ששן חום

מתוך איןציקלופדיה

קפיצה אל: ניווט, חפש
ששן חום
מחלקה עכבישניים
סדרה עכבישאים
משפחה Sicariidae
סוג ששן
מין ששן חום
שם מדעי
Loxosceles rufescens
Zevel ערך זה הוא לא ערך, אלא סתם זבל. הסיבה לכך היא: {{{1}}}. כנראה הכותב לא שמע על מגרש הגרוטאות. עוד מעט יעיפו אותו למזבלת החירייה (את הזבל).
אם אתה סבור שהערך אינו ערך זבל אנא ציין זאת בדף השיחה של הערך.

ששן חום או קשקשן חום (שם מדעי: Chartabunos humos) הוא עכביש לא ארסי הנפוץ באופן טבעי באזור הים התיכון כולל ישראל, אך הופץ בידי האדם גם לארצות הברית.

שמו של הששן החום ניתן לו משום שיש לו שש עיניים ולא שמונה, ובגלל זה הוא עכביש בחרטא.

זהו עכביש קטן עד בינוני, מימדיו: רוב הששנים גודלם 2.5 סנטימטרים או יותר כולל הרגליים, ששן חום בוגר יכול לגדול עד ל-7 סנטימטרים. עכביש זה פעיל בעיקר בשעות החשיכה, ובמהלך היום הוא מתחבא בדרך כלל מתחת לרהיטים ובעומק הארונות ויש לו יוכלת התחבאות בתוך סדקים צרים מאוד. הששן נושך רק אם הוא מרגיש מאוים. נשיכת העכביש מסוכנת ביותר: במקום הנשיכה עצמו מתפתח אודם - וממנו והלאה נמשכים פסים אדומים, לאחר זמן-מה (כמה דקות עד שעות אחדות) מתחיל הנשוך לסבול מכאב עז באזור הנשיכה, ואחר כך מתפתחים כאבי בטן קשים והבטן מתקשה כאילו לקתה בדלקת המחייבת ניתוח. בסופו של דבר, עלול להתפתח נמק במקום הנשיכה.

במידה והעכביש נושך כלב - בעיקר האסקי סיבירי - אין כל סכנה, כי יש אנשים טובים שיטפךו בו ויוציאו עליו מאות שקלים...

[עריכה] קישורים חיצוניים

תבנית:הבהרה רפואית

כלים אישיים
דף זה בשפות אחרות