזיהה את הכישרון הווקאלי, הדיקציה המושלמת והעוצמות בצרחותיה של שרית חדד תוך כדי מריבה עם בעלה. צביקה הדר עלה לדירה בשיכון ד', והציע לשרית חוזה, עליו חתמה מיד. באותה שנה הוציאו לאור השניים את אלבומה הראשון. האלבום, ובעיקר שיר הנושא שלו, זכו להצלחה גדולה, ובן הפכה לאחת מזמרות הזמר המזרחי הראשונות בישראל, תוך השפעה גדולה של מלחנים טורקיים, מרוקאיים, וצרחות אימה.

[עריכה] ההצלחה

שרית חדד פנתה לקריירה מוזיקלית עצמאית לגמרי. במהלך התקופה הלחינה שירים רבים, בינהם "יאללה לך הביתה מוטי", "פרחה במרצדס" ולהיטים נוספים. ככל שהלכה והתפרסמה בקרב הציבור, נודעה בכישרונה הווקאלי, הידע העשיר שלה בתחומים רבים והמחוננות המוזיקלית שלה, ונתחבבה על אנשי רוח רבים. אנשים רבים העריצו את שרית חדד בשל הטקסטים העשירים במילים ובחכמת חיים המופיעים בשיריה, והיא הפכה מודל לחיקוי בקרב זמרים אחרים בתחום.

[עריכה] הכישלון

בשנת 2005 חל מפנה נוסף בקריירה של שרית חדד. הפופולריות של שרית ירדה מאוד מאותה שנה ואילך, בשל שינוי בטעם המוזיקלי של הקהל וחיפוש תכנים פחות עשירים ובטקסטים עמוקים. למרות שניסתה לאושש את הקריירה שלה על ידי מבחר גימיקים שרק הורידו אותה עמוק יותר. שרית חדד הפכה לדוגמה לאמנית שמנסה לשחזר עבר מזהיר בלא הצלחה. יואב קוטנר הציע להצמיד לתקליטון שהוציאה שרית חדד גם את מילון אבן שושן ומספר קורסים של האוניברסיטה הפתוחה, כדי שהמאזינים יוכלו להבין טוב יותר את התוכן העמוק של השיר. הקהל לעומת זאת החליט לנטוש את המוזיקה של שרית חדד לטובת להיטים סתמיים, עם מעט מלל ואוצר מלים מוגבל.

כלים אישיים